Takze navrat spät k prapodstate temy - k demolaciam.
Zacalo to popraskanim "kvalitneho" zvaru spajajuceho krk vidlice so spodnymi nohami. Nastastie tie dva kusy drzala aj po rozpadnuti v kope ocelova skrutka (volam to vesiacik) prechadzajuca otvormi na krku aj vidlici, ktora sluzila ako poistka, keby sa roztrhlo brzdove
lanko na cantileveroch aby nevletelo do kolesa a clovek neurobil salto. A tiez sa na nu dal namontovat uchyt blatnika. Svoju povodnu funkciu skrutka "vesiacik" sice nesplnila, ale pomohla inym sposobom, takze aj to sa ceni.
Potom sla na
bike velmi pekna a seriozna Cr-Mo strieborna vidla.
Príloha:
100_2123.JPG
64.4 KiB
thumb_up0thumb_down
Príloha:
100_2121.JPG
77.14 KiB
thumb_up0thumb_down
Príloha:
100_2120.JPG
89.42 KiB
thumb_up0thumb_down
Demolacia pokracovala nasledujucu sezonu prasknutim ramu, konkretne zadnej vidlice na pravej strane pri prevodnikoch - prasklina vznikla hned za spevnujucim mostikom zadnej vidlice. To co je na fotkach, je uz podomacky spravena oprava - spevnovalo sa aj napojenie vzpier zadnej stavby na sedlovu trubku, nakolko to po prasknuti spodku zacalo dost pracovat a vyzeralo to tak, ze to nevydrzi ani jeden vyjazd.
Príloha:
100_2125.JPG
68.34 KiB
thumb_up0thumb_down
Príloha:
100_2124.JPG
71.04 KiB
thumb_up0thumb_down
Este v ten isty vyjazd ako praskla zadna stavba (cestou hore na Devinsku Kobylu), sme sli opekat na Kacin a pri navrate cez Lamac sa na asfaltke s normalnou premavkou stalo toto asi v rychlosti 45 km/h.
Akurat som predbiehal kamosa, takze som sa najprv obzrel za seba ci nic nejde a kedze nikde nic, tak som vybocil z veterneho tunela a zacal naplno slapat. Ked som uz bol na jeho urovni, tak zrazu mi
rajdy zostali cudne vykrivene v ruke (drzala ich zase ocelova skutka prechadzajuca predstavcom sluziaca na jeho upevnenie v krku vidlice). Bolo to ako v kreslenom filme - pozrel som nechapavo na kamosa, on na mna a letel som k zemi. Posuchal som sa par metrov az do protismeru (bike predo mnou) a nastastie auto v protismere stihlo ubrzdit. Vtedy som mal velke stastie... Ked som sa po par minutach spamätal, tak sme skonstatovali, ze asi je to nepojazdne
a tak som siel asi 4 km peso z Lamaca ku kamosovi do Karlovej vsi, tam sme namontovali druhy
predstavec a siel som domov.
Príloha:
100_2119.JPG
64.7 KiB
thumb_up0thumb_down
Príloha:
100_2116.JPG
109.29 KiB
thumb_up0thumb_down
Posledna demolacia z mojho prveho MTB. Predny rychloupinak vydrzal najdlhsie a nastastie povolil pri pomalickej jazde cez terennu vlnku a stoceni kolesa do strany - zrazu len nieco ruplo a
koleso prestalo drzat vo vidlici. Asi uz mal toho chudak dost a chcel ist do MTB nebicka za shitovymi kamaratmi zo shitoveho biku.
Príloha:
100_2107.JPG
56.16 KiB
thumb_up0thumb_down
Príloha:
100_2106.JPG
69.66 KiB
thumb_up0thumb_down
Znicene
rafiky z toho bicykla uz asi nenajdem a teda ani neodfotim (skusim pohladat), ale to bol okrem sedlovky jediny komponent z hlinika (zvysok bola len ocel a plast), takze nie vzdy plati, ze ocel je pevnejsia ako hlinik.
Co dodat na zaver? Snad len tolko, ze ak mate radi svoje deti, tak nesetrite, nekupujte im no name shitove ocelove biky (ani jazdene v zarucene dobrom stave) a radsej par korun za seriozny produkt priplatte. Ja som mal vzdy stastie a nic sa mi nestalo, vase deti uz tolko stastia mat nemusia...
P.S. Na Meride Matts SX s vidlicou RST Mozo Comp 3,5", na ktoru som po nekonecnych peripetiach s tym zazracnym ocelovym tatosom presedlal v roku 1998, som doteraz nemusel z dovodu poskodenia vymenit jediny komponen. Je komplet v povodnom osadeni ako som ju jazdil a to som ten bike tiez nesetril a absolvoval aj Zelene pleso a podobne lahodky. Ale to uz je
ina tema.