ale nie 3dnove :mrgreen:
09.01.2009 - 13:54:29
00
v tom pripade je tu iste uz vela tem kde sa hovori, ze full je jednoznacne lepsi pre akekolvek jazdenie ... no mozno street a pod je lepsie HT ;-]] ale o tom toto forum nie je


Ani full žiletka asi nie je ktoviečo...
K téme: ja mám tiež radšej rožky, ale je pravda že z chleba sa človek naje lepšie.
09.01.2009 - 13:54:49
00
Rožky aj chleba musia byť čerstvé. Vtedy chutia najlepšie. rožok=FS? chleba=HT?
09.01.2009 - 13:57:09
00
Jj, sú platení za to, aby jazdili, ale aby sa z toho vytrieskalo čo najviac, treba pokiaľ možno aj vyhrávať. Takže úpravám sú vždy dvere otvorené.
Pokiaľ má chalan rozpočet nad nejakých 1200+ € tak by som sa pozrel na taký Canyon Nerve XC, nie je to čisté XC, ale maratónec, a pre priemerného jazdca, čo si chce hlavne zajazdiť, pričom občas "nevie, do čoho vlezie", a chce, aby ho aj v takom prípade bike podržal, je to celkom dobré riešenie. Dlhé jazdy na HT u človeka, ktorý pravidelne netrénuje, sú relatívne únavné a ovládanie HT je náročnejšie na techniku jazdy. Fakt je, že tá sa dá naučiť práve na HT, ale asi nemá význam to povedať niekomu, kto vďaka aj iným záujmom či povinnostiam nabehá tak 1500 km ročne max.
Možno by som dal prednosť HT, ak by to bol môj jediný bicykel (nemal by som napr. žiletku) a z pohľadu do mapy by mi bolo jasné že by som často jazdil asfalt a ten terén by proste bol takej obtiažnosti, že by nevyvolával túžbu po mäkkom zadku, povedzme ak by mi tak ako tak vychádzali asfaltové cesty nad 50 % z najazdených km. Čiže tam, kde je do kopcov ďaleko a sú relatívne ľahké - Trnavská pahorkatina, Podunajsko, Záhorie atď. Podobne je jeden kamoš vcelku šťastný s crossom, ale mimo asfalt alebo polňačku ho nedostanete, v podstate ani na prejazd z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by ste ho neukecali a vzdychal by aj pri predstave zo Železnej na BK. Tomu je cross fakt optimum.
Ja som kúpil HT v podstate z finančných dôvodov, ale keby som vedel, čo dnes, tak by to rovno bol full 120/120 - 140/140, teda niečo "XM with limited AM capability" alebo "light AM with limited chrt capability". Na oboch sa dá zachrtiť na maratóne (iste, na AM to asi nebude rýchlosť na bedňu, ale ja a bedňa? nem hrozí, takže nevadí) a sú v podstate optimálne na celodenné výjazdy, kde občas neviete, čo vás čaká, a tak asi budete od biku potrebovať, aby vás podržal.
09.01.2009 - 13:57:23
00
Podobne je jeden kamoš vcelku šťastný s crossom, ale mimo asfalt alebo polňačku ho nedostanete, v podstate ani na prejazd z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by ste ho neukecali a vzdychal by aj pri predstave zo Železnej na BK. Tomu je cross fakt optimum.

Ja mam pocit, ze sa crossy vseobecne dost podcenuju. S nejakou normalnou prednou odpruzenou vidlicou a normalnymi plastami by som na crosse pokojne odjazdil vsetky maratony co som zatial siel, akurat by som si dal pozor v zjazdoch vseobecne a vo Zvolene by som siel opatrnejsie po tom kamennom singli na hrebeni, that's all. Btw. 29" MTB sa vlastne vydalo prave od MTB smerom blizsie ku crossom a rozdiely su podla mna uplne smiesne male, v podstate zanedbatelne. :idea:
09.01.2009 - 15:36:12
00
Ja mam pocit, ze sa crossy vseobecne dost podcenuju. S nejakou normalnou prednou odpruzenou vidlicou a normalnymi plastami by som na crosse pokojne odjazdil vsetky maratony co som zatial siel, akurat by som si dal pozor v zjazdoch vseobecne a vo Zvolene by som siel opatrnejsie po tom kamennom singli na hrebeni, that's all. Btw. 29" MTB sa vlastne vydalo prave od MTB smerom blizsie ku crossom a rozdiely su podla mna uplne smiesne male, v podstate zanedbatelne. :idea:


rozdíly proti Crossu sou právě obrovské, cross bych dnes neřešil, ale rovnou MTB 29" s tím se dá prakticky všude a volbou plášťů máš rychlé kolo na asvalt i MTB vhodné prakticky do všech terénů - nemýslím tím ale AM že :-)
kupodivu i pevná si na 29" odvede kus práce, moc rozdíl proti 80mm na 26" nepoznám

Prílohy:

niner-11[1].jpg
niner-11[1].jpg 147.83 KiB thumb_up0thumb_down

09.01.2009 - 15:46:29
00
rozdíly proti Crossu sou právě obrovské

Trosku konkretnejsie pls., ja velke rozdiely teda nevidim.

P.S. Ja o kupe crossu ani 29 neuvazujem, napisal som to len preto, ze podla mna to vobec nie je taka tragedia a crossy sa podcenuju (ale nie je to moja salka kavy).

Prílohy:

2K9_DEW-FS.jpg
2K9_DEW-FS.jpg 53.69 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil Jezus dňa 09.01.2009 - 16:08:04, celkovo upravené 2 krát.

09.01.2009 - 16:04:43
00
rozdíly hlavněm v geometrii a pevnosti je potřeba se projet na crossu a pak 29" a bude ti to jasné.
Na crosse můžeš dát jaké pneu chceš a stejně se s tím v terénu prakticky nedá jezdit - kolo je neovladatelné.
(nemyslím lesní pěšiny)
Jinak 29" sem si složil vlastně na zimu a na zkoušku :-) a už se k 26" nevrátím
09.01.2009 - 16:06:41
00
V pevnosti kolies snad mensi rozdiel je (snad jediny vyraznejsi rozdiel), ale relativne pevne kolesa sa daju spravit aj na cross, takze na bezne jazdenie po kopcoch uplne postacia. A o vyraznejsom rozdiele v pevnosti ramu medzi seriozny crossom vs. 29" trochu pochybujem.

Btw. porovnal som geometriu tej Kony vyssie a Ninera E.M.D. (porovnatelny typ) pri velkosti ramu 18,5" a je rozdiel cca 8 cm v dlzke hornej ramovej trubky a v razvore (Niner je dlhsi), zase ale Kona ma polozenejsi hlavovy uhol (69,5 vs 72) co stabilizuje ten kratsi razvor. Keby som sa mohol na oboch tych bikoch previezt, potom by som to mohol zhodnotit, dovtedy sa skor priklanam k tomu, ze 29" MTB je len cross s o nieco pevnejsimi kolesami a natiahnutejsim posedom (ta Kona ma o nieco kratsi posed a Niner o nieco dlhsi posed ako klasicke MTB).
09.01.2009 - 16:40:34
00
no taky sem to driv videl podobne :-) praxe je jina.
Podobne se da srovnat silnicka a cyklokrosove kolo, na pohled stejne
po svezeni obrovsky rozdil :-)
09.01.2009 - 17:37:34
00
Ale ano, rozdiel tam samozrejme je kvoli tej dlzke (razvor, posed), cross ma viac vzpriameny posed a je teda celkom vhodny pre AM.EN riderov ako napr. Dijck, ze? :P

Ale ja som temu cross nacal len preto, ze ludia mylne ziju v domneni, ze do lesa treba MTB. To je hlupost. Ak ma clovek len priemernu jazdecku techniku a odhad (tzn. dokaze sa uhnut 20 cm kamenu leziacemu v ceste prip. pribrzdit pred zakrutou ak ide prirychlo), tak vsetky maratony a napr. aj hreben Malych Karpat sa da ist aj na crosse, akurat treba byt opatrnejsi v zjazdoch. A aj napriek opatrnosti v zjazde tipujem, ze by som na crosse dosiahol na MTB maratone takmer urcite lepsi cas ako na mojom terajsom fulle. Az na par malo vynimiek nie su totiz na beznych lesnych chodnikoch ziadne useky, ktore by vyzadovali doslova MTB a to je to, naco poukazujem. Nemusime riesit ze su medzi crossom a 29 rozdiely. Ano su, ale podla mna su primale na to, aby niektory z tych bikov diskvalifikovali z bezneho ponatia horskej cyklistiky.

A uz sme aj tak davno OT, takze sa vratim k teme - ja radsej rozky (cerstve) :P, cize keby som si musel vybrat len jeden univerzalny bike uplne na vsetko, tak jedine 26" light full so zdvihom 120 mm nad oboma kolesami.
09.01.2009 - 18:22:46
00
jj souhlas
jen poznámečka na závěr - problém crosse je nemožnost montáže širších pneumatik to ho v terenu limituje nejvíc.
09.01.2009 - 19:15:19
00
Len tak, medzi rečou - na tomto jazdím po Malých Karpatoch a aj absolvoval Stupavský MTB maratón 2008. Neskončil som posledný!

Prílohy:

P1040222.JPG
P1040222.JPG 526.45 KiB thumb_up0thumb_down

09.01.2009 - 21:21:04
00
A uz sme aj tak davno OT, takze sa vratim k teme - ja radsej rozky (cerstve) :P, cize keby som si musel vybrat len jeden univerzalny bike uplne na vsetko, tak jedine 26" light full so zdvihom 120 mm nad oboma kolesami.


Čítali ste slovo Pánovo. Pod toto sa podpisujem tiež.

JoKo a som si istý tým, že aj cyklokrosári by nám vedeli predviesť pekné veci. Trochu je to o tom, že kdo umí, tak na toho čumíme.
09.01.2009 - 21:25:57
00
Ale ja už nevládzem... To vieš, váha a vek výkonnosti nepridajú.
09.01.2009 - 21:36:00
00
keyboard_arrow_up