Jj, sú platení za to, aby jazdili, ale aby sa z toho vytrieskalo čo najviac, treba pokiaľ možno aj vyhrávať. Takže úpravám sú vždy dvere otvorené.
Pokiaľ má chalan rozpočet nad nejakých 1200+ € tak by som sa pozrel na taký
Canyon Nerve XC, nie je to čisté XC, ale maratónec, a pre priemerného jazdca, čo si chce hlavne zajazdiť, pričom občas "nevie, do čoho vlezie", a chce, aby ho aj v takom prípade bike podržal, je to celkom dobré riešenie. Dlhé jazdy na HT u človeka, ktorý pravidelne netrénuje, sú relatívne únavné a ovládanie HT je náročnejšie na techniku jazdy. Fakt je, že tá sa dá naučiť práve na HT, ale asi nemá význam to povedať niekomu, kto vďaka aj iným záujmom či povinnostiam nabehá tak 1500 km ročne max.
Možno by som dal prednosť HT, ak by to bol môj jediný
bicykel (nemal by som napr. žiletku) a z pohľadu do
mapy by mi bolo jasné že by som často jazdil asfalt a ten terén by proste bol takej obtiažnosti, že by nevyvolával túžbu po mäkkom zadku, povedzme ak by mi tak ako tak vychádzali asfaltové cesty nad 50 % z najazdených km. Čiže tam, kde je do kopcov ďaleko a sú relatívne ľahké - Trnavská pahorkatina, Podunajsko, Záhorie atď. Podobne je jeden kamoš vcelku šťastný s crossom, ale mimo asfalt alebo polňačku ho nedostanete, v podstate ani na prejazd z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by ste ho neukecali a vzdychal by aj pri predstave zo Železnej na BK. Tomu je cross fakt optimum.
Ja som kúpil HT v podstate z finančných dôvodov, ale keby som vedel, čo dnes, tak by to rovno bol full 120/120 - 140/140, teda niečo "XM with limited AM capability" alebo "light AM with limited chrt capability". Na oboch sa dá zachrtiť na maratóne (iste, na AM to asi nebude rýchlosť na bedňu, ale ja a bedňa? nem hrozí, takže nevadí) a sú v podstate optimálne na celodenné výjazdy, kde občas neviete, čo vás čaká, a tak asi budete od
biku potrebovať, aby vás podržal.