ešte k tomu tuhnutiu vidlice. ja mám pružinovku, takže od tlaku vzduchu to v mojom prípade nezávisí. okrem toho, v zime by vzduchová vidlica bola mäkšia. v mojej vdlici je tlmiaca patróna, ktorá má aj pevne nastavený kompresný útlm. tým pádom, keď v zime zhustne olej, tak ide menej ochotne do zdvihu. v prípade vidlíc bez kompresného tlmiča bude tuhnutie menej výrazné a samozrejme menej výrazné bude aj v prípade chrtej vidlice, ktorá je sama o sebe progresívna a má relatívne malý zdvih.
17.01.2009 - 14:48:23
00
mar_tin: s tým či je vzduchová vidlica v zime mäkšia je to zložité - s teplotou klesá tlak, takže by mala, ale zároveň stúpajú odpory (viskozita oleja a tuhnúce tesnenia - hoci, niekedy stvrdnutie matroša tesnenia môže viesť naopak k zníženiu tohoto dielčieho odporu). Niet nad experimentálne zistenia a pumpu v batohu :P
17.01.2009 - 14:57:50
00
Ja len dodam k tej viskozite oleja. Jej zmenu je dokonca mozne citit aj v beznych prevadzkovych podmienkach (+20 stupnov). Ja mam pruzinovu Fox 36 Van R, teda len s moznostou nastavenia odskoku a pevne nastavenej kompresie (v podstate totozna vidla aku ma Mar_tin). Pri intenzivnej jazde na clenitom povrchu, kde vidlica permanentne vyuziva min. 80% zdvihu po par jazdach citit velmi vyrazny posun k citlivejsiemu chodu vidlice. Je to sposobene, ako iste viete, zmenou viskozity oleja pri prechode tryskami tlmica. To iste pozorujem pri zadnom tlmici (Fox Float RP23). Uz som par krat uvazoval, co by sa stalo, keby som pri vymene oleja v tlmici dal do neho olej s mensou viskozitou. Teoreticky by to malo mat podobny efekt.
17.01.2009 - 15:02:28
00
slavo, ja si myslím, že v prípade, ktorý opisuješ, je to spôsobené lepším premazaním klzných puzdier. pri intenzívnom pohybe vidlice lepšie cirkuluje mazací olej a premaže aj miesta, kam sa ho pri jazde po asfaltke toľko nedostane, keďže je stečený na dne spodného monobloku. niekde som dokonca čítal odporúčanie odkladať bajk hore kolesami práve aby olej stiekol na klzné puzdrá. a už som si spomenul, bolo to na tf tuned.
17.01.2009 - 15:49:06
00
Lenze to iste mi robil aj zadny tlmic a este vyraznejsie ako vidlica.
17.01.2009 - 15:56:16
00
tam je to o tom istom. v komore je trocha oleja, ktorý má na starosti mazať piest a tesnenia.
17.01.2009 - 15:58:54
00
No nie som celkom isty, nakolko v tlmici je usporiadanie ine ako vo vidlici. Pokial viem, tak mazanie komory tlmica zabezpecuje vazelina. Ale nechcem sa hadat. Mozno sa mylim.
17.01.2009 - 16:03:50
00
air sleeve maintenance:
...
22. Slide the air sleeve onto the body. Do not screw the air sleeve on at this time.
23. Place 2cc of FLOAT Fluid into the air sleeve. Do not screw the air sleeve on at this time.
...
17.01.2009 - 16:38:41
00
Kukam, ze to mas vsetko nastudovane :mrgreen:
17.01.2009 - 16:44:26
00
:mrgreen:
17.01.2009 - 16:47:32
00
slavo, ja si myslím, že v prípade, ktorý opisuješ, je to spôsobené lepším premazaním klzných puzdier. pri intenzívnom pohybe vidlice lepšie cirkuluje mazací olej a premaže aj miesta, kam sa ho pri jazde po asfaltke toľko nedostane, keďže je stečený na dne spodného monobloku.

A preto treba kupit up-side-down vidlu :) Aj ked v zime casom ztuhne aj tak, nehovoriac o tom ze maverick ma este mierne pritiahnutu kompresiu.
17.01.2009 - 18:05:45
00
Žigo, ja som vzdy chcel upside down vidlu. Mal som moznost vyskusat staru Shiver-u. Musim povedat, ze ziadna z vidlic, ktore som skusal nemala taky krasny a hladky chod (a to mi chalanisko este vravel, ze ked sa "zahreje", tak chodi lepsie :!: ). Trh s tymito vidlicami je znacne obmedzeny. Jednoznacne najkrajsia z nich je nova Dorado (hmotnost pod 3 kila). Otazna je jej spolahlivost. Cena by mala byt porovnatelna s takou Fox 40.
17.01.2009 - 18:14:55
00
No hadam spravia aj nejaku SC-cku, ale ja aj tak zostanem pri mavericku. Uz mam skoro nasporene na DUC32 a po skuskovom hadam bude.
17.01.2009 - 18:19:36
00
[quote=""] ešte ma napadá jeden rozdiel....

plutvonozec, kedze ty rad upozornujes na spisovnu slovencinu, tak som si vsimol, ze casto
pouzivas spojenie "ma napadlo" , ale spisovne je "mi napadlo" :!: :lol:
17.01.2009 - 19:31:59
00
Fuuu... no ja, aby sme si rozumeli, nie som priaznivcom "spisovnej" slovenčiny, ktorú považujem za jazyk, ktorý za 150 rokov žiaľ úspešných snáh jazykoví puristi vyholili, vykosili a vykastrovali do nepoužiteľna (ako vidno aj z toho, ako smiešne v nej znie preklad Tolkiena). Zo slovenčiny je celkom vyhodená "jazyková medzivrstva" medzi "spisovným štandardom", teda "stredným prúdom" jazyka a slangom a argotom. Niečo ako "obecní čeština" (čo sa vlastne správne obecní češtinou napíše "vobecní čeština"). Tým je ten jazyk príšerne neflexibilný a fosilizovaný. Ak k tomu prirátam ešte nejaké výhrady podaktorých typíkov proti preberaniu slov z cudzích jazykov, zimomriavky mi behajú po hrbe.
Takže nemám problém písať krajne nespisovne a nemám problém používať logickejšie pádové väzby. Napr. dodnes používam "napomáhať komu/čomu" miesto "napomáhať koho/čo", čo je jeden z najdebilnejších výmyslov roku 1989 (nesúvisí to so štátnym prevratom, to nezávisle na ňom napadlo nejaké dunivé kotrby v tom čase).
However, vždy budem trvať na správnej ortografii :D a to aj v nespisovnom výrazive :P
17.01.2009 - 20:18:23
00
keyboard_arrow_up