To je fajn,že geometria a dural sú v pohode,ale nedása to zrovnať so značkami,kt. majú určitú vyššiu kvalitu spracovania,materliál a systému. Porovnať kvality značiek ako:TREK,CANNONDALE,GIANT,SPECIALIZED,LAPIERRE,SANTA CRUZ,SCOTT,...s HAIBIKE kde tieto niektoré menované značky ponúkajú záruky na rámy min.5-rokov,alb.doživotnú a to podla mňa hovorí a nadštandardnej kvalite o spracovaní. Zliatiny ako:ZR9000,ALPHA RED ALUMINIUM,OPTIMO,ALUxX,M5,M4,A1,...ide o materialy s určitým zložením,kt. svojou kvalitou a vlastnosťami pri namáhaní môžu konkurovať často používaným zliatinám alu 6061 a 7005 u týchto výrobcou je určitý vývoj a práca s materiálom preto bude napr:TREK oproti HAIBIKE so zrovnatelnou výbavou drahší práve pre materiál použ. na stavbu rámu a zárukou kvality a argumenty pre zákazníka o svojich kvalitách.Samozrejme HAIBIKE,...majú lepšie vybavené biky ako konkurencia,ale cena takého rámu je nízka preto môže byť aj lepšie osadený a osloviť tak aj bikera,kt. chce lepšiu výbavu a ten kto chce kvalitný rám oželie určitú výbavu a chce mať radšej kvalitnejší rám a časom ho upravý podla svajich predstáv.Tak isto sa nedá zrovnávať systém pruženia HAIBIKE s takým SPECIALIZED,TREK,GIANT,LAPIERRE,...kde tie rozdiely sú výrazné vo funkcií.Neodsudzujem týmto žiadneho menej známeho výrobcu,ale existujú aj lepší,kt. majú určitú kvalitu a argumenty pre svoj produkt a tu sa každý snaží poradiť dobrý bike,rám,komponenty,...alebo s osobných skúseností to najlepšie a poprípade sa uskromníť na úkor určitého komponentu konečné rozhodnutie je aj tak na každóm čo si zvolí.
09.02.2009 - 12:59:03
00
tieto zliatiny sú možno fajn, ale sú hodne odľahčované a čo sa týka tuhosti a trvácnosti nemyslím , že budú na tom omnoho lepšie ako 6061. napokon ide len o pár gramov, čo využije skôr pretekár.
a píše sa tu skôr o bežnej kategérii /nehovorím, keby nabehal v teréne 10tisíc ročne, nech si kupuje top rám a príde na ten malý percentuálny rozdiel medzi Haibikom a Giantom- mal som možnosť porovnať ReignX.0 a Haibike Ride - Ride sa mi zdal lepšie žehliaci aj mi lepšie sadol do ruky vdaka vyššej hlavovej trubke........
a určite budem mať radšej komplet XT s Fox-ami a k tomu patriaca tuhosť ako mať bike s "vyššej" kategorie , ale s nižšou výbavou. A neviem, či si bude niekto časom kupovať FOXu vidlu samostatne,prípadne tlmič...... nebudem si kupovať Lexusa, ked mi stačí Toyota..
09.02.2009 - 14:09:11
00
ako si napísal.. cena výborná. len čo znamená to (used) pri plášťoch?.. to ti ako dajú použité plášte alebo čo? :?:
09.02.2009 - 15:00:44
00
TRI-X pises ako daky predajca :lol: takze teraz vsetci co nemate menovane znacky zahodte to lebo sa to moze pos**t. Ked ide o pomer cena/vybava a z toho vyplyvajuci aj celkovy dojem z biku tak na nemecke biky nikto nemoze povedat ani krive slovo(canyon, radon hai,..). A nazor ze ram je najdolezitejsi mi pride divny ked vidla a tlmak stoja viac nez ma ram skutocnu hodnotu (nie predajnu). Ked to podtrhne aj keby tito biky dako zaostavali v rame (co urcite nie) by boli ajtak dobre.
09.02.2009 - 15:21:01
00
ako si napísal.. cena výborná. len čo znamená to (used) pri plášťoch?.. to ti ako dajú použité plášte alebo čo? :?:

Sry, zmazal som prispevok prave ked si pisal odpoved.

Hajtman reagoval na tento link :
http://www.canyon.com/_en/outlet/article.html?o=A1010973

Znepokojila ma veta ,ze This bike is a sample piece with heavy traces of use. Jazdene plaste by bol najmensi problem. Skusim sa ich opytat v akom je vlastne stave.

Ale teraz uz fakt neviem co kupit.Giant mi pride proste drahy na to cim je ohadzany a vidim na nom dost veci ,ktore by som musel v blizkej dobe upgradnut.To ho este predrazi. Radon je na tom co sa tyka odpruzenia podstatne lepsie a ram ma rovnaky s cube ams 125. Obidve ramy vyraba RFR,funkcne su takmer totozne a radony dokonca pouzivaju aj patku cube. Cena je nizsia preto ,ze kupujes priamo od vyrobcu a neplatis dalsim predajcom dvojciferne(v percentach) marze.

Na haibike je fakt primalo referencii a nebudem to s nim radsej riskovat. Na radon je ich dost a aj od skusenych jazdcov ako je mlok.Otazkou je uz len ci kupim bike na slovensku alebo objednam z DE. Pri slovenskych cenach ale alternativu k este celkom znesitelnej cene trancu nevidim.(skoda ,ze sa nasa cena u giantu neprepocitava z ceskej)

trance sa mi na rozdiel od radonu strasne paci aj dizajnovo.No neviem musim si to este premysliet.


Naposledy upravil Pajoncek dňa 09.02.2009 - 16:14:31, celkovo upravené 2 krát.

09.02.2009 - 15:31:47
00
TIR-X nechcem ti veľmi búrať ilúzie, ale pri tých zliatinách "s názvom či menom" je to spravidla iba marketingový názov pre niektorú zo starých dobrých zliatin 6xxx alebo 7xxx série, pretože aby si si vyvinul zliatinu "na mieru", musel by si mať veľmi veľké prostriedky na vývoj a vždy je lacnejšie sa prehrabať metalurgickými tabuľkami, kde máš toho na výber viac ako dosť. A nielen to, ale aby ti ju vyrobili, musel by si brať celkom zaujímavý odber, a to si tak malotonážna výroba, ako je výroba bikov, spravidla nemôže dovoliť. Musel by si byť naozaj veľký a asi aj celkom predražený výrobca. Nevravím ešte o tom, že napr. 7005ku pozvárať je mierny problém a len kvôli tomu, aby sa dobre vynímala v katalógu, nebude výrobca meniť zabehnuté spoľahlivé linky - v priemysle sa spravidla linka používa až do skončenia životnosti a servisovateľnosti (myslím že Cannondale na 7xxx zliatiny presne z tohoto dôvodu okázalo prdí).
Systém pruženia takého Treku alebo aj podaktorých napríííklad Spešlov na druhej strane NEznesie porovnanie s podaktorými vcelku lacnejšími riešeniami (napr. Canyonom, ale nielen), kde ten "lacnejší" či "menej značkový" na tom môže byť o poznanie lepšie.
K tomu "zaznávaniu" istých značiek čo tu je občas vidieť - za seba môžem povedať toľko, že pokiaľ som to buď nemal v plutve, alebo to nejazdí niekto dostatočne mne známy a dôveryhodný, tak v prvom priblížení hodnoteniu neverím. No a s rozšírením značky a počtom referencií (s dostatočnou validitou) sa postupne vytvára istá povesť značky. Tie hodnotenia takisto nie sú zaujímavé, pokiaľ dané stroje jazdia napr. vypatlaní puberťáci (na druhej strane 16-17ročný pretekár .sk úrovne už JE relevantným zdrojom informácií). No a nevýhodou Haibike je, že vďaka priaznivej cene ho u nás jazdia hlavne nie veľmi skúsení a nie veľmi objektívni -násťroční, ktorí ťažko môžu niečo hodnotiť, ak mali dodnes 1 alebo 2 biky - a to ešte v kombinácii "prvý bike" a "prvý full". Nemajú s čím porovnávať. A navyše je tam istá kognitívna disonancia, že sa snažia sami seba presvedčiť, aký bomba bike kúpili. Až ak z tohoto vyrastú, môžu hodnotiť objektívne.
caupistemi: cena súvisí skôr s náročnosťou výroby a kompletácie... rám môjho HT je nejakých 15 zvarov a pár buchnutí lisom do hutníckeho prvovýrobku (zámerne zjednodušujem), tlmič je zložitý a pomerne presný mechanizmus kompletovaný z výrobkov niekoľkých dodávateľov kde už je na každom vyššia pridaná hodnota... to, ako sa ti bude povedzme tlmič v konečnom dôsledku správať je v prvom rade určené rámom (prepákovanie a pod.), preto rám ešte k sebe vždy potrebuje správny tlmič a jeho nesprávnym výberom alebo vnútorným nastavením ho môžeš funkčne odpísať.
09.02.2009 - 15:48:58
00
teenager už nanešťastie niesom.... neviem o tom, žeby si tínedžeri kupovali biky za 30-40 litrov a už vôbec nie kategoriu AM. práve preto som sa tu rozpísal, lebo Pajonček našiel nejaké kritické názory..... A ja, ked počujem nejakú odozvu na Haibike, kto ho jazdí, je spoko.... a nie sú to násťročný, ale skôr bikery od30-40rokov/asi nemajú potrebu sa prezentovať na webe/
ale nedá mi to ked Canyon je tiež klasický štvorčap, prečo by mal byť o toľko lepší, aby na to vôbec bežný biker prišiel - vid test:
http://www2.winora.de/download/Bike0508_AM_test_HaiQ_b.pdf
09.02.2009 - 16:38:31
00
lebo závisí od "pár detailov" ako je ten štvorčap urobený, ergo nie je štvorčap ako štvorčap - viď napr. Mlokove rozbory tu

viewtopic.php?f=1&t=18010&st=0&sk=t&sd=a

aj inde
bajdvej, v .de médiách, čo je zaujímavé, vždy zvíťazí germánsky bike...
nuž a čo sa týka feelingu z jazdy, ktorý je asi individuálny, vždy je dobré si bike pred kúpou vyskúšať, lebo správanie, ktoré môže jednému vyhovovať, môže iného vyložene srať (aj keď toto sa týka hlavne vyšších zdvihov)
09.02.2009 - 16:55:03
00
tulenik dobre hovori,nieje stvorcap ako stvorcap-v dobach asi pred 2 rokmi som jazdil Spesla Stumpjumper fsr(2007) a mal som moznost otestovat na traili 1 den Canyona AM7 a hoci boli oba stvorcapy,zadna stavba sa chovala uplne odlisne a hadajte co z toho vyslo lepsie :roll:
Vsetky tie linky a zliatiny su jeden marketingovy tah a treba si vyberat podla vlastneho uvazenia a nie podla toho aka je velka znacka.Ak nemas moznost bike vyskusat,tak googluj,citaj skusenosti,recenzie,problemy....
hydrosa14 nic proti Haibike nemam(hoci sam viem o jednom nespokojnom uzivatelovi,nechcem to rozmazavat-jeden nespokojny uzivatel este nemusi znamenat max. objektivitu) ci je to QFS ci Ride,mali celkom dobre recenzie v Nemeckych bike zinoch.
A nakoniec Pajoncek: "Radon je na tom co sa tyka odpruzenia podstatne lepsie..." to je OBROVSKY diskutabilne a ja osobne nesuhlasim...pride na to,ake chovanie preferujes.
09.02.2009 - 18:16:11
00
A nakoniec Pajoncek: "Radon je na tom co sa tyka odpruzenia podstatne lepsie..." to je OBROVSKY diskutabilne a ja osobne nesuhlasim...pride na to,ake chovanie preferujes.

Mal som na mysli len vidlicu a tlmic.Ale aj tak. O zadnych stavbach viem len ,ze su obidve vyborne a plne porovnatelne. Preferujem co najlinearnejsi chod ,kedze na tom skakat vobec nebudem, a ram radonu by mal byt v tomto este o chlp lepsi od giantu. Ked sa k tomu pripise aj vyrazne menej progresivna vidlica a tlmic s moznstou vypnutia propedalu tak mi to teoreticky vychadza ,ze radon bude v terene komfortnejsi. Viem ,ze sa to od praxe moze lisit ale kedze realne otestovat mozem len jeden z tychto bikov tak by to bolo dost zbytocne,kedze to nemam s cim porovnat.Myslim ,ze aj keby boli tie ramy rovnako ohadzane tak by to nebolo take jednoznacne rozhodnutie.Takto sa naklanam vyrazne na stranu radonu.

Pozeram ale ,ze kosicky jumpsport bude predavat giant. Pojdem si ho aj tak pozriet a mozno skusim vyjednat nejaku zlavu.

neviem o tom, žeby si tínedžeri kupovali biky za 30-40 litrov a už vôbec nie kategoriu AM.

Neviem ci som az taka vynimka ale ja mam 18 ...
09.02.2009 - 18:57:27
00
>>>> k predchádzajúcim reakciám

Súhlasím: určite sú vemľmi velké rozdiely medzi dvoma na pohľad rovnakými systémami pruženia. Viac o pružení už napovie starý dobrý linkage. Presne správanie biku "od oka" asi nedokáže nik uhádnuť.

A tu je zásadný rozdiel medzi značkou ako Spešl a Haibike ... Taký Haibike: čo prevratné do sveta bikov priniesol? Cenu? Vie ešte niekto o niečom? A preto sa mu darí, keby bol za rovnakú cenu ako ostatné biky asi by sme o nich ani nevedeli. Ktorý rám bude asi kvalitnejšie spracovaný pri rovnakej výbave ale rozdiele cien napr. 400-600 €? Celovko spracovanie laku, zvarov, geometrie a použitý materiál? Neviem, no mne z toho logicky vyplýva len, že kde inde sa šetrí keď sú komponenty rovnaké? Žeby rám?
A že tie eurá sa priplácajú za značku? Tak potom čo je značka? Neznamená značka vývoj? kvalitu? spracovanie? To, či si výrobca bikov za značku pýta primerané peniaze nedokáže asi nikto z nás posúdiť. Nik nevidií koľko bikov sa testovalo, skúšala pevnosť, rôžne systémy a pod. (možno sa nájde predsa len niekto, no na verejnosti sa o tomto nehovorí) A napokon treba sa pozrieť na to zo stránky výrobcu: kto ide vyrábať biky zo súcitu k bikerom? Každý chce zarobiť, a to keď si človek zráta ešte tých, ktorým prešli biky rukami až kým sa dostanú na predajňu tak cena pekne stúpne.

Možno tu píšem blbosti no toto je môj názor na vec. Nepáči sa mi že v poslednej dobe sa tu tlačia všetkým takéto značky a porovnávajú sa len komponenty. Ono je fajn mať XTR kľuky a XTR šalter, ale ako ľahko sa dajú vymeniť kľuky a ako ľahko rám? Chápem to pri lacnejších bikoch, ale napr pri bikoch okolo 2 000 € už čakám kvalitu rámu aj na úkor komponentov. A povedať že rámy sú aj tak na tom rovnako je dosť odvážne.

Nechcem týmto na nič narážať, ani nikoho uraziť, no nedalo mi.
09.02.2009 - 19:44:41
00
Lapierre múdro pišeš a rám je základ "kostra" všetkého
09.02.2009 - 21:51:08
00
Kvalita:

dnesny post:

janosik Predmet príspevku: Re: odpoved na haibikeOdoslané: 09.02.2009 - 23:23:09

Založený: 20.12.2007
Príspevky: 215
Bydlisko: Východná, teraz uz LM ja sa mozem zodpovedne ohlasit , kedze som vlastnikom haibiku scream sl a som silno rozcarovany z kvality materialu ramu ( navrh mi zatial nevadi ) ale ani ine komponenty nie su koser , tj namiesto toho aby som jazdil , rozmyslam co mi " odpadne " ako prve ,kubica to riadne odflakol a vyzerato na nejake zmetky ktore museli byt poslane z reklamacneho oddelenia od nasich zapadnych susedov ( toto je moja skusenost s tymto bikom )

ale zase neviem aky typ chces ty takze sa skus vymacknut ......

alebo nieco z historie?

viewtopic.php?f=1&t=18217&p=228111

Preto by som bol zo slovami u lacaku HAIBIKE velmi opatrny...
09.02.2009 - 23:50:14
00
Uha... tak som myslel že na Hai zatiaľ len nie sú relevantné referencie, ale ako pozerám, je to horšie, ako som si myslel, len som to prehliadol.
No pekne začína, takto môže aj pomerne rýchlo skončiť...
10.02.2009 - 00:54:08
00
Lapierre...mam skor pocit,ze Spesl je PREdrazeny(tymto neobhajujem ani Hai)
10.02.2009 - 06:43:43
00
keyboard_arrow_up