Mlok funguje na svojich pôvodných lokalitách výskytu :)


som nevedel ze mloky a tulene su v prirode svoji prirodzeni nepriatelia :D
15.02.2009 - 10:33:21
00
nemyslím - stretnú sa tak v ZOO :) teda neviem, či v Bajkale žijú nejaké mloky... tam sú jediné sladkovodné tulene
15.02.2009 - 15:33:02
00
som nevedel ze mloky a tulene su v prirode svoji prirodzeni nepriatelia :D


Ale vůbec ne, jen se vyskytují v jiných krajích.
Jsem poslední dobou neměl moc na fóra čas, nějaký čas jsem téměř nebyl ani na BF.
18.02.2009 - 17:21:15
00
Vlákno jsem částečně pročetl, ale ne podrobně celé, takhle najednou je to hrozně dlouhé. Hodně toho už bylo napsáno.

A pokud mám něco ještě napsat k volbě Radon x Trancu X, případně něco obecně, vše co budu psát je tedy platné především pro Cuba AMS 125tku a ne Radon, na tom Radonu jsem nikdy nejel, chováním ale je +- totéž s minimálními rozdíly:
- Trance X má znatelně větší pedalkick, což je právě dané rozdíly v systémech a tohle by měla být jedna z hlavních věcí, dle které by se mělo rozhodovat. Při koupení Trancu X bych se testem v každém případě ujistil, že mi nebude pedalkick na něm vadit (mně by vadil a Trance by mi neseděl, ale zase někdo ho při trošku jiném stylu jízdy pomalu ani nezaregistruje). Kromě nevýhody pedalkicku na Trance X (tedy kopání do pedálu na lehké převody) je tu výhoda/nevýhoda projevu na malých nerovnostech. Mírně to zamyká zadní stavbu. Díky tomu jde kolo malinko lépe za pedálem (tedy Trance půjde za pedálem jednoznačně o trošku lépe než Radon), ale na druhou stranu bude Radon žehlivější při šlapání na drobných nerovnostech (za cenu mírně většího pohupování zadní stavby při šlapání).

- sag se vozí na obou podobný, maximálně na Trancu nepatrně nižší, rozdíl bude ale minimální
- díky průběhu Radonu je skutečně znát, že se to chová jako o něco větší zdvih než na progresivnějším rámu, tedy pocitově bych pro AMS 125tku řekl, že zdvih je větší než třeba na Canyonu ES 07 s Pearlem (i když papírově měl ten Canyon o 15mm více). Pro Canyon AM 09 už to ale neplatí, když je rám méně progresivní a navíc je tam RP23 s high volume komorou (výsledkem bude stále ještě o trošku větší progresivita než AMS 125tka i tak, ale už ten rozdíl nebude velký a rozhodně chybějících 15mm nebude už stačit; i když pro AMS 125tku 09 je to už jen 10mm rozdílu)
- Trance X je ale progresivní také málo a ani ten průběh tedy není moc odlišný
- u Radonu to ten průběh ale již může limitovat, že může být progresivní málo, pro větší skoky tedy samozřejmě nevhodné; bylo tu už napsáno, že pro větší skoky to nebude, ale i tak je třeba s tím počítat; já také větší skoky neprovozuje, běžně kolem 15-20cm výšky max, když jsem v pár ojedinělých situacích ale skočil něco o malinko většího (což jsem třeba nečekal, že bude více než těch 20cm a už jsem skočit musel), tak v tu chvíli dostanu AMS 125tku na úplný doraz (vozím sag 20%, což je pro tento rám akorát a přifukovat bych rozhodně nechtěl). Ale je to jen ojediněle, takže to nevadí

A vše bude dále záležet na tlumiči, což už tu bylo uvedeno. Pokud to má být skutečně extra žehlivé, tak Trance X potřebuje compression tune na minimu zcela nutně, Radon o malinko méně, ale také by to bylo lepší.
Radon + compression tune na minimu ale už může někomu přijít jako poměrně dost houpavé kolo při šlapání.
Tady si každý musí ujasnit, co je jeho prioritou a také jakým stylem jezdí (silově/frekvenčněji) a jako dobře umí šlapat do kruhu.
V nejhorším k fullu se dají přikoupit ještě válce :-)

A co se týká Rkové tlumiče, to je opět individuální. Já bych na Trancu Rkový tlumič nesnesl a to ani s compression tune na minimu. Maestro nepotřebuje vůbec omezovat ještě tlumičem.
Ovšem moje priority jsou maximální žehlivost a větší pohupování mi nevadí (u mě se ani nějak přehnaně neděje, šlapání do kruhu mám celkem slušné, dlouhodobý trénink z válců je znát a nejezdím silově), tedy nemám problém ani s obecně dost houpavou kombinací AMS 125tka + RP23 upravený v TF tuned (tedy to nejcitlivější co lze z RP23 dostat, ještě citlivější než kdyby byl v originále s comrpession tune na minimu; ostatně tak jsem ho původně měl, na 07 modely ještě dávala většina výrobců compression tune na minimu a ne to obecné zblbnutí od 08 téměř všude cpát compression tuna na max).

Obecného vítěze mezi těmito rámy tedy není (to už tu bylo citováno v tomto vlákně i nějaké moje předchozí srovnání), vše záleží na prioritách toho, kdo to bude jezdit.

Edit:
Ještě bych doplnil, že pokud někomu sedne Maestro, tak na pohodové ježdění bych se vůbec nebál vzít rovnou Reigna a to nejlépe s Talasem. I Reigne díky Maestru jde za pedálem pořád velmi dobře.
18.02.2009 - 17:42:38
00
keyboard_arrow_up