No sú tu ľudia, čo jazdia oveľa dlhšie ako ja.
Najideálnejšie je očistiť prachovky po každom výjazde, mazať záleží od vidlice. Ako som písal ja nemažem takmer vôbec.
Kto maže pravidelne, najlepšie je po očistení semeringov nastriekať olej, prepružiť pár krát a prebytok oleja zotrieť. Samotné čistenie semeringov závisí od ich stavu, ak je na nich iba prach ideálne je nastriekať ich prepružiť a špinavé stopy utrieť. Ak je však na nich väčšia kôpka špinavého oleja/blata tak opatrne očistiť od hrubých nečistôt a dokončiť predchádzajúcim spôsobom.
Dnešné semeringy sú na tom konštrukčne lepšie ako pár rokov späť a neprepustia do vnútra takmer žiadne nečistoty. Prkaticky
olej je ideálne vymeniť po roku jazdenia. Ani po tomto období však neobsahuje nejak veľa nečistôt a je v relatívne dobrom stave.
Tieto hodnoty ako čistiť vidlu po každom výjazde alebo meniť olej cca po 100 hodinách jazdenia sú len doporučené, a ak neočistíš vidlu po troch výjazdoch alebo nevymeníš olej po 150 hodinách pravdepodobne sa nič nestane. Ale náhoda je holt blbec.