ake su pre a proti klasickych brzd a kotucovych, resp. v com su lepsie klasicke oproti kotucovym a naopak???
19.04.2009 - 21:10:15
00
kotucovky maju hlavnu vyhodu v tom, ze brzdia aj ked maju zasvineny kotuc, co sa o v-ckach povedat neda ked mas na rafe blato napr
nevyhodou kotucoviek by mohlo byt ze viac namahaju prednu vidlicu, avsak maju vyssi brzdny ucinok
ale pockaj na vyjadrenia skusenejsich, ja sa len "zabehavam" ;-)
19.04.2009 - 21:13:17
00
Kotučovky su omnoho lepšie najme hydraulické.
Mechanické sú skoro ako V-break.
Som presadol raz po dlhom čase na bike z V-breakami som myslel že to vôbec nebrzdí :lol:
19.04.2009 - 22:04:33
00
mliecko: ty si nejaká padavka :D
19.04.2009 - 22:06:50
00
No, s tou odolnosťou proti svinstvu by som Včka nePODceňoval a kotúčové nePREceňoval, povedal som to 100x a poviem to aj stoprvý raz - Horal '08 k tomu niečo povedal jasnou rečou (= keď je zle, nebrzdí nikomu nič).
Mechanické kotúčovky spájajú zlé vlastnosti oboch systémov :D
Hydra je o inom - ak je užívateľ nie prasa, tak sú značne bezúdržbové, a hlavne - a to som pochopil až na Zestym - oveľa lepšie kontrolovateľné (dávkovanie brzdnej sily).
Mlieko s neúčinnosťou Včok silne preháňa... akurát že tá kontrola... aaa... zadné koleso na Včkach ide taaak ľahko do bloku... ale v rámci cross-country mi toto zrovna nevadí.
Namáhanie vidly is not an issue... pokiaľ máš vidlu a nie zariadenie vhodnejšie na rytie záhrady. Akurát nesmieš dať väčší kotúč ako výrobca pre daný typ vidly povoľuje.
19.04.2009 - 23:11:58
00
no co sa tyka svinstva, je prednostou kotucovky uz len to, ze je vyssie zdvihnuta od terenu, takze ked prejdes napr cez mlaku, tak sa to kotucovnky ani nedostkne, zatial co raf mas mokry a logicky ti bude horsie v-cko brzdit
ale zase ked si kupis kvalitne gumicky, najlepsie tie trojfarebne, nemuselo by to byt take zle
ale podla mojho nazoru tam rozdiel je no...
19.04.2009 - 23:34:45
00
pokial na novom biku tak by som bral kotucovky.. ak prerabas bike je to na zvazenie, jednak je to o dost vacsia investicia nez vymena za napr ine kvalitnejsie Vcka.. treba povacsinou menit minimalne naboj..
pokial nemas cez 100kg ubrzdi ta hoc co..

inak nevyhoda Vcok ktoru este nespomenuli je ze zbrusuju rafky, pri kotucovych mas rafky v podstate vecne.. kotuce ti zas ale viac zaberaju na vyplet..

a vobec cim menej brzdis tym si rychlejsi :wink:
20.04.2009 - 06:49:55
00
zbrusujú ráfy? :shock: (názor veľmi rozšírený na BF) ale žeby guma zbrusovala hliník?
20.04.2009 - 09:09:07
00
ti nebrzdi len guma o hlinnik.. ale predovsetkym milion sraciek..
20.04.2009 - 09:14:39
00
RADOFUNNY: načo si myslíš že do ráfov pre Včka sa zabudováva vizuálny indikátor prebrzdenia stien?
pieskové zrnká zachytené na gumičkách sú rádove tvrdšie ako Al zliatiny
20.04.2009 - 09:55:46
00
Mal som tú česť vidieť ráf prebrzdený skrz... nie tým, že by sa brzdilo špalikom až nadoraz a ďalej, ale proste po niekoľko desiatkach tisíc km miernej jezdy, mierneho brzdenia, v takmer ideálnych podmienkach sa to zjazdí.

Ale argument "ráfy na večnosť" je trochu mimo, na kotúčových treba zasa meniť kotúče, omnoho častejšie ako ráfy pri V-čkach.
22.04.2009 - 16:06:26
00
Ten argument nie je mimo - nemusis menit rafik a teda preplietat koleso. :idea: Asi je trochu jednoduchsie vymenit raz za dve - tri sezony kotuc, ako rozpliest koleso, vymenit rafik, vypliest koleso a vycentrovat ho. Takze rafy su na kotucovych kolesach na vecnost resp. az do ich rozbitia nespravnym sposobom pouzitia a pod.
22.04.2009 - 16:56:58
00
Ja osobne stojím za V- čkami,na tu moju váhu a spôsob bikovania / keď je blato , dám cesták a pod. /mi tie XTR- ka bohate stačia , až sa tomu sám často čudujem , ako rýchlo stojím .
Keď máte kvalitné brzdové gumičky , brzdy , ráfky a podobný spôsob šetrnosti ako ja , niet čo riešiť .
A tiež aj nižšia váha .
Takže kotúčovky vôbec nerieším .
22.04.2009 - 17:13:23
00
a z financnej stranky to iste.. 1raf = cca 3 kotuce


target6 - to hej vacsinou Vbrake stacia.. upgradovat sa moc neoplati, ale pri novom biku uz ma vyznam riesit ci kotuc alebo Vbrake.. novy by som s Veckami nebral uz..
22.04.2009 - 17:16:07
00
a z financnej stranky to iste.. 1raf = cca 3 kotuce


target6 - to hej vacsinou Vbrake stacia.. upgradovat sa moc neoplati, ale pri novom biku uz ma vyznam riesit ci kotuc alebo Vbrake.. novy by som s Veckami nebral uz..


no to je Tvoj názor , je zase s kotúčovkami :lol:
23.04.2009 - 16:06:32
00
keyboard_arrow_up