Tá 800D je na tom síce lepšie, ale majú už len Sko (a ešte ktovie, či... - je to model 2007). 500D smrdí minimálne výmenou prednej vidly, DART je najväčší mysliteľný shit od RockShox. Ale tiež je to model starý rok, čiže nemusí byť k mání. Inak sú to také stredné cesty, jazdiť sa na tom dá (až na tú DARTku teda) a
komponenty ti stačí vymieňať ako budú odchádzať.
Pokiaľ by si poriešil výmenu vidly (veľa muziky za málo peňazí je upravený Epicon z tuning-test.cz), tak si myslím, že by si aj s tou 500D celkom požil. Je síce pravda, že tie turistické zdvihy sú tak od 120 mm a ona má vzadu len 95... stále je to ale o kus lepšie ako hardtail. A k tým zdvihom, ani od tých 120-140 mm nečakaj nejaký veľký
výkon v zjazde. Je pravda, že na tom oproti hardtailu (alebo aj XC fullu) zídeš o kus drsnejšie veci, ale downhill ako FAKT DOWNHILL to nebude, to píšem hlavne preto, že tam spomínaš slovo "zjazd", ten trail alebo AM
bike ťa samozrejme "podrží" trochu aj tam, kde tvoja jazdecká technika ešte celkom nesiaha a kde by ťa hardtail poslal k zemi, ale neznamená to, že sa k nemu nemáš správať slušne a chladiť hormón
.
Na batôžkarinu teda turistiku ale určite jedincom s nepretekárskymi ambíciami radím skôr AM ako XC zdvihy
ešte že som si dal poradiť
Nejaký meriďák by sa tu ešte mohol vyjadriť k vlastnostiam tých zadných stavieb, ja s nimi nemám skúsenosti - ako to ide za pedálom, húpe do výšľapu, zamyká pod brzdou, chodí po dorazoch etc.