Zdravim,

chcem sa spytat, pretoze v tom nemam uplne jasno. Casto sa tu bavite o zdvihu. Zrejme je to podstatne pre geometriu, alebo to ako sa pohodlne jazdi na biku. Ale to je tak vsetko co o tom viem. Je nieco viac podstatne ohladne toho zdvihu co by som mal vediet pred kupou noveho biku ?

Dik pekne za vysvetlenie
18.05.2009 - 12:44:07
00
zdvih odpruženej vidlice... :idea:
18.05.2009 - 12:45:45
00
Ano to viem:) A dalej ?:) Preco je podstatne mat vhodny zdvih ? Koli slapaniu, do kopca, z kopca, po rovine ? Alebo to treba koli...ja neviem, koli dobremnu manevrovaniu v terene ?
18.05.2009 - 12:48:27
00
mal by si hlavne vediet co chces jazdit resp. ako chces jazdit , podla toho pozerat na zdvihy

XC/maraton zdvihy 80-120mm
all mountain/enduro 120-160mm
freeride/DH -160mm a dalej
18.05.2009 - 12:50:36
00
cim vacsi zdvih tym vacsie pohodlie ale zaroven vacsie straty energie pri slapani (samozrejme toto pravidlo striktne neplati u vsetkych bikov ale vo vseobecnosti by sa to dalo tak povedat)

cize pri vybere biku musis zvazit aky zdvih na svoju jazdu potrebujes aby si mal dostatocne pohodlie ale aby si sa na tom nenarobil ako kon
18.05.2009 - 12:53:25
00
uff, no to je dost obsiahla otazka.... vacsinou to pri vidliciach funguje takto:

zdvih 80mm - zavodne cross-country jazdenie
zdvih 100-120 - pohodove cross-country jazdenie
zdvih 140-160 - to uz je tazsi teren, enduro, all mountain, freeride jazdenie a podobne
no a potom uz len drsny downhill zdvihy okolo 200mm

vsetko to suvisi s tym, co od biku potrebujes pri jazde dole kopcom (downhill) a hore kopcom (XC), neviem no, ako by som ti to este :)

edit, niekto ma uz popredbiehal :)
18.05.2009 - 12:54:40
00
xbarooon: Urcite chcem jazdit XC, ked si dobre myslim co to je. Teda cross-country ? A zrejme to je jazdenie po lese, horsky teren a tak. Cize myslim si spravne ano ?:)
18.05.2009 - 13:09:01
00
bobo Co to znamena zavodne cross-country ? V com je ine nez pohodove jazdenie po lese ?
18.05.2009 - 13:10:00
00
all: Cize od vysky zdvihu vidlice zavisi to ako budem nahnuty "dozadu" ? Teda kde bude moje tazisko a tak ?
18.05.2009 - 13:12:06
00
prestuduj si stranku www.tuning-test.cz, citaj pomaly a pozorne, ak niecomu nebudes chapat precitaj si to este aspon 2x, ak aj tak nebudes viediet o co ide tak sa klune pytaj
18.05.2009 - 13:28:57
00
Okez, dik
18.05.2009 - 13:30:24
00
zdvih treba podla terenu
18.05.2009 - 15:15:48
00
ak chces HT kup tak 100mm ak chces full 120/120 - 140/140 je vacsinou ideal.. uzijes si natom kludny celodenny vyjazd bez toho aby si nejak trpel.. aj ked u fulla je to aj otazka systemu neni 140 ako 140
18.05.2009 - 18:26:32
00
all: Cize od vysky zdvihu vidlice zavisi to ako budem nahnuty "dozadu" ? Teda kde bude moje tazisko a tak ?


to s tym moze mat a nemusi mat nic spolocne, mozes mat vidlicu so zdvihom 160mm a mat tazisko relativne vpredu, zalezi od biku, to neries...... skratka ked chces viac jazdit, rychlo jazdit, velke vzdialenosti alebo pretekat, potrebujes lahky bike, ktory dobre dupe do kopca, ktory efektivne vyuziva tvoju energiu, ktory sa nepohupuje vo vyslapoch, ma malu hmotnost, vhodny posed atd atd, no a k tomu patria male zdvihy....lebo vacsi zdvih obnasa prevazne vacsiu hmotnost a vybava biku je prisposobovana na jazdu HLAVNE dole kopcom a tam ta hmotnost biku a efektivita slapania do kopca nezaujima az tak velmi....zdvihy vidlice 80mm je naozaj len pre pretekarov a zarytych chrtov....ak zacinas jazdit, tak sa obzeraj po niecom so zdvihom 100-120mm, kym sa na tom naucis skakat, tak ti to bude stacit :)
18.05.2009 - 20:46:02
00
keyboard_arrow_up