Zdravim...konecne som si kupil vysneneho bika konkretne specialized epic comp 04 :D ...je to proste zavodna masina..jediny problem mi vsak robi brain(mozog) od specialized na tlmici...rad by som vedel ci sa da tlmic nastavit citlivejsie nielen sfuknutim....ak by ste mali aj nejake konretne hodnoty v psi tak prosim poslite....dik za radu
30.07.2006 - 22:15:25
00
Asi ťa nepoteším, ale v nejakom minuloročnom časopise som čítal niečo o tom, že Float Brain je konečne od m.r. 2006 vybavený kolečkom na nastavovanie tvrdosti (resp. citlivosti platformy). Z toho vyplýva, že ročník 2004 toto nastavenie zrejme nemá. :(
30.07.2006 - 23:52:39
00
nasiel som nieco na nete ale mam pocit ze tomu dostatocne nechapem... http://bikemagazin.sk/index.php?name=PN ... ight=brain
ak by niekto tomu porozumel prosim keby mi to polopate vysvetlil... :)
AKO TO NASTAVIL??
31.07.2006 - 09:10:39
00
Ja celú problematiku brainu vidím takto.
Staré modely (2004) reguláciu citlivosti asi nemali vôbec. Novšie modely (2005) ju mali, ale ešte stále nebol tlmič dosť citlivý. A konečne model 2006 má vyšší rozsah nastavovania citlivosti. Keď si stiahneš z webu specialized manuály k epic-u, tak zistíš, že prvá zmienka o nastavovaní medzi soft/firm je v manuáli z r. 2005.
Podľa mojich chabých znalostí, v tom brain "valčeku" sa nachádza tzv. inertia valve (nenapadá ma žiaden zmysluplný slovenský preklad). Tento ventil funguje približne tak, že sa otvorí až vtedy, keď sa jedna jeho "súčiastka" vplyvom nárazu posunie o určitú polohu. Pri malých nárazoch sa neposunie dostatočne na to, aby sa ventil otvoril, takže tlmičom nemôže prúdiť olej a ostane zavretý. V základnej polohe je táto súčiastka dotláčaná pružinou a podľa mňa sa kolečkom soft / firm reguluje tvrdosť tejto pružiny. Ak tam to kolečko nemáš, tak by ti pomohla asi výmena tej pružinky za mäkšiu.
31.07.2006 - 16:09:55
00
hmm a to by asi trebalo skocit do foxu do dubnice nie?...lebo ja nemam ani tusenia ako vobec odmontovat mozog od tlmica...vyzera ako keby tam bol prirobeny napevno....teraz som si tlmic trosku sfukol takze ide celkom hladko a citlivo ale takisto to bere aj dost zdvihu takze uvidim ci mi to pojde pri tvrdsej jazde az na doraz...a samozrejme to trosku aj pohupuje co mi vsak nerobi az taky problem ked sa to vzapati hned aj lockne...
01.08.2006 - 10:18:54
00
Jazdil som Spec. Epic od kedy vysiel (model 2003) az do teraz. Tlak a rebound presne podla tabuliek pre 82 - 86kg, 100 psi (7 bar), 16 clickov. Ked vysiel model s Brain Adjust, dopytoval som sa priamo u Spesla na moznost upgradu. V tom case to nebolo mozne. Ako uz Audino napisal, v 2006 prisiel model Brain Fade, ktory uz je uplne nastavitelny od off (soft) do firm. Ten model, ako mas Ty, nastavitelny nie je. Teoreticky by pomohla vymena pruzinky drziaca inertia valve, ale sam to v ziadnom pripade neskusaj! V braine je olej pod tlakom 200 psi dusika. Cital som nejaku diskusiu na mtbr.com, kde to jeden chlapik skusil doma otvorit, a potom sa len cudoval, ze mu prestal celkom chodit. Dopytoval som sa v RB (CZ), ktori v tom case robili servis na Fox. Fox centrala im nedovolila servisovat Brain vobec (!), v Europe vraj len v Svajciarsku. Neviem aka je situacia dnes, treba skusit v Slovkolexe, alebo u Ivanoa, z citovaneho linku bikemagazin. Novy tlmic Fox Brain Fade stoji vraj 18 000 Sk, takze sa to asi neoplati. Moja rada, prejdi na Stumpjumper a je po problemoch. Tak som tak spravil... :lol:
01.08.2006 - 23:39:52
00
no ja som momentalne zo svojho bika nadseny takze nejaky prechod na stumpjumpera sa v blizkej buducnosti konat nebude...ide o to ze neviem si ho ani poriadne nastavit....v manuali som cital ze ked vazim 65 kg mam fukat na 74-79 psi....avsak prejdem po obrubnikoch alebo stredne velkych prekazkach a tlmic ide skoro na doraz..je to v poriadku??...a k tym klikom to sa mysli nastavenie odskoku??...a nastavuje sa to smerom od fast ku slow ci naopak???..dik
02.08.2006 - 14:25:24
00
Hodnoty tlaku vzduchu v manuáli sú IMHO iba orientačné. Nastav si správne sag tak, ako je to napísané v návode. Ak ho máš nastavený dobre, tak pri skoku z obrubníku by tlmič na doraz určite namal ísť.
02.08.2006 - 14:55:44
00
Ja mám tlmič Fox Float AVA a podľa návodu ho mám fúkať pri mojej hmotnosti na 80 psi. Fúkam na 120 a pracuje tak, ako potrebujem.
02.08.2006 - 16:39:44
00
no ja som momentalne zo svojho bika nadseny ...

Celkom Ta chapem a aj ked som zmenil bike kvoli pohodliu, nedam na Epic dopustit. Je to zatial jediny system, ktory funguje spravne, ziaden platformovy tlmic nedosahuje tieto vlastnosti (z principu). Jediny problem je len nemoznost nastavit prah otvorenia u starsich modelov :(

K Tvojmu problemu: nafukaj tlmic podla doporucenia manualu (su dost dobre) a skontroluj sag. Mal by byt 10mm (u mna to sedelo absolutne pri doporucenom tlaku). Ak je sag vacsi, skus dofukat tlmic tak, aby si 10 mm dosiahol. Zmeraj, pri akom tlaku si dosiahol pozadovany sag. Ak sa prilis odlisuje od tabulkovej hodnoty, alebo ho vobec nevies dosiahnut, obavam sa, za mam pre Teba zlu spravu, ktoru Fox pomenuva "stuck down" - preniknutie tlaku z pozitivnej komory do negativnej (uz som jeden taky Fox v rukach mal a moje podozrenie potvrdil servis). Stuck down nemusi byt totalny, ale len ciastocny - vtedy sa tlmic javi ako makky, aj ked je nafukany dost a pracuje, ale rychlo dosiahne koniec zdvihu. Da sa to overit tak, ze tlmic vyberies z ramu a uplne sfuknes. Ak sa vtiahne piestnica do tlmica viac ako 1 cm (neviem definovat presne,musel by som to vidiet), je to vysoko pravdepodobne. Kedze tlak ostava v pozitivnej komore aj po sfuknuti, Fox prisne zakazuje rozoberat tlmic (ani ja by som to nerobil, hoci si tlmic pravidelne servisujem). Ak budes mat stastie, bude stacit len pretesnit tlmic (Slovkolex, 1700,- Sk standardny tlmic, aj s vymenou oleja, atd), ak smolu, tak 4800,- (poskodeny elox na vnutornej strane tela, vymena). Dufam ale, ze sa mylim. Btw, ako casto servisujes tlmic?

K nastavenie tlmenia: clicky sa pocitaju od najvacsieho utlmu (od max. slow, na doraz v smere hod. ruciciek). Je to aj logicke, cim vacsi tlak v tlmici, tym viac je treba nastavit tlmenie = mensi pocet clickov (vid originalna tabulka).

P.S. Ak nemas originalne prirucky, mam nieco postahovane z netu v anglictine (Epic Tech. Manual, ...) a mozem poslat mailom proti adrese. Je to tiez dostupne na strankach Spesla.

K Jfab: Potrebny tlak v tlmici pre toho isteho jazdca sa lisi podla typu ramu, hoci tlmic je +/- stejny. Epic som fukal na 100 psi, Stump fukam na ca. 200 psi. Pri rozdiele, ktory uvadzas, by som sa zamyslel nad vyssie uvedenym. Znova otazka, ako casto ho servisujes (premazujes)?
02.08.2006 - 20:00:15
00
peterg: tlmič je nový, odjazdené má asi 20 hod., rám Giant NRS
02.08.2006 - 21:20:34
00
peterg: tlmič je nový, odjazdené má asi 20 hod., rám Giant NRS

Tak to bude OK.

Pozeram, ze si z PO, tak to by sme sa mali aj poznat, ale nespominam si na nikoho s AVA Foxom, aj ked jeden novy bordovy NRS som si vsimol u M.S...
02.08.2006 - 21:51:22
00
to peterg : vsetko som urobil podla tvojho navodu sag sedi presne na milimetera podla navodu od spesla mam pri mojej hmostnosti 16 klikov...cize ked tato vec sedi...sag je skoro presny pri tabulkovych hodnotach znamena to teda ze tlmic moze pohybovat pri stredne mensich prekazkach niekde 1 cm od dorazu??...alebo ho mam dofukat o cosi tvrdsie??...teraz ide na moj vkus veelmi pohodlne takze davat ho na tvrdsie sa mi uz moc nechce....dufam ze k spominanim problemom v mojom pripade nedojde lebo to by ma asi dorazilo :roll: ...btw..aku si mal vybavu na epicu??...seriovu ci vlastnu..??...a co i vlastne jazdil??...len ma zaujima ze ak mam vpredu rs reba sl...ci si mozem dovolit aj jazdu v tvrdsom terene...nejaky ten lahky freeride bez vacsich skokov a dropov...predsa recenzie na mavic 223 nie su uplne idealne...ale vzhladom k mojej nizkej hmotnosti by mali vydrzat pomerne dlho...
03.08.2006 - 10:12:08
00
Myslím si, že ak je ten tlmič "stuck down", tak to nie je až taká tragédia. Na webe foxu je obrázkový manuál, kde je popísaná údržba vzduchovej komory. Súčasťou tohoto manuálu je aj popis, ako je možné odstrániť tento neželaný stav. Avšak je to spojené s tým, že treba vymeniť jedno tesnenie, ktoré je príčinou toho, že tento stav nastal. V slovkolexe majú tesnenia normálne na sklade (predpokladám, že vo vzduchovej komore sú rovnaké tesnenia ako vo floate bez brainu).

Link na manuál je tu.
03.08.2006 - 12:23:57
00
To Siroky zaber: Ak Ti to vyhovuje, tak nechaj tak, len si obcas skontroluj na 0-kruzku, ci nejde tlmic na doraz (t.j. piestnica vycnieva len cca 3mm). Ak sa to bude stavat pri kazdej jazde viackrat, pridaj 10 psi, atd. (klasika).
Vsetky moje biky doteraz boli skladane podla osob. preferencii. Epic pozri prilohu. Vpredu som mal zdvih 90mm, neskor s novou Pace 105mm (nie je na foto). To druhe s 30mm podlozkami pod predstavcom a predstavcom -6° (t.j. opacne, neskracoval som krk kvoli buducemu=sucasnemu ramu), tzn. geometria znesie takych 120mm zdvihu bez vyraznejsieho zhorsenia vyjazdu, ale racebike uz z toho nebude. Jazdil som bezne XC, maratonske trate, ziadne skoky alebo dropy (okrem velkosti typu obrubnik, kmen do cca. 15cm a pod). Ak sa da povazovat za tvrdsi teren aj Brncalka, tak aj to, ale na taku trat to uz nie je ten pravy bike. Sedi mu XC, race. Este chcem podotknut, ze nejazdim tvrdo, ale v sucasnosti skor pohodovo - to bude asi vekom - preto aj zmena ramu.

To Audino: Priciny stuck downu mozu byt dve - vadne tesnenie alebo poskodenie vn. klznej plochy (elox). Ta prva sa Foxu stava uz z vyroby (znamy jav, zly dodavatel tesneni - ofic. verzia), ta druha najcastejsie pri prevadzke bez udrzby (spina vnutri tlmica, napr. po pouziti WAPky a pod.). Obe som spomenul v predch. prispevku. Cena opravy zavisi od typy priciny, tiez som spomunul. Svojpomocna vymena tesneni je relativne lacna zalezitost, v Slovkolexe ich maju v super cene (uz som ich bral). Nastasie vsetky Fox Floaty od neviem kedy maju kompatibilne tesnenia (bravo, Fox :D !). Jediny problem je otvarat tlmic pod tlakom napr. 100 - 200psi, ale kto si trufne... Mne sa to este nestalo, takze nemam to zvladnute ani nastudovane. Cena v predch. prispevku zahrnala kompletnu udrzbu vratane vymeny vzduch. a olej. tesneni, oleja, plnenie dusikom (v Slovkolexe). Kamarat mal poskodeny elox zvnutra (skrabanec), takze mu menili aj vonk. telo, cize preto ta cenu, ktoru som uviedol.

Prílohy:

Komentár súboru: S-Works FSR Epic
Specialized SW Epic.jpg
Specialized SW Epic.jpg 133.79 KiB thumb_up0thumb_down

03.08.2006 - 14:55:07
01
keyboard_arrow_up