Ja by som to netriedil takto všeobecne že kotúče alebo Včka. Záleží od jednotlivých typov. Je jasné že V-brake Avid SD7 budú asi lepšie ako nejaké kotúče Promax, prípadne sa vyrovnajú lacným hydraulikám (nie v zime) ale určite sa nechytia na Avid juicy 7 a pod. Takže sa to nedá všeobecne určiť či V alebo disk.
To je ako keby ste porovnávali notebook so stolovým PC bez ohladu na cenu, pritom konfiguráciu a
výkon môže mať aj ten notebook vyššiu ako konkrétne PC, ale aj keď je ntb výkonnejší a predbehne hociktoré slabšie PC, nechytí sa na 4 jadro s 2 jadrovou GF a 8GB ram.
čiže záleží hlavne od typu. A myslím si že v kategórii do 20 000 je lepšie mať kvalitné Včka. Keby som kupoval
bike za 40 000, tak je jasné že tam už môžem počítať s lepším výkonom a konfortom a nebudem uvažovať nad V.
Keď môžeš mať za rovnaké peniaze lepší bike, len bez lacných kotúčov, uvediem príklad GT avalanche 2.0 za nejakých 19 000sk s výbavou acera/alivio a kotúčmi Tektro auriga alebo Avalanche 1.0 za tú istú cenu ale s lepšou vidlicou, 27 prevodov, Deore a vlastne celkovo lepšou výbavou, len s Včkami. A myslím že medzi lacnými hydrami(auriga) a kvalitnými V(Avid SD5/7) nebude nejaký znateľnejší rozdiel (+ samozrejme konfort-auriga sa blbo odvzdušňujú a prvých 100km riadne nebrzdí -a niektorí vravia že ani potom
)
Záver: Neodsudzoval by som kotúčové a ani v-čka, všetko záleží na konkrétnom type a jazdcovi a jeho potrebách. (Ak v zime nejazdím, jazdím prevažne po asfalte a poľných cestách a mám nižší rozpočet tak tam samozrejme nebudem pchať disky, a naopak ak jazdím Am/EN a podobne tak asi nebudem používať Včka.