na spaize som nasiel taky clanok ako jeden chlapik testoval kedy pojde v terene najrychlejsie, pri akom tlaku a sirke...
uryvok....
V teréne je valivý odpor o to nižší, o čo je šírka pneumatiky a nižší tlak. To platí o tvrdých štrkových terénoch ako aj o mäkkých lesných a lúčnych terénoch. Až 40 W sa dá takto ušetriť v extrémnom teréne. Aj nevýhoda nižšieho zrýchlenia pri vyššej hmotnosti sa ľahko vykompenzuje.
Plášť s nižším tlakom vzduchu sa dokáže lepšie prispôsobiť terénnym nerovnostiam. Menej sa ponára do terénu. Celý systém je tým menej brzdený. Úzke pneumatiky preto doporučujeme iba jazdcom s nižšou hmotnosťou, váhovým fetišistom alebo pre extrémne bahnisté terény.
no len je rozdiel nizky a nizky tlak.. ja davam 2,5 atm niektory 4 a niektory 1,5.. ja mam nizky oproti 4 ale vysoky oproti 1,5..
inak presne nad tymi testami som rozmyslal dne na
biku ked som dostal defekt (pripinacku!!) a malou pumpickou som si fukol menej a plavalo to jak blaznive, po 1km som zastavil a dofukal..
no a napadol ma test spustit sa z kopca na gume s 1,5atm a s 2,5atm a sledovat si rychlost, malo by to ukazat co je rychlejsie resp kde je vacsi odpor..
na druhej strane je jedna vec straty a rychlost a na druhej trakcia a odpruzenie.. ak sa mi
vidla ma prebijat s plastom..