dajo aj u Schwalbe robili podobné testy... úzka nabombovaná guma má význam len na asfalte, betóne a veľmi tvrdom čistom hardpacku bez voľných šutrov... bol tu aj link na pdfko s podrobnými infoškami ale sa mi ho narýchlo nempodarí objaviť
14.07.2009 - 14:17:28
00
no ja viem , tým som len chcel obhajit svoj postoj ku plaštom s mensim tlakom ktore su premna velmi vyhovujuce s hladiska rychlosti na nerovnostiach a stabilite v zakrutach..
14.07.2009 - 14:37:01
00
http://www.schwalbetires.com/wider_faster_page
14.07.2009 - 14:40:22
00
ad tlaky .. ked sme boli na kamenaku na jesen tak poniektori extremisti mali taketo tlaky

download/file.php?id=21296&t=1
14.07.2009 - 14:43:18
00
na spaize som nasiel taky clanok ako jeden chlapik testoval kedy pojde v terene najrychlejsie, pri akom tlaku a sirke...
uryvok....
V teréne je valivý odpor o to nižší, o čo je šírka pneumatiky a nižší tlak. To platí o tvrdých štrkových terénoch ako aj o mäkkých lesných a lúčnych terénoch. Až 40 W sa dá takto ušetriť v extrémnom teréne. Aj nevýhoda nižšieho zrýchlenia pri vyššej hmotnosti sa ľahko vykompenzuje.
Plášť s nižším tlakom vzduchu sa dokáže lepšie prispôsobiť terénnym nerovnostiam. Menej sa ponára do terénu. Celý systém je tým menej brzdený. Úzke pneumatiky preto doporučujeme iba jazdcom s nižšou hmotnosťou, váhovým fetišistom alebo pre extrémne bahnisté terény.

no len je rozdiel nizky a nizky tlak.. ja davam 2,5 atm niektory 4 a niektory 1,5.. ja mam nizky oproti 4 ale vysoky oproti 1,5..
inak presne nad tymi testami som rozmyslal dne na biku ked som dostal defekt (pripinacku!!) a malou pumpickou som si fukol menej a plavalo to jak blaznive, po 1km som zastavil a dofukal..
no a napadol ma test spustit sa z kopca na gume s 1,5atm a s 2,5atm a sledovat si rychlost, malo by to ukazat co je rychlejsie resp kde je vacsi odpor..

na druhej strane je jedna vec straty a rychlost a na druhej trakcia a odpruzenie.. ak sa mi vidla ma prebijat s plastom..
14.07.2009 - 20:45:47
00
mne zase potom setko ide do vidly a ta zase vsetky nerovnosti nepohlti a mi to ide do ruk..
15.07.2009 - 14:22:09
00
tulenik mam 45 co mam cakat ??? :D
15.07.2009 - 17:13:36
00
že nebudeš mať na mäkkom alebo nepevnom podklade optimálnu trakciu, prípadne ti to nebude držať v zákrutách (sklon podkĺznuť)
a ak máš nahovno vidlu, pocítiš ruky
15.07.2009 - 18:35:32
00
tulenik mam zooma totalne makkeho :D to vybrovanie je v pohode
15.07.2009 - 19:04:14
00
zoom je vynikajúca vidla, tzv. smrť za korunu:

http://www.geocities.com/ondrejpapanek/odchod.htm
15.07.2009 - 20:05:44
00
xD ideal na smrt :D
15.07.2009 - 21:15:11
00
Κύριε ἐλέησον, Χριστὲ ἐλέησον, Κύριε ἐλέησον.
15.07.2009 - 21:17:19
00
zoom je vynikajúca vidla, tzv. smrť za korunu:

http://www.geocities.com/ondrejpapanek/odchod.htm


z iného vlákna:
"... trosku hybe krk kde sa napaja na korunku ..."

Dal som si do googla bike + vidlica + smrt.

http://www.geocities.com/ondrejpapanek/tlac.htm
15.07.2009 - 21:21:47
00
coco pre nás z BA čo už nejakú dobu jazdíme je to veľmi známy prípad, hlavne pre tých, čo sa motajú okolo orienťákov
myslím že tá teta čo ich trénovala sa dodnes ukazuje na maratónoch a celkom spokojný by som bol, ak by som ju uvisel :D
15.07.2009 - 21:26:10
00
myslel si naozaj uvisel alebo je to preklep a malo tam byť uvidel?pani sa volá Eva Králová a myslím že nie je problém sa na ňu nakontaktovať.ja ju však nepoznám.

vrátim sa k tým tlakom.pre cca 60-65 kg jazdca + batôžtek by nemal byť žiadny problém jazdiť v teréne pri tlakoch 2 až 2.5 baru - ale závisí to aj od typu plášťov.natlakujem to podľa toho do akého terénu práve idem (samozrejme len vtedy keď sa mi vôbec chce ísť na benzínku :mrgreen: ).do extrémov je zbytočné zachádzať.či smerom dole alebo hore.
15.07.2009 - 21:49:44
00
keyboard_arrow_up