zdarvim kupil som v lidli malu pumpu s manometrom a je tam aj adapter na co2, bola k tomu aj bombicka.Tak neviem ci ma nejaky vplyv to co2 alebo je to jedno. dik
27.07.2009 - 11:51:27
00
Najlepsie dusikom, ale vzduch je najlacnejsi a najdostupnejsi. CO2 davam do sifonu, nech je chlorovana voda viac outu.
27.07.2009 - 11:54:14
00
helium je ideál, tím zrovna odlehčíš celé kolo :mrgreen:
27.07.2009 - 12:05:20
00
Ak chces odlahcit este viac, tak radsej vodikom. Jeho nevyhodou je, ze odlahcuje jednorazovo a explozivne.
27.07.2009 - 12:07:56
00
a ked ho budes mat viac fukni si aj do pluc.odlahcis aj seba..a bude kopu srandy :lol:
27.07.2009 - 12:08:56
00
znizis iba jeho hmotnost, ale vahu ktoru musis akcelerovat a brzdit zostava :wink:
27.07.2009 - 12:09:22
00
Najlepsie dusikom, ale vzduch je najlacnejsi a najdostupnejsi. CO2 davam do sifonu, nech je chlorovana voda viac outu.


tak o tom dusiku som uz pocul ze sa vyuzivaju na sportovych autach, je to v tom ze sa nerozpina v teple ako vzduch a plast ma rovnaky tvar aj tlak ked sa nafukne. len skade ten dusik chyba v mojich plastoch :(
27.07.2009 - 12:11:14
00
len skade ten dusik chyba v mojich plastoch :(

Tejto vete nerozumiem.
Vo vzduchu sa nachadza 78% dusika, takze neverim, ze by si pocitil rozdiel. Skor by som videl vyznam 100% dusika v tlmicoch a vidliciach. Vo vrcholovom automobilovom sporte asi vyznam ma.
27.07.2009 - 12:16:29
00
Jedina vyhoda N2 je ze ti unikne z duse/plasta pomalsie ako ked pouzijes vzduch. Plus O2 a voda (vo vzduchu) sposobuju koroziu - po istom dlhom case mozu jemne zmenit vlastnosti gumy. CO2 je co sa tyka uniku este lepsie ako N2.
27.07.2009 - 15:51:44
00
s tým pomalším únikom dusíka by som si nebol taký istý :D van der Waalsov polomer dusíka a kyslíka sú fakticky rovnaké
CO2 na tom bude lepšie
a gumám oveľa viac škodia klimatické zmeny vonku ako to čo je vnútri
ale zas... ľahkoverným sa dá na túto tému nabulíkať toľko reklamných cancov... a vybúchať z nich toľko peňazí...
BTW ten vodík, ten by unikal už asi zľahka rýchlejšie, ale kým by bol vnútri čistý a kým by prasknutie gumy nespravádzala nejaká iniciácia, tak by nebol nebezpečný (teda pokiaľ by ste gumu "nepraskli" hodením do ohňa)
27.07.2009 - 16:00:39
00
pre tulenika: http://www.getnitrogen.org/pdf/graham.pdf
zaujimave, poucne... komu sa nechce citat tak vysledok je, ze cisty kyslik sa "pretlaci" cez gumu 3x rychlejsie ako dusik. Ak to aplikujeme na vzduch tak to vyjde, ze ak dusikom nafuknuta guma sfukne za rok ak vzduchom plnena za cca 8 mesiacov. Rozdiel ktory si asi ani nezasluzi viac o nom diskuskutovat.

btw. CO2 je kdesi medzi
27.07.2009 - 20:57:39
00
hicker: ešte keby to bolo také jednoduché :D napr. na povrchy sa ľahšie "lepí" opäť kyslík ako dusík (iste, závisí od povrchu), čím prípadnú "dierku" v materiáli ešte viac zapchá (takže si trúfam povedať, že iné čísla budú pre butadién, iné pre butadien+styrén, iné pre latex atď.) - toto je ale skôr otázka na inžiniera gumára ako na doktora anorganika (čo som ja), ja zostanem pri tom tvrdení založenom na takmer rovnakých van der Waalsových polomeroch
27.07.2009 - 21:56:47
00
fiha tulenik, prave si brnkol na moju strunu zvedavosti... a ked sa to spoji s tym, ze som experimentalny fyzik, vysledok je taky, ze to pekne vsetko otestujem; metodiku este premyslim, plyny mam a vyskusam dostupne materialy; s vysledkom sa samo podelim :) a medzitym dam zopar super trailov tu v okoli Innsbrucku...
27.07.2009 - 22:29:45
00
hicker: čo sa týka afinity kyslíka ku kadečomu, napr. nie je problém nájsť katalyzátor na jeho reverzibilnú fixáciu (hemoglobín :P), ale fixácia dusíka je už trošku väčší problém... tá potvora je inertná, nereaktívna... skús dačo vymyslieť, tiež ma zaujíma pravda a nie marketingový kyd
27.07.2009 - 22:43:15
00
dajte vediet ako to dopadne ak to nejak dopadne :wink:
29.07.2009 - 19:36:57
00
keyboard_arrow_up