Sapo03: proste existuje niekoľko faktov, s ktorými sa podaktorí ľudkovia ťažko zmierujú. A to, že v teréne platí:
a) širšia guma - nižší valivý odpor
b) nižší tlak - nižší valivý odpor (ale ten tlak by mal byť taký, aby si nezačal precvakovať duše - alebo nasadíš bezdušáky
)
na asfalte to platí opačne
širší
plášť má samozrejme lepšie vedenie, do terénu ako si spomínal by som pod 2,1 nešiel
1,95" IRC Mibro Marathon Pro mám na jednom wheelsete s ktorým jazdím maratóny na tvrdom rýchlom a relatívne hladkom povrchu
ale druhý wheelset pre ten istý
bike mám osadený 2,15" Maxxis ADvantage a ten jazdím skoro stále, lebo sa nepokaká ani z blata, kameňov a koreňov
a na AMku mám momentálne 2,4" Continental Mt. King UST vpredu a 2,2" Continental Race King UST vzadu (a aj tam pôjde 2,4" Mt. King - je to veľmi slušný držiak)
vpredu/vzadu môže byť pokojne rovnaký priemer, ak niekde väčší, tak dopredu
nejazdiť privysoké tlaky je špeciálne dôležité u HT