Neviete o niekom na Slovensku, kto by vedel otvoriť tlmič DT a vymeniť v ňom okrúžky? V podstate sa mi stalo to, že mi pretiekol olej z tlmiacej komory do vzduchovej a späť ho dostanem len tak, že otvorím komoru pod tlmiacou. Na to ale potrebujem nejaký špeci trojhranný klúč, ktorý nemám. No a na Slovensku by to malo byť kvôli tomu, že to nechcem posielať do Bottica (maximálne, že by bol niekto šikovný v Prahe, kto by mi to otvoril na počkanie). Zatiaľ sa s tým neponáhľam, takže budem vďačný za akékoľvek rady.
03.08.2009 - 15:48:47
00
je ten kľúč až taký špeci, že sa nedá vyrobiť?
03.08.2009 - 15:51:08
00
Na fotke je šrób, ako vyzerá kľúč netuším.

Prílohy:

dt.JPG
dt.JPG 117.34 KiB thumb_up0thumb_down

03.08.2009 - 16:02:21
00
podla mna tam dali taky pekny srobik koli tomu aby do toho kazdy cumil co prd tomu rozumie necmuchal... ale ze si to ty tak ti staci kovova trubicka vhodneho priemeru a do nej pilnikom vybrusis 3 vybrania a je to...
03.08.2009 - 16:34:32
00
tím šroubkem se asi něco plní ne? :mrgreen:
takže moje rada Bottico nebo jiný servis DT Swiss, na tlumiče FOX jsou supr kluci v BikeLive, ale na DT nevím skus se tam poptat
03.08.2009 - 17:14:47
00
kubad: ako som napisal hned na zaciatku cez Bottico to risit nechcem.
ROpa: jasne ze tam je ten srobik, aby sa v tom ludia nesparali. Len uz potom mohli aspon spravit nejaku slusnejsiu siet servisov. A s tou trubkou si to bohuzial neviem velmi predstavit, kedze by musela byt dost tenka(aby vosla do otvoru okolo srobu) a navyse to ma cele tak 3-4mm, tak si neviem velmi predstavit akym pilnikom by som to brusil. Pravdpotobne to ale skusim ako prvu moznost, kedze druhou je zatial prevrtanie toho srobu.
03.08.2009 - 18:24:09
00
oká máš tam i variantu servisu
jo a co je pod tím šroubkem:-) sem se ptal že ho chceš dostat ven
03.08.2009 - 18:43:46
00
No, co tam je uvidim predsa ked ten srobik vysrobujem :D Hold clovek sa obcas musi ucit aj na vlastnych chybach.
03.08.2009 - 20:44:35
00
Osobne si myslím, že to bude natlakované, teda olej nemôže byť voľne len tak uložený v časti tlmenia. Musí byť bez vzduchu, aby pri každej polohe tlmiča pretekal olej cez trysky tlmenia. Keď však olej pretečie pod tieto trysky, logicky je objem tejto komory menší o objem piestnice, na ktorej sú tieto trysky uchytené. Takže tolko oleja koľko by malo pretiecť pod trysku tam proste nevojde a hladina oleja nad tryskou sa dvíha. Tento nárast hladiny vyrovnáva zväčša ďaľšia komora, ktorá je naplnená vzduchom. Oddelený je olej od vzduchu ďaľším piestom. U tlmičov s expanznou nádobkou je to riešené mimo tlmič v tejto nádobke. V tlmiči bez nej, je to riešené priamo za tlmiacim olejom. Teda táto skrutka ktorý povolíš, je práve tá ktorá uzatvára túto komoru a určite bude natlakovaná. Inak by tlmenie nefungovalo tak, ako má.

Pointa, dávaj si bacha a neublíž si, určite to nerob v čerstvo vymaľovanej miestnosti v čisotm oblečení. Neviem presne aký tlak tam je, viem však, že to znova už asi nenatlakuješ.

Ropak .. už chápeš prečo tam je taká atipická skrutka? Proste dementi typu ááá pozri skrutka, čo sa tým dá upraviť? :mrgreen:
03.08.2009 - 21:38:26
00
a navic to neni natlakovane vzduchem :mrgreen: takze v domacich podminkach ehm slozite 8)
03.08.2009 - 21:46:23
00
Pokiaľ viem tak DT tlmiče sú skladane pri montáži samozrejme ručne ponorene v oleji a tlak by tam nemal byt samozrejme pokiaľ je vyfúknutí všetok vzduch . Inak ten kľuč by nemal byt problém urobiť sú aj ihlové pilníky mam ich doma ja už som urobil veľa veci dokonca som som si vypiloval aj adaptér z IS na POST MONT :mrgreen: :idea:
04.08.2009 - 02:25:19
00
Ja si myslim ze to bude tak nejak ako pise Lappierko lebo inac by tam hentaky huncutsky srobik nedavali... ako to chces opatovne natlakovat olejom to mi nie je moc jasne... co takto nejaky servisny manual, nieco ako je na vidlice... na tlmaky nie je ? No ye by sme sa dozvedeli ako to tam vlastne vnutri vyzera...
04.08.2009 - 08:17:02
00
No viac som nenasiel asi ako kazdy.
http://manualer.happymtb.org/dt/DT-Swiss-rear-shox.pdf
Nevedel som presny typ. Tak skus potom officialnu stranku.
04.08.2009 - 09:54:53
00
Lapierre: istu logiku v tom co pises vidim, no celkovo nemam pocit, ze mas pravdu. To ze pod tlmiacou patronou je dalsi piest som uz pisal. Tlak v nom ale podla mna nemusi byt nijak extremne vysoky. Komora bude urcite velmi mala, takze pri roztiahnutom tlmiacom pieste sa zvacsi na niekolkonasobok povodneho objemu a tlak bude minimalny(navyse mne uz urcite klesol pri vyteceni oleja z tlmenia). Ak tomu tak aj nieje, tak musi byt pod tym srobikom este ventil, cez ktory sa bude dat komora natlakovat. Inak by sa to servisovat proste nedalo. No a ak tam nebude tak si ho tam stale mozem dorobit.
ROpa: neviem, aky by malo vyznam dat na tlmic specialny srob, aby sa nedal otvorit a potom bachnut na net navod ako sa to otvorit da. Vsetky navody su proste len na zoservisovanie vzduchovej komory.


Naposledy upravil Zigo dňa 04.08.2009 - 10:39:42, celkovo upravené 1 krát.

04.08.2009 - 10:20:28
00
žigo, ešte raz si to prečítaj, kým ťa pošlem späť do materskej školy... :roll:
04.08.2009 - 10:24:07
00
keyboard_arrow_up