prave to som mal na mysli, postavim sa na kraj a vzdy zastane auto, autobus, nakladiak ... vedla mna. a tak som sa postupne zacal stavat blizsie stredu, pricom uspech sa dostavil len ak som sa staval do stredu (i tak sa ale nasiel vodic ktory toho bol schopny).
ide mi hlavne o svoju bezpecnost, napr v LM je krizovatka, ktoru zo srdca nenavidim. V podstate je na konci krizovatky v pravom pruhu prekazka (chodnik pre chodcov, zabradlie) a samozrejme chybaju vodiace ciary. Takze autam staci ist rovno ci mierne zabocit dolava, cyklista, pokial prechadza krizovatku po pravej strane "vozovky", musi zakonite o prekazku zavadit. Cize situacia ked mam pred sebou prekazku a vlavo auto je podla mna dost nebezpecna. Samozrejme vela vodicov cyklistu pusti tym ze to taha viac dolava, no najdu sa i taky, ktory neustupia ani za boha (par krat som tam musel zastat, raz skocit na travnik). A nie je to vobec jedina takato krizovatka, i v BA su po prechode krizovatkou na pravej strane vlny ci otvorena kanalizacia.
No a kedze mi bolo brutalne vynadane a vodic sa pchal na mna, tlacil mi
koleso a hned na to mi niekto vravel ze by som v strede nemal vobec stat, tak ma zaujima ci je na to nejaka vyhlaska, zakon. I ked neviem v com by teda mal byt problem, ak nechcem aby ma pri prechadzani krizovatkou niekto predbiehal a nutil ma tak viac sa tlacit doprava, pritom samozrejme ako cyklista mam na tych par metrov prejdem rychlejsie ako priemerny automobil, takze ho v rychlosti urcite neobmedzujem (pokial sa za krizovatkou hned ako je to mozne priblizim ku krajnici), zatial co ak je vedla mna auto a to zrychluje, svojim sposobom ma to obmedzuje (predbehnut ho nemozem, ani spomalit, kedze za nim je rovnako automobil, a musim si davat bacha na pravu stranu)