Že som celú časť o Zestym zmenšil A EŠTE AJ UVIEDOL AKO OFF-TOPIC asi malo nejaký dôvod.
Že som nepísal konkrétne o tamtých bikoch hore, je preto, lebo som ich NEJAZDIL. Ale dal som ILUSTRÁCIU ako asi vyzerá rozdiel medzi "značkovým" bicyklom a bežnou skladačkou na noname ráme. Pri vyššie spomenutých rámoch by sa v podstate opakovalo povedané inými slovami.
Proste: prísnejšie tolerancie, vlastná konštrukcia, vlastná skúšobňa, vlastní testovací jazdci, vlastný dizajn, vlastné nároky, tvrdšia kontrola kvality, etc. To všetko samozrejme niečo stojí. Niečo stojí aj to, že pár percent rámov, ktoré nie sú v tolerancii, končí v šrote. A už sme tu mali rámy, kde pár mm nebol problém, posledne sa JoKovi strašne páčila nejaká taká Dema. A aj mne :D
Proste hlavný a zásadný rozdiel medzi "značkou" a "neznačkou" je existencia niečoho ako výskum a vývoj, nie iba konštrukcia... navrhnúť, ako zvariť pár rúr aby to zodpovedalo pár normám vie aj menej kvalifikovaný príslušník nemenovanej rasy, ktorá má ochotu drieť za pre nás nepredstaviteľných podmienok do spadnutia... ale rýpať sa v tom s niečím ako nadšením (to, čo napr. Japonec predvedie, keď mu šéf dá rozkaz, že má byť nadšený, samozrejme NIE JE nadšenie) - to chce Európana. A dovolím si povedať že ešte k tomu aj aktívneho cyklistu, a tým opäť nemyslím dochádzanie vyššie spomenutého premrštene podriadeného človeka odmakať si svojich 16 h pod bičom na afrika-biku.
A keďže toto celé je zasa off-topic, opäť to bude malým.

EDITED


Naposledy upravil tulenik dňa 18.09.2009 - 21:35:06, celkovo upravené 1 krát.

18.09.2009 - 16:13:00
00
ale no, vlastníci lapierrov sem musia písať tie "recenzie" aby mali čím ospravedlniť cenu tých bicyklov,

lolofon
18.09.2009 - 16:24:15
00
Proste hlavný a zásadný rozdiel medzi "značkou" a "neznačkou" je existencia niečoho ako výskum a vývoj, nie iba konštrukcia... navrhnúť, ako zvariť pár rúr aby to zodpovedalo pár normám vie aj žltý genetický otrok... ale rýpať sa v tom s niečím ako nadšením (to, čo Japonec a samozrejme aj iný rákosník predvedie, keď mu šéf dá rozkaz, že má byť nadšený, samozrejme NIE JE nadšenie) - to chce Európana. A dovolím si povedať že ešte k tomu aj aktívneho cyklistu, a tým opäť nemyslím dochádzanie žlťocha do otrokárne odmakať si svojich 16 h pod bičom na afrika-biku.

- nehnevaj sa ale toto zavana minimalne neznasanlivostou voci inej rase... to ze si zaryty zastanca svojich znaciek sa pochopit da ale tieto vypady voci snaham inych su trosku prisilne a od vzdelaneho cloveka prekvapive...
18.09.2009 - 21:17:18
00
Svoju povodnu odpoved som radsej zmazal, to by ho rozcertilo jak byka. Ale tiez sa divim ze clovek s takym intelektom ma potrebu sa takto zviditelnovat. Dost OT. mozme poriesit po PM :)

Tulenik klud netreba riesit, ze sa ti chce elaboraty pisat :) Nechce sa mi patrat v teme ale porovnaval Giant vs Lp a tam je snad volba jasna. Kde sa vobec varia Lp?Ajked na tom nesejde, zvari to kazdy skuseny zvarac.Dolezitejsia je tepelna uprava a defektoskopia vratanie tolerancii jak si spomenul.

Dalsia vec co spominas a nepaci sa mi je odsudzovanie East produkcie, Taiwan nieje Cina, a Japonsko nie je ani jedno ani druhe. Suhlasim ze ludia sa tam dokazu tvarit stastne na pokyn. Inak suhlas ohladne ovesiavacov konfekcnych ramov, by som ale nehanil samotneho vyrobcu ale ovesiavaca ktory si to objedna a aby to nakupil lacne tak si zvoli horsie trubkove sady, stacia mu horsie tolerancie, tepelna a povrchova uprava. S tym taiwanec nic nema vyrobi ako to ziadaju a zaplatia.

Nie vsetko z F je vyborne Porovnaj si Japonske vs France auta :P mozes zacat u konstrukcneho myslenia. S tou poznamkou o netvorivych a nemotivovanych ludoch si ma totiz nasral, v 19tom storoci sa vravelo nieco ze cierny africania nie su dost vyspeli na to aby si spravovali svoje krajiny.
18.09.2009 - 21:26:12
00
skrátka SÚ INÍ a ich ochota robiť otrokov a podriaďovať sa akýmsi autoritám je až omračujúca... priam až nechutná
nie, nie som rasista... ale nemôžem sa na to pozerať (všeobecne: nemám rád workoholikov akejkoľvek motivácie a nemám rád nebúriacich sa otrokov)
18.09.2009 - 21:28:10
00
Aspon japonci to maju dane svojimi tradiciami a dlhorocnym vyvojom. Daimio a shogun je pre nich vsetko. Lojalita k firme a vlastna cest, je samozrejmost urobit pre firmu maximum. Lenze urcite niesu nemotivovany a netvorivy. Len mozno ich motivacny stimul je kapanek odlisny od nasho.A zas mame 21storocie veci sa aj tam menia.

Pravda Cinan pracujuci v neludskych podmienkach ma motivaciu trochu inu. Ale fakty su ze "ramarina" sa robi mainly na Taiwane. A to neni ziadny smejd, technologicky urcite aspon jak Japan.
18.09.2009 - 21:33:10
00
súhlasím s vyššie uvedenými postami...tuleník, mne osobne tieto tvoje výlevy už pomaly začínajú vadiť :envy: táto téma je o HT, ak ho chalan chce, tak mu neponúkaj bike so 140 mm zdvihu...a na margo testovacieho tímu Haibiku - v Ischgli bolo na maratóne (mimochodom Haibike bol hlavným partnerom) toľko továrnych jazdcov a jazdkýň, že som mal pocit, že ich tam majú snáď všetci... :shake:
18.09.2009 - 21:35:46
00
tulenik: mas k dispozicii ten luxus ze si mozes vybrat. myslim ze ak by to bolo Tvoje existencne rozhodnutie tak by to vyzeralo inak. konieckoncov co si potom asi ma clovek mysliet o tunajsej nature ked si tu desatrocia drzia diktaturu??
18.09.2009 - 21:36:35
00
keyboard_arrow_up