Prosím poraďte rozhodujem sa medzi Merida Matts TFS XC 700-D alebo DEMA RYANO??ceny su takmer tie iste. môj cenový strop je 780 eur. Dik za porovnanie
29.09.2009 - 17:07:45
00
Matts TFS Trail 700-D, XC model ti tu nikto neporadí... tú Demu by som nebral...
29.09.2009 - 17:13:18
00
A to si kde počul, že XC nie?

Radšej XC model ako trail, najmä ak má vo výbere aj Ryano (vzhľadom na geometriu). Podľa mňa sú oba fajn. Na Deme sa mi nepáči WTF, teda WTB (k tejto značke mám akýsi z ničoho prameniaci odpor), na Meride zase vedenie laniek spodkom (predtým ich viedli na hornej rámovej trubke). Rozhodol by som sa podľa ceny, dostupnosti, no najmä podľa toho ako ti sadne a podľa dizajnu.
29.09.2009 - 17:26:04
00
No spodom je vedené len lanko prešmykača, lanko prehadzovača je vedené vrchom hlavovej trubky...
Trail má oproti 100mm zdvih a vzadu 180mm kotúč narozdiel od XC kt. má 80mm zdvih vidly a 160mm kotúč vzadu. Tiež geometria je ovládateľnejšia :)

Ale samozrejme závisí aj od toho po koľko vie zohnať jednotlivé modely...
29.09.2009 - 17:53:08
00
Nevadí, mne sa lanko vedené spodkom nepozdáva a basta! Trail je možno vhodný na vyvážanie sa, no na športovú/pretekársku jazdu určite nie (mal som tú česť na 1h s bikom s podobnou "chopper" geometriou a mal som dosť :puke: ). Zdvih nekomentujem, stačí aj 80, vidlu aj tak časom možno vymení a hodí si 100-vku. Kotúč... :D
29.09.2009 - 18:04:09
00
tmax, ale s tym WTB si dost neobjektivny. Neviem, kto by jazdil sedlo od Meridy o ktorom nic nevie, ked moze jazdit komfortne WTB.
29.09.2009 - 18:08:01
00
Musíme ho zobjektívniť. Môže skúšať osem kúskov. Celé leto okolo nich chodil. hehe
29.09.2009 - 18:15:29
00
Veď píšem, že je to môj osobný z ničoho neprameniaci odpor ku značke WTB. Jednoducho ten názov + produkty... Ale nevravím, že sú to zlé veci.

Chodil, chodil, niektoré aj fajne vyzerajú, no sú ťažké.
29.09.2009 - 18:16:58
00
Nevadí, mne sa lanko vedené spodkom nepozdáva a basta!


To, že sa ti nepozdáva neznamená, že je to niečo zlé. Na bicykli s takto vedeným lankon, dokonca na rovnakom ráme som prešiel už dosť po blate a nikdy sa nestalo aby prešmykovač nefungoval kôli lanku.

Trail je možno vhodný na vyvážanie sa, no na športovú/pretekársku jazdu určite nie (mal som tú česť na 1h s bikom s podobnou "chopper" geometriou a mal som dosť :puke: ).


Mal si česť s podobnou geomtetriou, nie s touto. Samozrejme, že pretekárska geometria to nieje ale pre rekreačné jazdenie lepšia.

Zdvih nekomentujem, stačí aj 80, vidlu aj tak časom možno vymení a hodí si 100-vku. Kotúč... :D


Prečo si robiť starosti keď môže mať 100 vidlu hneď, takisto ani kotúč nieje zadarmo ;)
29.09.2009 - 18:29:54
00
tmax, chces mi povedat, ze to Tvoje uzasne sedlo Merida X mission speed je lahke? :D Silverado Comp co je na Deme ma urcite pod 250 gramov, asi to Tvoje sedlo hravo porazi ako vahou, tak aj komfortom. Vecer odvazim kolko ma Silverado Comp presne, celkom ma to zaujima.

A aby tu nebolo len OT, tak porovnanie z mojho pohladu:
Merida +brzdy +kluky +poplock na vidu z riadidiel
Dema +kokpit (rajdy, predstavec, sedlovka), +sedlo +vidla (radsej 100 ako 80 mm)

Inak celkom tazke rozhodovanie ktory z tych bajkov - Merida ziskava tymi brzdami a klukami, ale zas na vsetkom ostatnom trochu setri a podla mna aj nabera vahu. Dema naopak zvolila cestu kvalitnejsieho a dovolim si tvrdit, ze lahsieho kokpitu, avsak usetrila na tych brzdach a klukach.

P.S. To lanko spodom je fakt nic moc...
29.09.2009 - 18:38:36
00
Povedal som snáď, že 351g sa mi zdá byť "ľahké"? :D
29.09.2009 - 18:56:57
00
Dik za porovnanie .Na Demu mam cenu 716eur a na Meridu 770 eur- ešte možno niečo sa bude dať s cenou spraviť .Ešte mi predajca ponuka celkom zaujímaví model síce 2007 –Dema Auron ale s V-čkami cena tam je 720eur.Ale myslite že ta Dema Ryano bude celkom fajn?? neurobím chybu??Dik
29.09.2009 - 19:55:25
00
keyboard_arrow_up