Chcem sa opýtať akú kombináciu používate

1. pravá=zadná brzda ľavá=predná brzda

2. pravá=predná brzda
ľavá=zadná brzda

A potom napíste prečo. Výhody vášho spôsobu. A nič o tom čo si o tom myslíte.

Ja idem vyskúšať opačne ako je to u nás zvykom.
11.10.2009 - 22:24:18
00
Pokud jezdis ne motorce tak pak je celkem logicke a rozumne dat brzdy obracene, ale jinak si to klidne nemontuj jak ti to vyhovuje, ale je to otazka co ti vyhovuje :-)
jinak teda 1


Naposledy upravil kubad dňa 12.10.2009 - 07:03:47, celkovo upravené 1 krát.

11.10.2009 - 23:14:58
00
99% to tu ma klasicky : 1
To iba zahraniciari ako amici to oblubuju aj naopak. Najlepsie je tak ako si nauceny a celkovo je to sprosta otazka. Ovladanie brzd je male umenie, ked disponuju vecsim ucinkom a jazdec nahana sekundy.
11.10.2009 - 23:19:10
00
ja viem, že "opačné" brzdy majú angličania, austrálčania a trialisti :bow:
nemá to žiadne plus, nevýhodou je "inakosť"
11.10.2009 - 23:24:30
00
zatial len teoreticky ale... tiez som uvazoval o prehodeni na verziu c. 2 cisto len koli davkovatelnosti...som pravak a v pravej ruke mam viac citu ako v lavej
11.10.2009 - 23:33:38
00
hluposti... :tmi: mám pocit, že marcy by mal ísť už hajať...
11.10.2009 - 23:37:13
00
logika mi vravi, ze idealnejsie by malo byt prava ruka na prednej brzde (v pripade pravaka)...predna brzda je ucinnejsia a teda prava ruka by mala byt pre nu vhodnejsia, ale nakolko standartne sa u nas montuje lava na predok drviva vacsina to ma tak

neviem preco sa to dakedy tak vymyslelo, ze sa bude montovat lava na predok ale velku logiku v tom nevidim (ale velmi som ju ani nehladal takze mozno tam dakde bude :) )
12.10.2009 - 00:48:44
00
mam kamaratov co jazdia motocross, aj DH a brzdy na biku si montuju normalne, sposobom c.1
12.10.2009 - 08:31:12
00
Ja som to vysvetľoval svojej manželke ako začínajúcej bajkerke takto:
Ľavá ruka - radíš vpredu a brzdíš vpredu.
Pravá ruka - radíš vzadu a brzdíš vzadu.
Pochopila po prvom a zatiaľ jedinom tigrovi cez riadítka.
12.10.2009 - 09:49:15
00
logika mi vravi, ze idealnejsie by malo byt prava ruka na prednej brzde (v pripade pravaka)...predna brzda je ucinnejsia a teda prava ruka by mala byt pre nu vhodnejsia


Ba práveže to ej vymyslene dobre. Mať prednu na pravej, to by sekcia pády mala 3x viac stránok a to nie preto, že by si ludia nezvykli. Jednoducho preto že by vo vyhrotených situáciach použili silu zbytocne velku a prbolem je na svete. Chvilku som to tak jazdil po kupe biku no musel som to vymeniť.
12.10.2009 - 09:57:15
00
vy ste tu nejaki divni :)
to mi chcete povedat, ze (pravaci) mate v pravych prstoch iny (lepsi/vacsi) cit ako v lavych ? hmmm, pretoze ja ked drzim riadidla, tak pocas brzdenia nemam problem primerane davkovat ci uz pravou alebo lavou rukou... takze aj pri prehodenych brzdach by to u mna bolo len o zvyku, nie o tom ci som pravak alebo lavak.
12.10.2009 - 10:16:45
00
Som pravák a používam pravú páku na zadnú przdu, istý čas som chcel ísť proti prúdu a tak som používal pravú páku na prednú przdu, no nebolo to ono. Nájdu sa ale i ľudia ktorým táto kombinácia vyhovuje, pravda budú väčšinou z radov motorkárov či bikerov s jednou pákou na riadidlách.
To akú kombináciu zvolíš, záleží len na tebe (a možnosti hardwaru), nemusíš sa riadiť tým, ako brzdové páky dostaneš. Napríklad u korčúľ je to tak, že dostaneš namontovanú brzdu na pravú korčuľu a väčšina ľudí to tak vozí (teda ešte som na hrádzi nevidel človeka čo by to mal na ľavej) a tvrdí že im to tak vyhovuje, predsa majú pravú nohu tú silnejšiu. A práve preto že ja mám takisto pravú nohu silnejšiu tak som si brzdu prehodil na nohu ľavú. Blbosť ? Vôbec nie, keby som brzdil pravou nohou, osobne nemám šancu ukorigorovať smer ľavou nohou a mám tendenciu zatáčať doprava. Kdežto keďže brzdím nohou ľavou, nemám vďaka pravej siľnejšej nohe žiadny problém s vedením či menením smeru jazdy počas brzdenia. Obdobne je to u bikov. Pravdaže väčší brzdý účinok má brzda predná, to je fakt, lenže v prípade že mám na riadidlách len jednu ruku, som radšej ak je to ruka silnejšia a radšej nech má možnosť ovládať zadnú brzdu. Veď si len skúste pribrzďovať prednou brzdou s jednou rukov na riadidlách, vôbec to nie je také ľahké ako sa zdá, bike má tendenciu sa viac krútiť a človek nad ním stráca kontrolu. Samozrejme tu nepíšem o tom že tak chcem zabrzdiť, to nie, len pribrzdiť kým sa chytím i druhou rukou. Prečo chcem pribrzďovať s držaním sa len jednej ruky ? Keďže jazdíme po pravej strane cesty, je celkom logické že dávame znamenia častejšie ľavou rukou a tiež to že ak chceme zistiť situáciu za nami, otáčame hlavu doľava . Ak to teda majú briti a austrálčania vymenené, pravdepodobne toto bude ten dôvod, keďže skôr dávajú znamenia pravou a otáčajú hlavu doprava.

Keďže som mal šancu porovnávať oba spôsoby, tak viem že pre slovenské cesty je lepšie požívať prvý spôsob, zatiaľ čo do terénu mi to bolo celkom jedno.
12.10.2009 - 10:32:25
10
na danu temu sa mi paci tento pribeh, ktory tu cital uz vari kazdy...
12.10.2009 - 10:34:20
00
keyboard_arrow_up