http://www.rushextremesports.co.uk/prod ... 014&z=2694
13.09.2006 - 13:31:26
00
Ja sa radšej nevyjadrujem lebo značku Marin jazdím už 15 rokov aby som nebol zaujatý.Ale určite sa nájde kopec ludí ktorí ti povedia,že nie,že to nie je žiadna poriadna značka,že kedysi to bolo fajn ale teraz nie a čo ja viem čo.
13.09.2006 - 14:20:59
00
hmm, podla mna je dost riskantne dat za bike 300tis. to by som sa bal ze mi ho niekto ukradne... Keby som mal peniaze, tak dam do biku max.100tis. a zvysok investujem niekde inde :) ale kedze tolko money nemam tak som spokojny i s tym co mam heh :lol:
13.09.2006 - 15:57:58
00
Keby som na to mal tak kludne vrazim aj mega do biku, ked si to mozem dovolit tak predsa nebudem jazdit na liberte.
13.09.2006 - 18:01:25
00
chalani, neriešte už prosím, či je 300 litrov za bike zbytočne prehnaná suma... je jedno, či z recesie, z čisto mužskej ješitnosti :lol: alebo proste len tak, má Alert jasnú predstavu a chce jednoducho do biku zainvestovať... myslím, že očakáva skôr diskusiu ku kvalite, spoľahlivosti, funkčnosti a opodstatnenosti jednotlivých kompenontov, odhliadnuc od ceny...
Inak, Alert, podarilo sa Ti slušne rozvíriť MTB fórum, nezostáva Ti už nič iné, len skutočne ten bike kúpiť a na fóre ho aj prezentovať :lol:
13.09.2006 - 19:42:10
00
http://www.rushextremesports.co.uk/products.php?plid=m12b0s172p2014&z=2694

K Marinu ako takemu sa nevyjadrujem a je mi jedno, ako sa vyrobca vola, len k technickemu rieseniu: Z pohladu strojarskeho je z hladiska bocnej tuhosti najlepsie (pri pouziti rovnakych materialov, lozisk, spracovania, atd., atd.), ak je dlzka ramena os kolesa-hlavny cap co najkratsia (spravidla polomer kolesa + cosi) a vzdialenost 2 capov na tom istom ramene co najvacsia. Tento ram nesplna ani jednu z uvedenych podmienok (dlhe rameno, capy blizko pri sebe - podobne to bolo aj s Rocky Mountain, niekolko stranok skor). Samozrejme vyrobcovia to riesia zosilnenim lozisk, presnejsim opracovanim (mozno) a pod., ale potencialne riziko tu vzdy je. Skor mi to pripada ako odlisovat sa za kazdu cenu, pripadne obist optimalizovane patentove riesenia. Z mojho pohladu sa treba orientovat na overeny klasicky 4-ramenny zaves s HorstLinkom (optimalne rozlozenie capov) alebo VPP (optimalna trajektoria kolesa, bohuzial blizko capy).

Zacinam nadobudat pocit, ze investor nevie, co chce a miesto konvergenie diverguje. Co tak kupit si ram podla svojich predstav a nechat si ho osadit na Slovensku? Okrem ramu (o dovozcovi Litespeed neviem) by ostatne komponenty mali byt dostupne.

P.S.1: Litespeed Niota Ti vyzera na VPP, ale to z fotky sa to neda presne urcit. Na http://www.MTBR.com ma hodnotenie 4.43/5.00 pri 7 recenziach - v jednom priapade uvadzaju praskanie ramu (2 pripady toho isteho jazdca), v jednom makku zadnu stavbu (flex). Lepsie hodnotenia ma vacsina Specializedov, Titusy, Santa Cruzy, ... Celkom najlepsie ohodnotenie ma Titus Moto-Lite 4.95/5.00 pri 39 recenziach :wink: A existuje v prevedeniach Al, Ti a Exogrid (Ti + vsadeny karbon) - http://www.titusti.com :D Moj typ na zaklade teoretickych informacii :P

P.S.2: Celkom pekne pojednanie o systemoch zadnej stavby je na http://www.titusti.com/fs_tech.html. Obecne najlepsie vlastnosti pripisuju 4-capu :wink: :wink: :wink:
13.09.2006 - 22:13:56
00
To peterg: Som rad ze niekto sa na bajky diva podobnym sposobom ako ja. Na Titus som upozornoval hned na zaciatku ale Alert sa vyjadril ze je dost drahy, prkladam foto Litespeedu kde je vidno(aspon dufam), ze je to jednoklb s prepakovanim pri tlmici.

Prílohy:

lite-niota.jpg
lite-niota.jpg 53.88 KiB thumb_up0thumb_down

13.09.2006 - 23:18:09
00
peterG: vies moj nazor sa trosku meni s poznatkami ktore ziskavam. povodne som ma zaujem kupit titanovy bike na xtrku... teraz ale ako som si urobil vacsi prehlad som si uvedomil ze titan je pruzny a ma vyhodu pri hradtailoch/ softtailoch kde pruzi cela zadna stavba.

Co sa tyka tvarov a designov TItanovych ramov su standardne a verim ze nadcasove a budu moderne dlho...

osobne ma zacali fascinovat a pacit sa mi ramy, ktorych zadna stavba nie je uchytena na strede ako s tandardne ale nad a medzi retazou nie je nic. taky ram by som si predstavoval, preto som aj dal link na Rocky Mountain ETSX.. a teraz na MARIN Vision Pro,
podobne to riesi aj kanon ale tie mi pripadaju ako bicykel mojej babky ;-)

co sa tyka uchytenia zavesov a capov.. nedokazem to posudit netusim urcite je jeden typ pevnejsi ako ten druhy ale zasa na marin ram je 5r rokov zaruka a na Rocky som si teraz neni isty.. ale urcite 3 ale aj tak sa to nemoze len tak vyvaklat

Rozhodol som sa ze pojdem na najbliziu Brnensku vystavu bikov, telefonoval som s tymi firmami, bude tam aj etsx aj vision pro a daju mi zajazdit a podla toho ci mi sadnu a ko sa mi to bude pacit "in real" sa rozhodnem, nebudem kupovat cez web.
14.09.2006 - 08:31:19
00
To peterg: Som rad ze niekto sa na bajky diva podobnym sposobom ako ja ...prkladam foto Litespeedu kde je vidno(aspon dufam), ze je to jednoklb s prepakovanim pri tlmici.

Tiez som rad, ze nie som jediny, lebo niekedy si pripadam ako Sam vojak v poli.

S Litespeedom mas asi pravdu (ta pevna vzpera na zadnej stavbe trochu klame) a to prepakovanie na tlmici je velmi nestastne - 3 capy tak blizko pri sebe...


Naposledy upravil peterg dňa 14.09.2006 - 09:36:44, celkovo upravené 1 krát.

14.09.2006 - 08:55:25
00
To Alert:Nemusis vysvetlovat, len si najprv vyber ram a potom ostatne doosadenie, nie vsetko naraz a nie take drasticke nazorove zmeny na konstrukciu zad. stavby. Osobne preferencie si mal napisat na zaciatku, ako som to uz uviedol skor, aby doporucenia boli adresne a nie vystrely naslepo - vsetko stoji cas prispievatelov.

Titan je urcite nadcasovy a vedel by som si ho predstavit aj na svojom biku, ale realita je zatial taka, ze za 7-8 rokov, co bikujem, som vymenil 5 ramov (posledny Epic vsak az po 3 rokoch a dufam, ze s SJ vydrzim dlhsie). Moj bike tiez nie je z najlacnejsich (vid Galeria nasich...) a vyberu ramu je treba venovat najviac pozornosti. Preto ak vies po anglicky, doporucujem Ti http://www.mtbr.com/reviews. Poznatky relevantneho poctu bikerov za dlhsie obdobie su neocenitelne...staci citat tie negativne, pozitivne vlastnosti chvali sam vyrobce. Skusobna jazda na vystavisku sice nie je zla vec, ale je to malo - overis si len posed (ak bude dobre nastaveny). Tato informacia sa da ziskat aj bez toho z geometrie ramu (virtualna dlzka hornej ramovej trubky). Ina vec je, ak by sa bike dal zapozicat tak na tyzden... Naviac Ta predajca ohuri akymi tech. inovaciami bike oplyva a zavali samou chvalou a ak nemas tech.-strojarske citenie, tazko sa Ti bude objektivne rozhodovat (psychologicky vplyv prostredia, euforia). Naopak, ak strojarske citenie/skusenosti mas, tak sa informacie daju filtrovat a da sa poznat kvalita (napr. konstrukcia capov, opracovanie ramu, ...).

Ty si investor, Tvoje su prachy a Tvoja bude aj zodpovednost za vyber.
14.09.2006 - 09:34:57
00
Peterq, to posledne bolo, ako keby si mu vyhovaral svadbu :lol:
14.09.2006 - 11:55:41
00
2root: vsak pre spravneho bikera je kupa noveho biku vzrusujucejsia a stresujucejsia ako hodinovy obrad vedla nejakej cudzej dievciny :D
14.09.2006 - 11:58:37
00
Peterq, to posledne bolo, ako keby si mu vyhovaral svadbu :lol:

Vsak pre bikera je to rovnako dolezita vec, ako svatba, takze s rozvahou :lol: :) :(
14.09.2006 - 12:25:06
00
No Alert ako si dopadol s kupou?
11.12.2006 - 13:03:17
00
ALERT uz tak lahko nenapise, vsak stale beha na nom skace a tak..... najviac sa da zahliadnut len ohniva ciara...
11.12.2006 - 15:00:25
00
keyboard_arrow_up