kupujem full a mozem si vybrat medzi tymito vidlami ale neviem co mi moze ktora vidla ponuknut...dajme tomu ze si odmyslime cenovy rozdiel, ktoru by ste si vybrali, alebo mne odporucili. doteraz som jazdil RS reba dual air ale bola na mna (ako pre vecssinu moc progresivna)...
takze, vzduch ci pruzinu?
02.11.2009 - 09:15:50
00
To je tazko povedat,zalezi na Tvojom jazdnom style,na biku,ci chces vyuzivat znizenie zdvihu atd.
02.11.2009 - 09:38:02
00
ak chces aj zmenu zdvihu tak talas.. uturn je nahovno..
02.11.2009 - 09:41:16
00
mužu srovnat RS Pike Air U-turn a FOX Talas RLC 2010
Pike rozhodně není špatná vidlice, ale Fox ji po všech stránkách překonává největší rozdíl vidím v chování v terénu výrazně líp kopíruje terén,bere větší nerovnosti mnohem líp hospodaří se zdvihem, citlivost je možná o fous horší, ale díky vyšší váze jezdce :rofl: to není problém.
a U-turn proti Talasu je katastrofa.
Sice sem neměl možnost ještě zkusit novou RVL, ale starší modely měly chování jak Reba proti Pike výrazně horší.
Takže za mě rozhodně Fox.
02.11.2009 - 10:05:14
00
no a tu je cosi aktualne:
http://www.bikeradar.com/gear/category/components/forks-suspension/product/revelation-team-air-u-turn-10-35363
04.11.2009 - 23:17:05
00
no, nerad by som doplacal na vidlu ktoru realne nevyuzijem

jazdim pohodove XC, no chuti mi aj rychly vyslap a agresivnejsia jazda smerom dolu

ta RVL je dual air u-turn
ak tomu dobre rozumiem, tlakom pozitivnej komory nastavim sag a cez negat. rychlost/tuhost stlacenia? ...cize to iste ako koleckom kompresie u FOXu?
taktiez by som rad vedel, co je flood gate a ako funguje...na pravej nohe modre kolecko (ktore je napojene na lockout na rajdoch) a na vrchu je malicke, strieborne so znakmi + a - ktore sa spolu otacaju pri zamykani a odomykani.

moze mi to niekto trochu vysvetlit prosim? :?:
13.11.2009 - 21:08:25
00
Nie celkom tak, pozitívka a negatívka by mali mať +- rovnaký tlak. Negatívka odstráňuje počiatočnu tuhosť vzduchovej vidlice, keby tam nebola - komora, zo začiatku by sa vidla stláčala dosť ťažko. Oni sa vlastne navzájom stláčajú. Kompresia u Foxu aj u RS funguje úplne inak, nachádza sa v druhej nohe a je spôsobovaná zníženým počiatočným prietokom oleja. Keď už je vidla vo zdvihu ide normálne, teda kompresia má vplyv na chod vždy pri začiatku stláčania vidlice, či na začiatku zdvihu alebo v jeho 2/3.

Koliečkom Floodgate sa nastavuje účinnosť MC, čiže toto je obdoba kompresie u Foxu. Funguje to však trocha odlišne. Najlepšie sa o funkčnosti systému presvedčíš keď zmeníš jeho nastavenie. Nemáš tam čo pokaziť, ak dáš na max - tak bude vidla v zamknutom stave citlivejšia a kompresia bude fungovať v menšje miere, ak dáš + na max vidla bude max. necitlivá a tuhá (pri stláčaní) kompresia bude na max. V otvorenom stave toto nemá vplyv na chod vidlice.
Na spodu pravej nohy máš ešte rebound, nastaviť tak, aby vidla nekopala. Ak nemáš odhad drž sa cca zlatého stredu.

So všetkým sa stačí pohrať a uvidíš aký vplyv majú tieto nastavenie na chod vidlice.
13.11.2009 - 22:04:51
00
lapierre: no veľmi s tebou nesúhlasím...
floodgate je na nastavenie sily, kedy povolí lock (úplne zatvorený MC) vidlice. na samotnú kompresiu vplyv nemá. tá sa
nastavuje modrým kolieskom MC plynule od úplne otvorenej po zamknutú - platí len pre vidlice bez remote.
pravdupovediac nechápem, prečo RS používa remote len s dvomi polohami (open/close), ktoré úplne znefunkčnia nastavenie kompresie - buď žiadna, alebo lock... teda existuje remote aj s medzipolohami, len myslím, že s vidlicami sa štandardne nedodáva...
14.11.2009 - 13:12:13
00
Mato ma pravdu s tym, ze Floodgate ovplyvnuje scasti aj MC. Je to nastavenie akehosi odtrhu (hranky), od ktoreho zacina uzamykanie vidlice.

Prve porovnanie RS Pike Air U-turn s Maxle osou (140 mm)- 2005 vs. RVL Team Air U-turn s Maxle osou (150 mm)-2010:

Nastavenie: rovnake tlaky u obidvoch vidlic v pozit. aj negat. komore - 135 psi, nastav. kompresie, odskoku a Floodgate- cca. rovnake, jazdene na plny zdvih.
RVL
- zda sa citlivejsia-maslova, linearnejsia (dostanem sa v pohode pri beznom jazdeni na ~ 80 % zdvihu),
- papka vynikajuco rozbity teren s kopou malych sutrov - pekne zehli
- pri prudkom brzdeni sa o chlp viac nori ako Pike
- trosku viac sa pohupuje pri slapani zo sedla ako Pike
Pike
- trosku tuhsia, progresivnejsia, pocitovo menej citliva, nepohupuje sa tak pri slapani

Sumar: s RVL zatial veelmi spokojny

Ja to moj feeling po prvej jazde snad na vsetkych druhoch povrchu a terene (vyjazd s lto)
14.11.2009 - 19:33:52
00
keyboard_arrow_up