Zdravím. Chcem sa opýtať či by ste mi nevedeli povedať že aký je rozdiel medzi crossmaxami 2009 a
2010, okrem toho že sú o niečo ťažšie a inak vyzerajú. Či sú pevnejšie, z iných materiálov, proste čo je tam iné a prečo by sa to oplatilo ?... diks
21.12.2009 - 12:52:34
00
O aký model konkrétne ide? Predpokladám ST, lebo len tie sa na tento rok menili + pribudol Deemax v žltom, čo je nepodstatné v tomto prípade.

Čo sa týka zmien u ST, halvná zmena je u ráfov, kde už nie je, ako to oblo u starých ST, medzi špicami ráf vyfrézovaný ale je v mieste špíc zosilený ... zrejme to bude mať však vplyv len na hmotnosť (EDIT: pozitívne). Ďaľšia zmena je grafika no a trochu poupravený úchyt špíc zadného radiálneho výpletu od strany kazety, zrejme tiež kôli hmotnosti. Materiály sa podľa všetkého nezmenili. Orech je stále rovnaký FTS-X z jednej strany uložený na keramickom klznom púzdre a z druhej na malom ložisku, ktoré tak po orku jazdy treba zvyčajne meniť.

Takže ak máš výrazne nižšiu cenu na ST 2009 ako 2010 tak by som šiel do starších, teda čo sa funkčnosti týka. Osobne som tieto kolesá jazdil rok a pol a môžem vrelo odporúčiť. ;)

Ak uvažuješ nad inými kolesami ako SL, SLR, SX tam sa z roku 09 na 10 nič nemenilo (edit: akurát pozerám, že SL zmizli z ponuky?).


Naposledy upravil Lapierre dňa 21.12.2009 - 14:15:57, celkovo upravené 1 krát.

21.12.2009 - 13:33:56
00
Zeby zosilnovali rafik len aby zvysovali hmotnost? Zaujimava uvaha. :lol: Kedze vieme co sa po par sezonach prejavuje ako hlavny neduh Crossmaxov, tak je celkom logicke ze rafik zosilnili...
21.12.2009 - 13:59:27
00
Blbo som to napísal, tak ešte raz. :)

2009 Bol hrubší z vyfrézovaním medzi špicami, 2010 už je celkovo tenší so zosilením v okolí uchytenia špíc (2010 týmto odľahčili). Teda ako sa tak na to dívam, 2010 je vlastne len viac odfrézovaný ako 2009. Čo sa týka praskania ráfov, rok a pol jazdenia a bez problémov, počul som len o jednom prasknutom ST.

Viac detailov v prílohe.

Príloha:
Mavic.JPG
Mavic.JPG 95.2 KiB thumb_up0thumb_down

21.12.2009 - 14:15:03
00
Aha jasné chápem. Takže sa mi v podstate oplatia crossmaxi slr disc 08 ktoré sú lacnejšie a ešte aj lahšie. A podľa obrázka súdim že 2010 sú niečo podobné ako slr 09?
21.12.2009 - 22:36:26
00
No pýtal si sa na rozdiel medzi Cmax 09 a 10 .. medzi SLR 08 a 09 je rozdiel vo váhe a opracovaní ráfu. U 09 je frézovaný z toch strán čo spôsobuje jeho nižšiu hmotnosť. Prierez ráfu sa však nezmenil (19cc stále). Identické zostali náboje aj výplet. Tuhosťou budú 08 a 09 SLR na tom veľmi podobne. Čo vydrží ráf 08 vs 09 je otázne.

ST (vyššie) sú kategóriou iné kolesá, sú širšie (21cc) a majú pevnejší výplet aj ráf. Tieto kolesá znesú aj tvrdé zaobchádzanie EN (robili sa aj na 20mm osku). SLR sú light XC kolesá.

Či sa oplatí šetriť na SLR 08 je ťažko pvoedať, ak tam je cena výrazne nižšia šiel by som do nich.
Viac info o 2009 SLR TU
21.12.2009 - 23:19:08
00
Okej jasné, díky pekne za objasnenie situácie lebo som nevidel v tom rozdiel ale už to chápem. diks. ;)
22.12.2009 - 22:49:23
00
Inak ak dobre pozeram, tak pre rok 2010 odlahcili predne koleso o 10 a zadne o 5 gramov. Tzn. nebude to len uprava suvisiaca s rafikom. Este museli zmenit nieco na zadnom naboji co tych 5 gramov pridalo.

P.S. A co sa tyka praskania - pocet sezon je irelevantny udaj na objektivne hodnotenie (merat treba na km). Ale ked uz pocet sezon, tak problemy sa ukazu po 3-4 sezonach a nie ked su este vyrobky v zaruke. :) Ked nebudu rafiky vykazovat praskliny a prip. aj unik vzduchu po 20 000 km, potom mozeme hovorit o spolahlívom vyrobku.
23.12.2009 - 02:16:31
00
keyboard_arrow_up