elfsix: huuu a tebe sa to aj chce manuálne si kontrolovať a meniť? daj tam primeraný odpor a dus na striedačku kompenzačný
tréning (do 60% HRmax) ak sa potrebuješ spamätať, aeróbny tréning (do 80% HRmax) sa dá použiť na základnú dlhodobú vytrvalosť, od 80 do 90% HRmax je silová vytrvalosť... základ je beztak ZDVčka
http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/content/category/4/14/31/http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/content/blogcategory/13/57/nie je dobré šrotiť viac ako 2 veci do jedného tréningu...
ja to robím tak, že ak sa odchyľujem z pásma TF (alebo otáčok, alebo hocijakej momentálne podstatnej veličiny) tak pridám alebo uberiem odpor na brzde
inak pozor, aj kompenzačka nad 2 h sa mení na základnú vytrvalosť... inak povedané pridaním dĺžky tréningu sa môže zmeniť jeho predpokladaný účinok... a niektoré anaeróbne intervaly ťahať 2násobné doby by som ťa fakt chcel vidieť, napr mne aj ten 40minútový frekvenčný tréning stačil až dosť, musel som spustiť 10 RPM
hlavne 1-2 min intervaly sa už ťažko "odpískajú" ručnou obsluhou ... ja som kúpil aj upgrade na i-magic, tam to už problém nie je, keďže Catalyst ti bude meniť odpor
brzdy podľa stanoveného plánu
alebo potom, aby si cez zaparenú optiku pomedzi kvapky potu rozmáčavajúce vyprintený tréningový plán nemusel v kuse sledovať "co teď", tak sú aj tréningové filmy od Tacxu pre normálne DVD prehrávače kde napravo ti "teplomer" ukazuje ako máš zmeniť odpor brzdy... len nie všetky stoja za to - pokiaľ by ťa to dostatočne nezničilo dal by si si ho 2x
záverečná a najjednoduchšia rada - natoč v kompenzácii alebo ZDV koľko chceš "na rozohriatie" a potom daj tacxovský tréning tak ako je
ale všeobecne nie je účelom tréningu ťa sepáliť do mŕtva (opäť viď Vojtěchovského stránku) ani ťa pripútať na dlhé hodiny do sedla (ten istý zdroj)