Zdravím.
Nie som tu až tak nový, aj keď neprispievam, snažím sa nasávať informácie, ktoré tu poskytujete. Čo sa cyklistiky týka, veľmi nie som v tomto smere aktívny, doteraz som mal len špecifikáciu na jeden šport, ale ten už tak aktívne nevykonávam, takže som chcel tento rok začať chodiť, lebo jeden kamarát ma nahovoril. Dúfam len, že už aj chodiť budeme, keď som sa nechal :D . Ale to je vedlajšie. Nechcel som zo začiatku spraviť zbytočne prehnanú investíciu, tak som dal peniaze asi do toho možného minima. Kúpil som cez internet Meridu Sub 40 V - veľkosť rámu 22". Možno ma teraz niektorí ukameňujete, lebo meriam len 187 cm, ale cítim sa na ňom dobre, nezdá sa mi byť veľký, možno je to tým že mám dlhé končatiny :) No a dochádzam k pointe. Zatiaľ to boli len dve testovacie jazdy, terén ešte nebol ale čoskoro na to dôjde, keďže kamoš býva v Turí a tým smerom je to na cyklistiku celkom pestré. Zásadná otázka. Radšej vydržať pár ročkov na tom jazdiť a v prípade záluby v cyklistike zakúpiť nový, menší bicykel, alebo postupne pomeniť komponenty a aj z tej meridy spraviť nejaký schopný bike? Viem, že samostatné komponenty sú dosť drahé, ale príjem ako študent mám dobrý (okrem toho rodičia vravia, že je to zbytočná investícia a okrem toho už teraz hovoria, že aký mám super bike :D ), prezradím, že sa jedná o 5 cifernú kolónku za mesiac ešte na staré koruny (tých 5 cifier je tak na hrane so 4-mi), ale výdavky mám, keďže aj seba musím živiť a aj auto a ešte sa snažím nejaké tie bubáky ušetriť, čo sa mi akosi veľmi nedarí :) Čiže postupná investícia do komponentov by ma asi nezrujnovala. Len či sa to oplatí do tak veľkého rámu. Ale však koniec koncov, keď by som po pár ročkoch pomenil všetko, tak by sa nakoniec aj ten rám dal meniť :) . Druhá zásadná otázka spočíva v tom, aké priority klásť? Určite by som investoval najskôr do niečoho lepšieho čo sa vidly týka, RST Gila nič moc podľa toho čo som čítal. Ak máte nejaké odporúčania budem len rád, na kupkolo.cz som videl celkom zaujímavé ceny ako na Epicon, čo sa mi zdá zatiaľ trochu veľa, tak aj Rock Shox Dart 2/3. Aké máte skúsenosti ohľadom tejto druhej menovanej vidly by ma zaujímalo. Okrem toho, chcel som už z hladiska budúcich investícií prejsť z V-éčiek na Kotúče, avšak problém je, že hydrauliky sú v na aktuálnu investíciu dosť drahé, keďže ten bike má najazdených ledva 20 km :D . A problémy môže spôsobovať aj Alivio. Uvažoval som ako dočasné riešenie dokúpiť kotúče a mechanické brzdy Alivio, bolo by to možné nahodiť na páčky, ktoré boli na V-brzdách? Je to dobrý nápad? Alebo radšej voliť vidlicu z návarkami na V-brzdy a nechať to na neskôr? Časom by som totiž chcel prejsť aspoň na deore, ale určite nie skôr ako na budúci rok, tam by sa potom už špekulovalo aj s hydraulikami, čo už by bola dosť veľká investícia, keďže by bolo treba meniť aj kazetu predpokladám. Okrem toho, môžete aj poradiť, ako určit priority, čo zmeniť a na čo zmeniť. Za každý nápad a utvrdenie ma v mojom laickom zmýšľaní ma poteší. Vopred díky za názory :)
27.02.2010 - 17:03:52
00
brzdy nechaj tie čo máš, taktiež aj alivio - pokiaľ to dobre funguje tak nemusíš meniť :)
Teraz si môžeš kúpiť akurát tú vidlicu, pokiaľ nie si spokojný s terajšou.
Inak jazdi jazdi, potom časom spoznáš čo ti nestačí...
27.02.2010 - 17:12:16
00
Celkom suhlasim s Patrikom :) jazdi a zistis,ze co treba vymenit apod. Taktiez mam vacsi ram na moju vysku,ale citim sa na nom v pohode :P Cena na Epicon z kupkola nie je vysoka,je skor pekne nizka,takze ak ti casom nebude stacit Gila (co si myslim,ze nebude),tak zainvestuj do Epicona,ten zaciatocnikovi postaci
28.02.2010 - 10:22:39
00
OK, zvážil som pre a proti, ten Epicon ma výjde asi skoro ako polovica môjho bicykla, ale čítam naň len pozitívne ohlasy, takže investícia nenchá na seba asi dlho čakať. Dúfam len, že to potom nejako uhrám do autu :D Myslím, že máte asi pravdu v tom, že zatiaľ sa bez jazdenia hrnúť do niečoho nového je asi zbytočnosť, takže najskôr niečo odjazdím asi na tej gile, aby som mal potom lepší pocit z prechodu na niečo kvalitnejšie :rofl: Ehm, len dúfam že výmenu vidlice dokážem spraviť aj doma sám :$ Však v krajnej núdzi hádam tatko niečo vymyslí :lol:
28.02.2010 - 10:36:56
00
Zvladnes to aj sam,ale navod je na iVelo :) Prechod z Gily na Epicona urcite pocitis; niektori mozu tvrdit,ze Epicon je len sivy priemer,ale tuneny Epicon je o 2000kč drahsi :x sice pocitis ten rozdiel,ale zan si aj priplatis (za ten komfort si priplatis dost malo,lebo ten komfort je skutocne skvely - mam na mysli tuneny epicon,ale aj klasicky epicon ti na zaciatok posluzi)
28.02.2010 - 12:13:33
00
Tak tak, nemá význam meniť brzdy a vidlu, keď si s bikom ešte ani nebol v teréne.
V-brake sa dajú pekne nastaviť, aby mala páčka pomerne ľahký chod (napr. vhodnou úpravou "drôtika", čo "vychádza" z čapov) - keď sa Ti to podarí, budeš mať z nich radosť.
Aj tak tipujem, že 1/3 (až 2/5) z fóristov jazdí stále na V-čkach v horskom teréne.
Taktiež aj o vidlu sa dá postarať, aby sa nezadrela: post326067.html#p326067

Tiež myslím, že výmena komponentov nemá cenu. Pojazdi čo sa dá a na konci sezóny zvážiš, či treba meniť bike. Ak ano, za nejakých 500 € zoženieš slušnú bazárovku, na ktorej pocítiš rozdiel v jazdení.
28.02.2010 - 13:14:54
00
Trochu si protirečíš..píšeš že ti je rám dobrý ale následne pripúšťaš že by si kúpil menší...

Osobne neviem čo by bolo pre teba vhodnejšie ale ja by som neinvestoval.

Lebo by si potreboval (možno menší rám) určite teda vidlicu, brzdy a teda aj náboje, ráfiky bez brzdnej plochy ( dajú sa použiť aj terajšie )....
28.02.2010 - 13:43:53
00
luko mas pravdu,dost nas jazdi na V-ckach :inlove:
28.02.2010 - 13:55:02
00
beriem, že to vyzerá, že si protirečím. Bude to zrejme tým, že s menším rámom nemám skúsenosť (teda mám... s veľmi malým :rofl: ). Nehovorím, žeby som ho kúpil, ale ak by som mal možnosť sa na menšom povoziť, potom by som si urobil úsudok, či je to lepšie alebo nie a podľa toho zhodnotil, či doňho investovať alebo nie.

Neviem, mne sa zase páči viac myšlienka postupného vymieňania komponentov, najmä preto, lebo rád investujem postupne. Nedokážem našetriť väčšiu čiastku a niečo kúpiť jednorázovo - mám potrebu neustále peniaze vrážať, aj keď nemyslím, žeby to bolo správne. Okrem toho sa môžem vyhnúť tomu, žeby som kúpil celý nový bike za nekresťanské peniaze a nakoniec by niekde doma zapadal prachom. V každom prípade, dám asi na rady ohľadom investovania do vidlice, konkrétne pôjdem asi po tom epicone, čo sa bŕzd a podobných záležitostí týka nechám na neskôr. Nemienim sa na tom bicykli zabíjať hneď na úvod, takže aj V-brdzy zatiaľ postačia :lol: Avšak stále môžete písať pripomineky a názory, čím ich je viac, tým som štastnejší :D
28.02.2010 - 13:56:38
00
Keď tam namontuješ košík ,flašu a do nej pol litra kofoly zdvojnásobíš hodnotu toho bicykla.
28.02.2010 - 14:02:59
00
OK, trošku uštipačná poznámka, takže potom som už zdvojnásobil podľa tohto. :) V prípade užitočnejšej rady možeš kľudne ešte raz skúsť napísať :)
28.02.2010 - 14:14:41
00
Vymieňaj súčiastky až po ich opotrebení. Ja som na svojom prvom horskom začal meniť súčiastky po 1,5 roku - 2 rokov. To ale už bolo dosť toho už na hrane životnosti. (Nechce sa mi teraz pozerať koľko som na ňom najazdil). Jednalo sa o Author los angelis shift = bicykel na jazdenie do práce a nie na XC tréning. :-) V druhej polovici 90tych rokoch som ho kúpil za 9500,- Sk, samozrejme vďaka otcovi. Vtedy som bol rád ak si vôbec môžem kúpiť (za svoje peniaze) nový obyčajný plášť za 200,- Sk. :( Na tom bicykli bola kombinácia shimano altus a nejaké tektro.
28.02.2010 - 18:11:51
00
keyboard_arrow_up