Pista niektore mena som tu uz aj ja spomenul, ale to je jedno. Co ale jedno nieje a ani nemoze byt je to, ze spravodlivost sa da kupit :puke: Vyhovorky, vykonstruovane klamstva, kupene odborne posudky expertov, obštrukcie su castym sposobom, akym sa pachatelia trestnych cinov brania vykonu trestu. Toto je vizitkou nasho nedoveryhodne spravodliveho sudnictva.
01.03.2010 - 22:35:40
00
nieco zo sudu: http://spravy.pravda.sk/zitneho-verzia-tragickej-havarie-nesedi-fdi-/sk_domace.asp?c=A100301_223032_sk_domace_p29
spina :puke:
02.03.2010 - 09:06:42
00
Ja nechápem, prečo sa vlastne vyrábajú autá dosahujúce rýchlosť nad 100 km/h.
Vinníkom každej dopravnej nehody spôsobenej nadmernou rýchlosťou je výrobca vozidla, pretože doň nenainštaloval automatický obmedzovač rýchlosti s ohľadom na stav vozovky.
03.03.2010 - 13:15:03
00
preco nie rovno obmedzovac na 10 km/h? aby stihli aj chodci v meste uskakovat, predsa len bolo by to bezpecnejsie ako 100 ;)
04.03.2010 - 07:47:32
00
Tú iróniu samozrejme cítim, ale odpoviem seriózne :lol:
Pri obmedzení rýchlosti na 10 km/h by používanie auta stratilo zmysel, stačila by kolobežka a počkať na priaznivý vietor.

Ale je skutočne na zamyslenie, že sa automobilky chvália výsledkami crash testov zameraných na ochranu cestujúcich a o ochranu okoloidúcich sa nemusia zaujímať.

Kedysi som si myslel, že po roku 2000 budú ľudia zomierať iba na starobu, lebo všetky činnosti, ktoré by mohli viesť k predčasnej smrti (prípadne k neplánovanému vzniku života :angel: ), budú zautomatizované. Asi si musím počkať na rok 3000.
04.03.2010 - 10:28:27
00
Ale je skutočne na zamyslenie, že sa automobilky chvália výsledkami crash testov zameraných na ochranu cestujúcich a o ochranu okoloidúcich sa nemusia zaujímať.

tak v tomto sa velmi mylis. jednym z crash testov spadajucich do celkoveho hodnotenia je aj test stretu s chodcom na ktorom "vyhorel" uz nejeden model auta.
04.03.2010 - 10:47:36
00
Aj tak je to len zmierňovanie následkov, nie predchádzanie stretu.
04.03.2010 - 10:56:26
00
hmm.. ale je pravda ze kedze vacsina krajin EU ma povolenu max rychlost 130 (dialnica) tak kludne by auta v EU mohli mat obmedzovac na max 150.. problem je ze pokial by to nebolo osetrene zakonom (co nebude) tak sa to moze vztahovat max na nove auta ktore by vymontovanim obmedzovaca stratili zaruku napr..
chodcov to vsak nijako nezachrani pretoze obmedzenych 150 km/h ked to bude rubat v meste tak :tmi:
04.03.2010 - 11:00:19
00
by sa vsetky auta kupovali v nemecku...

skvely napad s obmedzovacom rychlosti.

navrhnite to rovno aj na bicykle. ak ides viac ako 15km/h tak bike zacne vydavat neznesitelny zvuk/automaticke brzdy aby si bol nuteny spomalit. ved nad 15km/h nezastavis hned a co ked niekoho zrazis?

a co takto brzdy na lyze? ked nejaky kreten zrazi niekoho na zjazdovke? zavrime vsetkych vyrobcov lyzi lebo na to nemysleli ze niekto preceni svoje moznosti a nevinni na to doplatia.

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

skvele radikalne riesenia ako odmena za stupiditu niektorych jedincov ktori sa nedokazu kontrolovat...
04.03.2010 - 13:16:44
00
Pre cyklistov platia iné prikázané rýchlosti ako pre vodičov automobilov?

Myslím, že ani na lyžiach by nebol neriešiteľný problém namontovať rýchlomer s dobrzďovačom ;)

Ako sa vraví: Kde pravidlá nestačia, tam postav plot! 8)
04.03.2010 - 14:41:08
00
ak sa ti zda 50km/h na biku rovnako ne/bezpecne ako v aute - :clap:
to nie je o MPR a ak je to o MPR tak si ignorant ako ti o ktorych som vravel vyssie.

drzim palce zastavit auto z 50km/h ked ti vyskoci chodec mimo prechodu utekajuci na elektricku (v strede medzi jazdnymi ako je to napr v dubravke) z pred odparkovanej avie -> nic zle si nespravil - len zle miesto zly cas a na stupiditu (tentokrat chodca) doplatis ty (aj ked reletivne lepsie ako napr v pripade Zitneho kedze si len odsedis neumyselne zabitie a zaplatis pokrcene plechy na aute)...

so zvastami o predvidani nezacinaj ;)

co sa tyka plotu: "skvele radikalne riesenie ako odmena za stupiditu niektorych jedincov ktori sa nedokazu kontrolovat..."

btw dajme extrem ked uz chces davat dobrzdovace do kazdej rite :) padne ti na barak meteorit. kto je za to zodpovedny? NASA ze ho nezostrelila alebo vcas nenamontovala dobrzdovac?

wake up already (alebo bez byvat na opusteny ostrov a dufaj ze ti nepadne kokosovy orech na hlavu ktory by ta mohol zabit lebo na nom nebol dobrzdovac) :x
04.03.2010 - 15:14:57
00
ak sa ti zda 50km/h na biku rovnako ne/bezpecne ako v aute

Tak sa zídu chytrí ľudia a určia "Toľko auto a toľko bicykel."
15 km/h šliapem hore Babou a zastavím na mieste.


drzim palce zastavit auto z 50km/h ked ti vyskoci chodec mimo prechodu utekajuci na elektricku (v strede medzi jazdnymi ako je to napr v dubravke) z pred odparkovanej avie -> nic zle si nespravil - len zle miesto zly cas a na stupiditu (tentokrat chodca) doplatis ty (aj ked reletivne lepsie ako napr v pripade Zitneho kedze si len odsedis neumyselne zabitie a zaplatis pokrcene plechy na aute)...

To je otázka zabránenia tomu chodcovi porušiť pravidlá (asi doslovne ten plot).

co sa tyka plotu: "skvele radikalne riesenie ako odmena za stupiditu niektorych jedincov ktori sa nedokazu kontrolovat..."

Toho, kto neporušuje pravidlá, by "plot" nijako neobmedzoval.

btw dajme extrem ked uz chces davat dobrzdovace do kazdej rite :) padne ti na barak meteorit. kto je za to zodpovedny? NASA ze ho nezostrelila alebo vcas nenamontovala dobrzdovac?

wake up already (alebo bez byvat na opusteny ostrov a dufaj ze ti nepadne kokosovy orech na hlavu ktory by ta mohol zabit lebo na nom nebol dobrzdovac) :x

Prírode nerozkážeš, ľuďom môžeš.
04.03.2010 - 15:42:15
00
1: wake up - chytri ludia predavaju emisie - tym je u prdele rozdelenie rychlosti cyklistov a automobilov (si borec gratulujem, btw v 20km/h su na Bratislavskej hradzi smrtelne urazy, rychlo tam podme jazdit 50km/h lebo neporusujeme pravidla)

2: wake up - v tej chvili su chodcovi pravidla u prdele - nema 5 minut cas cakat na dalsiu elektricku lebo ak ju zmeska nestihne do prace a sef ho vyhodi. a kludne si dosad hociaky dobry dovod preco ide LTT na tu elektricku.

3: please apply common sense - a kludne to mozme dat na auta - MPR mimo obce 90km/h pred 25 rokmi a teraz - aka rychlost by bola "porovnatelne bezpecna" pre sucasnu uroven automobilov a 100ky/120ky/zigulaky jazdene v tej dobe? praveze by ten plot obmedzoval vzhladom na to co sucasna doba umoznuje.

4: a potom si sa zobudil s rukou v nocniku... drzim palce rozkazovat ludom - dajme jeden co vacsina na tomto fore pozna. bikujes v lese? co zakon o vstupovani len na lesne cesty siroke aspon 4m? dodrziavas pravidla/zakaz v zakone?

anyway - toto su veci ktore prikazmi/obmedzeniami/pravidlami nezmenis. pokial bude mentalita taka ako je tak mas len dve moznosti neriesit a dufat ze nebudes v zlom case na zlom mieste alebo sa fakt odstahovat na ostrov bez kokosovych palm...
04.03.2010 - 15:54:51
00
co zakon o vstupovani len na lesne cesty siroke aspon 4m? dodrziavas pravidla/zakaz v zakone?

už je to tu zas... takto to vôbec nie je, ale to sa tu už riešilo miliónkrát

http://www.mtbiker.sk/clanky/nezaradene/1035/ako-dalej-s-jazdenim-v-lese.html

nemali by sme šíriť najnezmyselnejší a najobmedzujúcejší výklad, lebo tým sami vykonávame evanjelizáciu voči sebe samým a staviame sa do úlohy notorických porušovateľov zákona a teda skupiny "obzvlášť zavrhnutiahodnej"
04.03.2010 - 16:44:06
00
no worries tulenik hadam sa pozname dost na to aby ti bolo jasne ze toho som si vedomy a je mi uplne jasne ze spravnym pravnickym vykladom a potahovanim po sude by sa tomu dalo vyhnut napriek tomu dostatocne obmedzeny zeleny clovek (vid reakcie pesich po zavedeni zakona ale este aj minule leto som sa s tym neraz stretol ze v lese na biku nemam co robit) to pravidlo ako zakaz vidi a podla toho sa sprava...
04.03.2010 - 16:56:06
00
keyboard_arrow_up