A k tomu ideálnímu odpružení, takové neexistuje. Některé stavby se chováním velmi liší a každá se hodí pro někoho jiného. Jezdci mají také velmi odlišné požadavky a styl jízdy.
Jeden bude třeba na 140mm zdvihu pořád skákat a to i klidně větší skoky a bude potřebovat progresivnější
rám s tlumičem, druhý na stejném zdvihu bude jezdit pohodové XC jen s miniskoky nebo téměř bez skoků a bude chtít mnohem menší progresivitu aby zdvih využil celý.
Pedalkick - někomu nevadí ani větší tahání za řetěz (zejména dané stylem jízdy a jaké se jezdí převody, nejvíce vadí pedalkick pro jezdce jezdící výjezdy často v
sedle na nejlehčí převody a více kadenčně), někomu vadí i menší. Někdo má rád další důsledek většího pedalkicku a to zamykání stavby, že díky tomu kolo lépe jede, druhému to vadí, že kvůli tomu při šlapání a zvlášť při silovějším záběru hůře žehlí.
Někdo umí šlapat perfektně do kruhu a tedy může mít i houpavější rám s tlumičem aniž by mu to vadilo, někdo šlape extra blbě a bude mít problém i na méně houpavém rámu s tlumičem.
Někdo potřebuje dobře dostupný tlumič s platformou, protože má potřebu často omezovat zadní stavbu, někdo na platformu nepřepne co je rok dlouhý.
Někdo raději vyšší compression tune u Fox tlumičů, aby to méně houpalo, někdo zase raději co nejnižší, aby to co nejlépe žehlilo.
Někomu bude vadit, když se kolo více zamyká pod brzdou, někdo si toho díky tomu co a jak jezdí téměř ani nevšimne.
A takhle bych mohl pokračovat dál a dál.
A při zohlednění všech požadavků a stylu jízdy pak pro každého vyleze ideální úplně jiný rám s tlumičem.