dik za radu,čo som sa pytal znamych tiež mi odporučali nejaké na priemyselných ložiskach,aj keď neviem prečo teda Shimano nerobí kolesá na priemyselnych ked sú lepšie.(alebo teda vraj nerobí)
dííík


Pretoze Shimano :n: .. v podstate asi tak, ze okrem XTR (kedysi urcite, dnes neviem), konusove naboje vydrzia velky prd. Sice ich lahko oservisujes, ale konusy lacne nie su. Lacnejsie je nechat si vymenit raz za na rokov priemysly v servise, nez kazdu chvilu menit konusy a babrat sa s nimi. Pri konusoch totiz treba stelovat volu, ak sa nastavi spravne, vydrzia (tie lepsie Shimano naboje maju dost dobre tesnenia) .. ale presne v tom je ten problem. Totiz, tu volu ovplyvnuje aj sila upnutia do ramu/vidlice. Rozomleta gulicka v konuse znamena vymenu konusu .. priemyselne loziska vydrzia viac.

Ale obvykle aj zadne kolesa na priemysle maju stelovanie vole :( ... okrem DT Swiss (co som zatial videl).Zas na druhej strane .. jazdil som obycajne quando, vzadu bez prachovky (len silikon) .. dost hnusne zimne podmienky a tym kolesam nic nebolo.
07.03.2010 - 16:04:34
00
Nempreháňaj, ja mám napr. jedny kolesá na najposlednejších nábojoch Deore a majú okolo 4K km a v podstate im nič nie je, kónusy kontrolované na jeseň, ani nastaviť vôľu nebolo treba. Na Zestym XTčka náboje samozrejme tiež kónusové, takisto po nejakých 2K km nema problema. Ale áno, ja mám tiež radšej náboje na ložiskách (s jedným aj druhým bikom mi prišli kolesá na shimaňáckych nábojoch... zapletať ďalšiu sadu som si už dal na nábojoch s priemyselnými ložiskami), len že žiadnu zvýšenú servisnú náročnosť okrem občasnej kontroly som si ešte ani so Shimanami "neužil" s jednými po 3 a druhými po 1 rokoch prevádzky...
A treba zas povedať že Mavicom sa treba raz za čas postarať o lieskovec či bukvicu či čo to majú za orech :P
07.03.2010 - 18:13:35
00
keyboard_arrow_up