a potom Martinux co pise? uz nechapem

martinux pise svoj nespravny nazor... takze spravne som to napisal ja a jaro... odteraz to bude jasne aj tebe aj martinuxovi aj ostatnym, co si to precitaju...
29.11.2006 - 15:53:10
00
ok dik, a este jedna otazka: ked povies full, predstavis si na nom aj kotucky alebo nie? je to vobec podmienka ja full?
29.11.2006 - 15:55:37
00
Skoda, ze v tomto rozdeleni chyba enduro:
http://katalog.cykl.cz/
29.11.2006 - 15:55:52
00
Ale je tam mar_tinom spominany "All Mountain". :-)

Zdar!
29.11.2006 - 16:05:53
00
ok dik, a este jedna otazka: ked povies full, predstavis si na nom aj kotucky alebo nie? je to vobec podmienka ja full?


podmienka to nie je. full moze byt samozrejme aj na veckach. aj ked ja si predstavim kotuce :-P

jfab: enduro je tam spomenute pod allmountain. ale je to tam zle. preto som ten odkaz sem ani nedaval... :)
29.11.2006 - 16:07:24
00
zdvihy pri fulloch byvaju okolo 130 a viac mm, pri ht tak 100-120, zalezi od ramu


toto co je za zvast???
HT = hard tail..po slovensky pevny chvost..ako moze mat podla teba pevny chvost zdvih 100mm???

jedina podmienka pre bike aby bol full je ze musi byt vzadu odpruzeny cez klby..
bez klbov by to bol softtail
29.11.2006 - 17:17:09
00
zdvihy pri fulloch byvaju okolo 130 a viac mm, pri ht tak 100-120, zalezi od ramu


toto co je za zvast???
HT = hard tail..po slovensky pevny chvost..ako moze mat podla teba pevny chvost zdvih 100mm???

jedina podmienka pre bike aby bol full je ze musi byt vzadu odpruzeny cez klby..
bez klbov by to bol softtail


neviem ci nenarazal na vidlu.. ze na HT sa dava max do 100-120 kdezto na full je to skor od 130.. ono na fulle by takych 80-100 vypadalo dost divne.. :)
29.11.2006 - 17:56:17
00
zdvihy pri fulloch byvaju okolo 130 a viac mm, pri ht tak 100-120, zalezi od ramu


toto co je za zvast???
HT = hard tail..po slovensky pevny chvost..ako moze mat podla teba pevny chvost zdvih 100mm???

jedina podmienka pre bike aby bol full je ze musi byt vzadu odpruzeny cez klby..
bez klbov by to bol softtail


neviem ci nenarazal na vidlu.. ze na HT sa dava max do 100-120 kdezto na full je to skor od 130.. ono na fulle by takych 80-100 vypadalo dost divne.. :)


jak divne..ked mam full s 80 zdvihom(alebo nedajboze scalpel so 63) tak tam nebudem cpat 120mm vidlicu aby sa mi to pokrivilo
29.11.2006 - 18:16:34
00
no tak ale scalpel to neni taky klasicky full.. to je chrt xc maratonec..
29.11.2006 - 18:34:34
00
no tak ale scalpel to neni taky klasicky full.. to je chrt xc maratonec..


ale podla definicie fullu to je full..aj 80 milimetrovy full je full..vid moju signaturu 8)
29.11.2006 - 18:38:57
00
:lol: :lol: :lol: vidim,ze niesom sam co tomu celkom nerozumie...alebo tomu rozumeju kazdy inac?Kazdopadne sa tesim,ze som nacal zaujmavu temu.Takze mi to vychadza,ze Enduro je lahsi Full na drsnejsie XC jazdenie 8) S tymi zdvihmi je to tazko,ono tu su dalsie poskupiny,specializacie a ine nazvy ako all mountain,4X,XC full supension,Downhill,Freeride,atd.atd.a ydvihy su rok co rok vacsie,takze o je celkom diskutabilne. :roll:
29.11.2006 - 18:49:56
00
toto co je za zvast???
HT = hard tail..po slovensky pevny chvost..ako moze mat podla teba pevny chvost zdvih 100mm???


jasne, ze pri ht som myslel zdvih vpredu...
29.11.2006 - 18:52:32
00
Takze mi to vychadza,ze Enduro je lahsi Full na drsnejsie XC jazdenie 8) S tymi zdvihmi je to tazko,ono tu su dalsie poskupiny,specializacie a ine nazvy ako all mountain,4X,XC full supension,Downhill,Freeride,atd.atd.a ydvihy su rok co rok vacsie,takze o je celkom diskutabilne. :roll:


enduro je odolnejsi bike na drsnejsie xc / lahsi freeride. a je jedno, ci je to ht alebo full.

xc full je lahsi full so zdvihmi do 100 mm (cize moze byt aj 80mm ako spominal marecej)

ine nazvy z tych co si tu spominal su len all mountain = enduro = backcountry a xc full = marathon. vsetko to plati len priblizne, biky sa casto robia niekde na pomedzi disciplin. napriklad nieco medzi xc a endurom alebo nieco medzi endurom a freeridom a podobne...

4x (fourcross) je zavodna disciplina na drahe kde jazdi naraz viac jazdcov (myslim, ze 4), biky maju specificku geometriu na takyto styl jazdy, a opat mozu byt aj celoodpruzene alebo ht...

zdvihy sa az tak rok od roka nemenia. stale plati priblizne pravidlo, ze na xc je to do 100mm na enduro tak 120-150, na freeride 140-200, atd... ale je to priblizne!
ono by hadam bolo lepsie uviest priklady bikov pre jednotlive kategorie, mozno by to neznalym pomohlo sa trochu zorientovat. ale nakoniec vyrobcovia to na svojich strankach aj uvadzaju, tak naco nosit drevo do mora... :)
29.11.2006 - 19:05:29
00
tak aby bolo jasno:

Hardtail - bike s odpruzenou prednou vidlicou
deli sa na rozne kategorie
XC race, XC, Dirt/Street,..bla bla bla

Full - bike odpruzeny vpredu aj vzadu
deli sa na rozne kategorie
XC race, XC, All Mountain, Enduro, Downhill, Freeride,..bla bla bla
->
smer zvysovania hmotnosti a zdvihu

Rigid - neodpruzeny bike
deli sa na rozne kategorie
vacsinou Singlespeed alebo normlany aj s hrkotajucim radenim :)
29.11.2006 - 19:06:47
00
tak aby bolo jasno:


a aky je rozdiel medzi tvojim a mojim prispevkom?
29.11.2006 - 19:19:20
00
keyboard_arrow_up