- prevodniky a pastorky musia byt vyrobene tak aby zodpovedali retazi, z toho potom vychadza ta konstanta ktora sa nazyva modul ozubenia m
lto: - existuju ako podstvorcove tak aj nadstvorcove (pomer priemeru valca a zdvihu) dieselove aj benzinove motory... :)
15.06.2010 - 13:25:51
00
Ha .. a viete preco ? No ponevaz 16/11 nie je 5.1/3.8 .. tam je tych 10% rozdiel .. vy totiz pocitate pomery ozubenia a predpokladate, ze priemer pastorku je adekvatny ozubeniu , lenze nie je ... no, takto sa budu musiet pekne zmerat vsetky pastorky :tmi: .. mozno to niekde bude sedie tak ako ma :D

edit: alebo som to zmeral zle :lol:


10% je kandidát na chybu merania ;) . Ako si meral tie prevodníky a pastorky? Nahodené na biku? ;) Reťaz má predsa VŠETKY články rovnaké, preto aj všetky zuby musia byť na všetkých ozubeniach rovnaké. Takto by si dostal ozubenie, kde 1 zub je kratší alebo dlhší....
15.06.2010 - 13:38:15
00
pre úplné zjednodušenie by som zobral miesto ozubení hladké kolieska a miesto reťaze pás.. trenie dáme dokonalé, žiadne prešmykovanie, zanedbáme všetky odpory.. tým sa model zjednoduší čisto na sily a momenty..
jediný problém bude nahradiť ozubené koliesko adekvátnym hladkým kolieskom (možno chyba merania u Luba)
15.06.2010 - 15:46:31
00
kedze 32 zubov vpredu ku 16 vzadu sa rovna 2
a 22 zubov vpredu ku 11 vzadu sa rovna 2
tak aj tie rozmery, ktore si nameral by mali byt v rovnakych pomeroch, ale nie su:
12,1 cm vpredu ku 5,1 cm vzadu sa rovna 2,3725
8,1 cm vpredu ku 3,8 cm vzadu sa rovna 2,1316

a to je zrejme ta chyba, preco Ti vysiel ten vysledok, ktory vysiel.
15.06.2010 - 20:21:18
00
keyboard_arrow_up