Aky odpor tam chceš meniť? Na rovnej ceste s vetrom do chrbta ti kto mení odpor? Jediný odpor čo ti vzniká je valivý odpor
kolies a nejaká strata vo valcoch. Čiže v podstate je to len na frekvenčné šlapanie.
Giro! Tvoje nazory si zvycaje velmi vazim, ale teraz som sa besne narehotal. No dobre, teraz vazne. Predpokladajme, ze kazdy co ide na
bike trocha si zatrenovat a nie sa len previezt skusa ist co najrychlejsie. No a ak zanedbame valivy odpor a odpor lozisk atd.. co by teoreticky mohol byt konstantny odpor, tak tu uz mame len odpor vetra (vzduchu). Predpokladajme teda ze sme na rovine a vietor nam fuka do chrbta rychlostou 30 km/h (ostatne odpory sme zanedbali). Tak svistime dopredu 30 km/h mame pocit ze je bezvetrie. Potom ale ak ideme napr 35 km/h tak mame pocit ze proti nam fuka rychlostou 5 km/h. No a nebudem unavovat fyzikou, ale v podstate budeme mat pocit ze odpor rastie z druhou mocninou rychlosti. (cize geometricky a nie linearne).
Teraz s5 ku valcom. Sedim si na
biku v obyvacke slapem ako blazon na valcoch a pozeram pritom telku. A nech slapem ako chcem tak ten vietor nie a nie fukat oproti. No a kedze toto bola len tereticka uvaha, pretoze valce nemam (zatial) tak by ma zaujimalo ako to je. Ci sa na tom da citit zataz ako ked slapem cca 50 km/h s vetrom v chrbte, alebo je to uz na tych valcoch take nebezpecne, ze by som tak rychlo slapat nemal... Alebo ci sa tam da menit nejako odpor, ze by som mal pocit ako keby slapem oproti vetru. Alebo "AKE TO VLASTNE JE"? Nechce sa mi dat neviem kolko litrov za to aby som si to skusil, radsej si necham poradit.
No dobre, Giro, dufam, ze som si ta nepohneval, ale musel som si rypnut
))) Caf.