Z tych 100km odpocitaj asfalt, a uhladene lesne cesty po Karpatoch .. myslim, ze ti zostane asi 10km .. ak vobec .. :lol: (tie korene pod Pajstunom je hladka cesta + par korenov co sa da v pohode presvistat na HTcku a sikovnici aj na pevnej vidlici) ... cim vacsiu kondicku mas, tym viac znesies. Tlmis to svalmi na nohach. Preto v podstate zavodnici nejake odpruzenie vzadu velmi nepotrebuju.
05.08.2010 - 23:09:45
00
teren je cca. 70 km. Pajstun som vypichol len preto, ze som dnes isiel kopce a nebolo to na pevnaku az take zle...Kamenne zjazdy nie su samozrejme na pevnaka to prave orechove.
Na nase Male Karpaty je ale HT uuplne postacujuce.
05.08.2010 - 23:17:44
00
scott spark 40 napr. alebo podla penazenky. Je to full so zamkom, karbonovy relativne lahky, samozrejme nie je to na rohatku, ale je pohodlnejsi ako HT.
Ja osoble som v karpatoch za HT, ale keby boli penaaaze, tak by som siel do niecoho podobneho.
06.08.2010 - 06:20:45
00
jj, to by nebola zla volba
06.08.2010 - 06:34:07
00
chrinik: pri rovnakom vykone na pedal nema byt HT preco byt pomalsi ;) .. nato aby si zistil, co je rychlejsie staci zdravy rozum, nejaku skusenost vlastnu a pozorovanie ludi okolo seba, ktori jazdia a vedia to. Testy netreba brat vazne .. hlavne tie nemecke. A obzvlast nie vtedy, ked vyrobcovia potrebuju do ludi natlacit nieco nove .. prave vzrasta vlna fulloidnych bajkov, a drviva vacsina ludi fulla este nema .. preco tomu nepomoct a nepresvedcit ludi exaktnym meranim o niecom :)


preco nebrat vazne meranie? radsej das na zdravy rozum? vlastnu skusenost?
ja ti nejdem brat tvoj pocit, ale pochybovat o meraniach preto, lebo sa ti to nezda a vidis za tym len marekting, je zase len pocit.

prave preto som sem ten test daval, lebo ludia maju pocit, ze Ht musi byt predsa rychlejsie, tak im to hovori ich zdravy ruzum, tak im radi skusenost, tak vidia okolo seba.
ale houby! ked to zmerias, tak zistis ze full je rychlejsi.
to je ako s prefukovanim plastou a tvrdenim ze tvrde idu lepsie. podobny blud v ktorom ludia ostavaju, hoci meranie hovori o niecom inom.

nebezim teraz do obchodu kupit fulla, ale preco by ten test mal pre pana krala klamat?(to je recnicka otazka) :D
06.08.2010 - 13:30:29
00
len by som dodal, že scalpel nie je celkom typický predstaviteľ celopružiaka...
06.08.2010 - 13:51:42
00
preco nebrat vazne meranie? radsej das na zdravy rozum? vlastnu skusenost?
ja ti nejdem brat tvoj pocit, ale pochybovat o meraniach preto, lebo sa ti to nezda a vidis za tym len marekting, je zase len pocit.

prave preto som sem ten test daval, lebo ludia maju pocit, ze Ht musi byt predsa rychlejsie, tak im to hovori ich zdravy ruzum, tak im radi skusenost, tak vidia okolo seba.
ale houby! ked to zmerias, tak zistis ze full je rychlejsi.
to je ako s prefukovanim plastou a tvrdenim ze tvrde idu lepsie. podobny blud v ktorom ludia ostavaju, hoci meranie hovori o niecom inom.

nebezim teraz do obchodu kupit fulla, ale preco by ten test mal pre pana krala klamat?(to je recnicka otazka) :D


Co sa tyka fukania plastov .. je blud verit tomu, ze nenahustena pneumatika ma mensi valivy odpor ako nahustena na tvrdo. Raz je to tak a bude tomu stale, dokial budu platit fyzikalne zakony na tejto Zemi. Nehovorim teraz o prechode terenom, kde neustale chodis po korenoch a kamenoch, a normalne nahustena guma neustale odskakuje, a ani o prejazde pieskom a snehom a podobne. Myslim tym normalnu cestu, kde sa plast neustale dotyka zeme plnou plochou. Takze asfalt,beton, tvrde udupane cesty, tento povrch tvori povetsine 95% toho co jazdime. Nema samozrejme zmysel fukat pneumatiku donekonecna, pretoze od isteho tlaku na cm2 sa valivy odpor uz zacne znizovat velmi nepatrne .. na ukor dolezitych vlastnosti ako deformacia a schopnost gripu. Preto je aj dobre mat bezdusaky, kedze tento bod zlomu je pri nizsom tlaku (kedze absentuje dusa, ktora sama o sebe zabera miesto, a naviac jej deformacia tiez prispieva k odporu. Preto je aj znacny rozdiel medzi 200g dusou a 100g .. nielen kvoli vahe).

Namerat mozes co chces, ale potom uplatnenie poznatku z merania je vec druha. Napriklad aj to, ze jaksi je velky rozdiel v tlakovani pneumatiky pri vahe 60kg pri vahe 100kg. Ovsem ak som pochopil zle, co si myslel v tomto pripade, tak sa ospravedlnujem ..

No a este na koniec .. ja som netvrdil, ze test klame .. len som napisal, ze sa da vselico namerat tak, aby bolo mozne implikovat zaver, vhodny na to, aby sa nim mohol ohanat marketing , ktoreho ulohou je masirovat mozgy verejnosti 8) .. tento test nie je prvy a kedysi tie zavery vyzneli inak :lol: .. na tom ovsem nezalezi.

Ale .. je to ciste Tvoja vec, comu veris, o com si presvedceny a ako to implementujes v svojom pripade .. kludne jazdi na slabo nafukanych pneumatikach a hupajucom sa fulle v domnienke, ze pojdes najsamrychlejsie ako sa da :) .. podstata tkvie inde a ja myslim, ze som povedal vsetko co som povedat chcel. Snad len tolko este dodam, ze ja jazdim na fulle, uz 7 rokov :) .. a mam k tomu svoj vlastny dovod bez ohladu na to, co sudruhovia z Nemecka odmeraju, alebo prehlasia, a bez ohladu na to, co jazdia zavodnici.

dotm: dalo by sa povedat, ze je to softail .. ale vzhladom na velkost zdvihu .. myslim, ze je to jednocapovy full, ktory nepotrebuje cap na os otacania zadnej stavby :lol:
06.08.2010 - 14:25:28
00
nenahustena ma menší? :o
06.08.2010 - 15:23:26
00
Asfalt, beton, tvrde udupane cesty a pod. su prave tie materialy, kde nizsi tlak v pneumatike ma vyssi valivy odpor. Ale ten test (bavili ste sa o teste Schwalbe? sorry neviem) sa tykal jazdy v terene a za teren predsa nemozno povazovat tvrde udupane cesty. Terenom su podla mna
korene v hlinenej ceste, kamene, piesok, blato, bahno, mokry piesok a pod. Ja si hustim pneu na jazdu v terene, a nie na dopravenie sa ku terenu po mestskej komunikacii, pretoze sa mi fakt nechce dofukovat a zfukovat kolesa na hranici lesa :-).
06.08.2010 - 16:53:26
00
fluider s týmto sa stotožňujem :y: ,ešte jedna vec,ten kto jazdí 95% po asfalte a betóne by si mal kúpiť žiletku,alebo minimálne trkingáč ;)
07.08.2010 - 08:09:37
00
keyboard_arrow_up