- nafta rozpusta, ale slabsie (vyrazne) nez benzin, dost zapacha, neodmastuje uplne, takze sa zda, ze maze
- benzin (technicky) rozpusta vyborne, ale odmastuje, ale
retaz nekoroduje, oproti nafte vonia
- dalej su etericke rozpustadla, ktore odmastia/vycistia uplne dokonale (napr. Crivit W5, ci ako sa vola, je to tusim nejaky etyl-benzen-cosi), ovsem rovnako dokonale odmastia ,takze nastava nutnost namazat vnutorne kruzky niecim , co sa prilnie
Marvin postol spravny postup ... ale naftu nedoporucujem. Skor technicky benzin.
Dalsia moznost je to nomrlane vyplachnut vodou s cyklostarom. Rozpusti a vycisti rovnako ako benzin, treba sa s tym trosku viac pohrat, ovsem zostane vnutri voda, ktoru treba vypudit a namazat.
Bohuzial .. akykolvek postup sa pouzije, je to stale riesenie naprd. a neriesi problem
retaze v prasnych/blatovych podmienkach na 100+km jazdeni v terene. Osobne si myslim, ze jedine riesenie (ak sa ma pouzivat retaz) je kombinacia nerez oceovych clankov (alebo podobneho matrosu) s niecim oteruvzornemu, zaroven lahko klzajuceho material, ktory nekoroduje (da sa cistit ad-hoc v terene vodou), nieco co nepotrebuje mazanie ale zaroven sa nepotrebuje (nejaky nerezovy teflon
) a blatnicek na retaz po celej dlzke, alebo aspon vpredu, dole a na kazete a prehazke (alebo rohlof s blatnickom)
Mna osobne prestalo uz bavit sa neustale nadychavat vyparov benzinu a podobne, takze pekne spojka rozpojit, vyplachnut retaz vo vode s cyklostarom, vysusit, namazat a nahodit. Netvrdim, ze je to idealna metoda, ale imho najcistejsia.