Ahojte.
Potrebujem usmernit :geek: . Mam jasno ako by som brzdovy kotuc robil kusovo ale co sa tyka hromadnej vyroby mam male pochybnosti o spravnosti mojich predstav. Cely den lozim po nete a velmi som sa nepohol. Ak ma niekto znalosti k tejto problematike rad uvitam vsetko od pripadnej vykresovej dokumentacie(asi tazko pristupne), vyzivanych materialov az po tech.postup vyroby :)
03.10.2010 - 12:20:37
00
das to do cnc masiny a stlacis start
03.10.2010 - 12:27:55
00
vyrábať kotúče je zbytočné
ak chceš nejaký nezohnateľný rozmer,poprípade zaujímavú grafuku,obráť sa napr. na bikehazard
www.bikehazard.cz
03.10.2010 - 12:28:33
00
To viem. Tym som myslel tu kusovu vyrobu. Ja musim navrhnut vyrobnu linku z ktorej dajme tomu kazdych 25 sekund vyjde hotovy kotuc.
03.10.2010 - 12:31:04
00
tak sa kukni tu http://www.haascnc.com/lang/home.asp?intLanguageCode=1033
03.10.2010 - 12:32:28
00
za 25 sekund to asi CNC masina nestihne, otazne je ci kotuc riesit CNC vyrobou, nebol by jednoduchsi lis (tam ti za 25 sekund vyjde aj 5 kotucov)?
tato firma ma na nete aj demo svojho produktu, kde bezi aj simulacia. velmi skarede prostredie ale ked si precitas dokumentaciu a pozries dema tak je to velmi jednoduche na programovanie .
http://www.mikronex.cz/
03.10.2010 - 12:49:33
00
Nieco take som chcel pocut. Co tak strihanie na postupovom striznom stroji? to mi pripada tiez vhodne riesenie akurat s materialom mozu byt problemy....co ty na to?


Naposledy upravil thomashko2 dňa 03.10.2010 - 19:16:34, celkovo upravené 1 krát.

03.10.2010 - 14:31:12
00
Myslím že výroba lisovaním je najjednoduchšia a najrýchlejšia...
03.10.2010 - 14:53:52
00
bohuzial ja sa nevyznam v materialoch takze neporadim. skus pozriet v tabulkach su tam materialy na rozne veci mozno medzi nimi budu aj brzdove kotuce, aspon pre predstavu aka ocel a aky sposob spracovania.
na bikehazard pisu ze je to rezane laserom, preto aj taka cena- drahy stroj + relativne dlhy cas vyroby.
03.10.2010 - 15:39:39
01
Brzdove kotuce sa v skutocnosti vyrabaju tak ze, do plechu s urcitiu hrubkou (ten plech musi byt hrubsi ako rozmer vysledneho produktu).

Laserom vypalia presne tvary kotuca .

Potom sa urcitymi procesmi zmeni struktura materialu... co sa tyka kalenia a podobne.

A na koniec sa kotuc prebrusi na bruske ktora brusi na plocho a to na pozadovanu hrubku.
takze to tak rychle nebude to zabudni !!!

:sun:
04.10.2010 - 17:19:16
00
thomashko2 napísal:
To viem. Tym som myslel tu kusovu vyrobu. Ja musim navrhnut vyrobnu linku z ktorej dajme tomu kazdych 25 sekund vyjde hotovy kotuc.

nebodaj chodis na KTaM na TUKE ked musis taketo riesit?
05.10.2010 - 07:01:16
00
Na vyrobu kotucov sa pouzivaju legovane ocele nehrdzavejuce Cr s min. 12% Cr. Pri paleni laserom moze dochadzat k lokalnemu odparovaniu Cr na reznych hranach a okoli, coho dosledkom moze byt znizenie koroznej odolnosti v miestach palenia. Je potrebne vhodne zvolit vykon a rychlost palenia. Vyhodou je moznost rezania lubovolneho tvaru. Dalsou moznostou je vyroba kotucov strihanim a naslednym rovnanim. Nevyhodou ale je jednoucelovy nastroj, jeho draha vyroba a relativne rychle opotrebenie pri seriovej vyrobe.
Co sa tyka vykresovej dokumentacie, nie je nic jednoduchsie ako opajcnut zakladne rozmery akehokolvek kotuca a nakresit to v CADe. Grafiku na lucoch kotuca a brzdnej ploche si potom upravis podla svojich predstav. Len sa treba potom zamysliet nad tuhostou celeho kotuca.


Naposledy upravil romanx dňa 05.10.2010 - 09:52:33, celkovo upravené 1 krát.

05.10.2010 - 07:38:00
00
romanx napísal:
Len sa treba potom zamysliet nad tuhostou celeho kotuca.

... a hlavne nad schopnostou odvodu tepla, resp chladenia.
05.10.2010 - 07:43:12
00
Predpokladal som, ze bude ako vacsina tak dbat na chladiacu schopnost kotuca, ze pojde do max. perforacie plechu a to sa potom odzrkadli na tuhosti kotuca :lol:

je tam vela "ale" s tym sa musi ale popasovat zakladatel vlakna.

Zistil som Ti z akeho materialu vyraba kotuce Alligator: AISI 410 (DIN 1.4006) ;) takze nic moc...najlacnejsia nerezka, ziadna Cr-Ni ocel... :(

Este jedna vec: predpokladam, ze kvoli povrchovej tvrdosti je polotovar uz tepelne spracovany a preto je vhodnejsie ho rezat laserom ako strihat (kvoli otupeniu nastroja). Info sa ale myslim daju dohladat na webe.


Naposledy upravil romanx dňa 05.10.2010 - 09:07:59, celkovo upravené 1 krát.

05.10.2010 - 07:49:45
00
Tak preto boli take lacne a ludia s nimi mali problemy (svojho casu, co si pamatam)
05.10.2010 - 09:06:34
00
keyboard_arrow_up