1, imho dnešné 140mm rámy (vrátane transmissiona) sú na tom ohľadom šlapateľnosti veľmi dobre (aj vďaka rôznym obmedzovačom chodu tlmiča - propedal a pod), skôr by som sa bál, že chalan kúpi 120mm a po pol roku bude ľutovať, že nezobral 140

2, nerobil by som si ilúzie o váhe jeho aktuálneho bajku
jo aj ja som sa vrátil z 160/160 celopružiaka na HT 160/0, aj keď nie úplne dobrovoľne - ale v pohode sa priznám, že to má svoje čaro ;)

3, áno

4, rýchlejšie nie, ale pohodlnejšie určite

5, má tam tlmič s platformou, takže do kopca mu to pôjde skoro ako HT a nebude mu to na nerovnostiach strácať kontakt s terénom

zhrnutie - pri dnešných am/trail rámoch by som sa 140mm zdvihu vôbec nebál (meridu transmission 2009 som jazdil dva dni v celkom náročnom teréne - jizerky, a je to celkom podarený bike)
15.11.2010 - 15:54:47
00
Dudo, co pises ma logiku a da sa s tym suhlasit, ale...buggi7 pise az velkmi konkretne (ma ,,vyhraneny" oblubeny teren) co rad jazdi a preco. Podla ,,kategorizacie" sa na to idealne hodi 140mm ram, zvlast ked spomina korene a kamenisty rozbitejsi teren, nevadi mu ani potlacit horekopcom (vyssia vaha biku?) a za odmenu skvely zjazd. Naozaj som v jeho pripade presvedceny, ze tu takato vyrazna zmena v rame (HT vs 140mm) prinesie ocakavane ovocie.
@buggi7: za mna, ak si rozhodnuty brat jeden s tych dvoch spomenutych ramov a bavi ta jazdit to co pises urcite zober 140mm (o udrzbu tlmica nemusis mat prehnane obavy), za hovori aj hlavovy uhol...
15.11.2010 - 16:24:14
00
tiez som presiel z HT na FS 120 je optimal na rezkejsie zjazdy narocnym terenom aj svizne vyslapy.... :P :rock:
15.11.2010 - 16:30:38
00
Z toho, že rád prejde papek v sedle, to vyzerá skôr na pohodového hojdačkára, takže 140mm. Aj keď ja by som radil 120, no mám skreslený pohľad na vec (inak ani nevieš, ako je ninety pohodlná...). Píše biker, ktorý jazdí viac na 0/0 (teoreticko-prakticky v extrémoch to vydá na 50/0, ale to musí byť šupa :lol: ) ako na 110/0.
15.11.2010 - 16:42:10
00
buggi, myslim ze uz bolo napisane k teme vsetko a je si z coho vyberat, tak pridam len jednu dost zasadnu fakticku:

Pises, ze nemozes/nechces investovat vela penazi, ale pritom uvazujes sposobom, akoby si mohol rozhadzovat. Cena ramu Trans-Mission 1000-D + cena najlacnejsieho Epicona s postovnym je takmer 800 € a to je pritom najlacnejsia verzia Epiconu bez znizovania zdvihu, tzn. v stupaniach to uz na takom bajku nie je vzdy "pohoda". Keby si chcel verziu so znizovanim, tak cena ramu + vidlice s postovnym je uz takmer rovnych 900 €. Cena kompletneho a kvalitne osadeneho bajku co som odporucil na zaciatku (Canyon Nerve XC 4) je vratane postovneho 1120 €. Inak povedane, ak pojdes cestou kupy samostatneho ramu a samostatnej vidlice, tak si si to bud nespocital, alebo je Ti vlastne jedno kolko Ta to vyjde a silou-mocou chces ten ram lebo sa Ti paci a neuvazujes cisto racionalne - podla mna to moze skoncit len dvoma sposobmi:

1. Poskladas pouzitelny bajk 140 mm na rame Trans-Mission, ale aby bol naozaj pouzitelny, nemozes nan prehadzat stare veci zo stareho HT a teda dokupis aj dalsie veci (kokpit, kolesa, pohon, brzdy...). V tom pripade bude vysledna cena podstatne vyssia nez cena Canyonu, ktory je podla mna vyskladany velmi slusne.

2. Poskladas nepouzitelny bajk 140 mm na rame Trans-Mission, lebo kupis len ram a vidlicu a zvysok prehadzes zo stareho HT, co ten ram s vidlicou uplne "zabije" a budu to vyhodene prachy. Toto je samozrejme este horsia verzia nez alternativa 1.

Za tychto okolnosti by som Ti teda ja osobne urcite poradil zvolit alternativu 3, teda kompletny novy a kvalitne osadeny univerzalny full 120 mm, ktorym sa neda nic pokazit. Urcite lepsie ako alternativa 2 a v zavislosti od Tvojich financnych moznosti asi aj lepsie ako alternativa 1...
15.11.2010 - 17:36:39
00
Najprv chcem poďakovať za konštruktívne odpovede, som rád, že ste mi poradili ;)

to Dudo:
Body ktoré si zhrnul, presne vystihujú moje pochybnosti.
Tému ohľadom zdvihu môžeme uzavrieť tak, že mi môže stačiť zdvih 120, ale ani 140-kou nič nepokazím.

Zaujal ma bod 2: Ale asi som vás trošku uviedol do omylu s definovaním zjazdu. Len na upresnenie (už to nemusíte rozoberať): moje ponímanie zjazdu z hrebeňa nie je o rýchlosti (napr. po lesnej ceste, aj keď sa logicky nevyhnem ani tomu, ale nevadí mi to a viem si vychutnať aj to). Mne sa páči najviac to, keď sa nachádzam napr. na úzkom chodníku umiestnenom napr z boku na svahu, na hrebeni alebo v doline. Chodník nemá len klesanie, ale aj prudké stúpania. Striedavo brzdím, preradzujem prevody a zaberám do pedálov či už v stoji alebo v sedle aby som sa udržal v pohybe a nestratil rovnováhu. Pri prekážkach spomalím, podradím na najľahší prevod a vypnem jednu tretru keby niečo. V stoji prenesiem ťažisko tak, aby som nestratil rovnováhu a prekážku prejdem. Pri veľmi prudkom klesaní prenesiem moju riť úplne dozadu nad zadne koleso až v podstate bruchom (či hrudníkom) ležím na sedle. Jedna tretra vypnutá, brzdy brzdia naplno a ja odhadujem ideálnu stopu, aby som nedostal šmyk na prednom kolese. Pri výjazdoch na hrebeň si vychutnávam hlavne prudké stúpania kedy mám zaradený najľahší prevod (22/34), na ceste sú kamene, skaly, prosto terén je členitý a ja takmer ležím na riadítkach, len, aby som nestratil rovnováhu a nezastal. Samozrejme, že sa nevyhnem asfaltovej ceste, rovnej lesnej ceste, tlačeniu, prenášaniu biku, ale to všetko patrí k tomu. Keby som jazdil len po mojich obľúbených trasách, asi by sa mi to prejedlo a prestalo by ma to baviť.

K tomu bodu 2: prečo sa bikeri vracajú z FS na HT?
K bodu 3: no momentálne si musím vystačiť s rovinkou, keďže najbližší kopec je Devín a potom ten kopec s ihlanovou vežičkou. V Karpatoch som nebol, neviem aký je tam terén.
K bodu 4: nečakám že budem rýchlejší, sľubujem si vyššie pohodlie a prejazdnosť. Váha mi nevadí. Doteraz som trasenie riešil tak, že mám obuté 2,3 a 2,35" plášte, v ktorých som v teréne znížil tlak, aby trošku tlmili.
K bodu 5: čo znamená "funkčnejšie"?

Čo sa týka nastavovania, tak toho sa nebojím. Rád sa hrabem v technike. V podstate si na biku okrem centrovania robím všetko sám (výmena komponentov a servis). Za taký môj doterajší vrchol techno-bikerskeho umu považujem opravu môjho XT radenia. Doteraz neviem prečo mi vyskočila pružinka ktorá vracia páčku (radenie proti pružine prehadzovačky - strieborná páčka). Radenie som rozobral, dal vyrobiť nový "hlavný čap" a poskladal to tak, že funguje bez problémov.

to Jezus:
Znova vďaka za vysvetlenie ohľadom tlmičov. Presne to som chcel počuť.
Čo sa týka alternatív či kúpiť nový bike, alebo ho kupovať po častiach, tak je to komplikovanejšie. Určite nemám peňazí na rozhadzovanie a je mi jasné že nový bike je lacnejší ako skladaný. Z časti mi ide o to, že si ho chcem poskladať sám (príjemný pocit, že som niečo dal do kopy). Starý rám a vidlu si chcem nechať (keby niečo) a možno z toho časom bude bike pre priateľku. Nový rám si chcem kúpiť teraz, resp. po vianociach (uvidíme či budú prémie a ostane aj na vidlu).Ak na vidlicu neostane, tak ju kúpim niekedy v jari, keď zima pominie.
Ohľadom ostatných komponentov: chcem použiť všetko okrem vidlice, rámu a sedla (sedlo ma zelenú farbu). Komponenty sú dva roky staré (mix Deore a XT), som s nimi spokojný a nevidím dôvod ich meniť (jedine, že by boli nekompatibilné s novým rámom).
S tými obchodmi tuna v BA a požičaním si biku na vyskúšanie, ste mi dali chrobáka o hlavy :D
16.11.2010 - 10:19:55
00
mam nejako reagovat? :lol:

skusim inak... ked som bol mlady, nemal som tiez korunku nazvys, kupoval som ojazdene veci - bajk, auto, byt, (zenu :devil: ) atd... skus sa poobzerat po jazdenom bajku, ak ti nesadne, posunies ho dalej... a raz si urcite splnis aj sen o novom vysnivanom bajku... :y:
16.11.2010 - 10:51:58
00
Veru, jazdenka tiez nemusi byt zla. Toto by Ti asi sadlo, len uz to nie je aktualne: interny-bazar/haibike-q-fs-sl-t24600.html

P.S. Ten kopec s ihlanovou vezickou sa vola Kamzik. ;) Studuj (treba chvilu pockat kym sa nacita mapa): http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/#pos=48.19264|17.10966|13
16.11.2010 - 10:59:57
00
Prihrejem si polievočku, jestli ti nevadí jazdenka tak predávam rám interny-bazar/canyon-am-formula-oro-sram-x-7-t24791.html
Divočiny som nejazdil, prešiel som na 100mm - samozrejme pohodlie je menšie ( kto by to čakal :)
16.11.2010 - 11:05:20
00
Joj chlopi. Ja som vedel,že ma budete presviedčať na niečo iné ako bol môj prvotný zámer :D :D
Bojím sa jazdenky, aby tam nebola nejaká habaďúra. Inač som "objavil" interný bazár, vďaka tomu odkazu :D a v ňom:

interny-bazar/canyon-am-formula-oro-sram-x-7-t24791.html

Čo vy na to?

to kiri: :D obehol si ma ;)
uvažujem, uvažujem a kua...aj by som ušetril peniaz, aj by som nemal pocit, že som celu jednu výplatu vyhodil len na ram (pre nezasvätených je cena 500€ za rám chorá a ťažko sa obhajuje)...
Opýtam sa priamo: má ten rám nejaké muchy či vady, kt. by mi skomplikovali život (nepojazdnosťou)? Potreboval by tlmič servis v dohľadnej dobe? Je hlavný čap (kt. nie je vymenený) v poriadku?


Naposledy upravil buggi7 dňa 16.11.2010 - 11:22:47, celkovo upravené 1 krát.

16.11.2010 - 11:12:28
00
"najhorsie" je, ze by som sa za Kiriho prihovoril... zmysel interneho bazaru je, ze sa vacsinou navzajom pozname a od Kiriho ziadnu habaduru cakat nemusis... a ostane aj na poriadnu ;) vidlu...interny-bazar/predam-vidlu-fox-float-32-rl-2010-t24626.html

forum predsa rozsiruje obzory... za mna :y:
16.11.2010 - 11:16:42
00
to Dudo: nevadí že sa prihováraš :D
vidla je pekná a verím, že aj super ale má pevnú os a to by som musel dať vymeniť náboj, keďže ja mám rýchloupínaky (neznamená, že som to zamietol)...kua...Trošku blbá otázka ale vo vidlách Fox sa nevyznám: Pružina či vzduch? Má znižovanie zdvihu?

o 5 dní je výplata...musím si to prepočítať, ako to bude do vianoc :D :D
16.11.2010 - 11:29:30
00
uvažujem, uvažujem a kua...aj by som ušetril peniaz, aj by som nemal pocit, že som celu jednu výplatu vyhodil len na ram (pre nezasvätených je cena 500€ za rám chorá a ťažko sa obhajuje)...
Opýtam sa priamo: má ten rám nejaké muchy či vady, kt. by mi skomplikovali život (nepojazdnosťou)? Potreboval by tlmič servis v dohľadnej dobe? Je hlavný čap (kt. nie je vymenený) v poriadku?


buggi,
rám je v poriadku, ako som písal divočiny som na ňom nestváral, normálne jazdenie - u mňa to mohlo byť v pohode aj 60% po asfalte (do lesa ďaleko, a presúvať sa po poliach ma teda náramne nebaví - okrem toho zbytočne dlho by to trvalo).
Čo sa týka hlavného čapu, jedná sa len o ložisko (2ks) v ňom. Nepodarilo sa mi to rozobrať, a použiť väčšiu silu som sa bál. Ložiská v ňom sú teda pôvodné, je cítiť že nie sú nové, no žeby nejako drhli sa nedá povedať. Všetky ostatné ložiská (6ks) sú vymenené. 2ks vlani na konci sezóny, 4ks sú prakticky nové (tento rok na konci sezóny). Mám pár kusov do rezervy, tie by som pribalil, aby si nemusel v budúcnosti hľadať aké tam patria.
V tlmiči sú vymenené nové klzné púzdra v okách tlmiča (pôvodné vydržali 2 roky. Nové do rezervy by som ti tiež pribalil, viem čo mi dalo roboty zohnať ich). Inak servisovaný nebol, chodí rovnako ako chodil, bordel sa dnu nemá ako dostať, tak som to neriešil.
16.11.2010 - 16:51:27
00
4buggi7: s ramom od kiriho chybu neurobis (tiez ho poznam osobne aj bike - ram ;) ) :y:
Dudova vidla je vzduchova, nema prestavitelny zdvih, investovane peniaze do noveho naboja by si v tvojom pribade (tvoj styl jazdenia) velmi ocenil a naviac sa zdvihom ku kiriho ramu idealne hodi!!! A nakoniec aj vidlu aj tlmic fox zoservisujes v domacich podmienkach...
16.11.2010 - 17:50:18
00
Zdravím páni,

Chcem vám všetkým poďakovať za pomoc, usmernenie a konštruktívnu debatu. Nakoniec som sa predsa len rozhodol pre Transmissiona. Podarilo sa mi ho zohnať priaznivú cenu.
to Kiri: prepáč, ale nakoniec som sa rozhodol predsa len pre nový rám - nič proti tebe.
to Dudo: vidlicu zatiaľ nebudem kupovať, aj tak toho v zime veľa nenajazdím, uvidíme v jari :D

Dúfam páni, že som nikoho neurazil.
Prajem vám veľa šťastných kilometrov.
17.11.2010 - 23:14:57
00
keyboard_arrow_up