Najprv chcem poďakovať za konštruktívne odpovede, som rád, že ste mi poradili
to Dudo:
Body ktoré si zhrnul, presne vystihujú moje pochybnosti.
Tému ohľadom zdvihu môžeme uzavrieť tak, že mi môže stačiť zdvih 120, ale ani 140-kou nič nepokazím.
Zaujal ma bod 2: Ale asi som vás trošku uviedol do omylu s definovaním zjazdu. Len na upresnenie (už to nemusíte rozoberať): moje ponímanie zjazdu z hrebeňa nie je o rýchlosti (napr. po lesnej ceste, aj keď sa logicky nevyhnem ani tomu, ale nevadí mi to a viem si vychutnať aj to). Mne sa páči najviac to, keď sa nachádzam napr. na úzkom chodníku umiestnenom napr z boku na svahu, na hrebeni alebo v doline. Chodník nemá len klesanie, ale aj prudké stúpania. Striedavo brzdím, preradzujem prevody a zaberám do pedálov či už v stoji alebo v
sedle aby som sa udržal v pohybe a nestratil rovnováhu. Pri prekážkach spomalím, podradím na najľahší prevod a vypnem jednu tretru keby niečo. V stoji prenesiem ťažisko tak, aby som nestratil rovnováhu a prekážku prejdem. Pri veľmi prudkom klesaní prenesiem moju riť úplne dozadu nad zadne
koleso až v podstate bruchom (či hrudníkom) ležím na sedle. Jedna tretra vypnutá,
brzdy brzdia naplno a ja odhadujem ideálnu stopu, aby som nedostal šmyk na prednom kolese. Pri výjazdoch na hrebeň si vychutnávam hlavne prudké stúpania kedy mám zaradený najľahší prevod (22/34), na ceste sú kamene, skaly, prosto terén je členitý a ja takmer ležím na riadítkach, len, aby som nestratil rovnováhu a nezastal. Samozrejme, že sa nevyhnem asfaltovej ceste, rovnej lesnej ceste, tlačeniu, prenášaniu biku, ale to všetko patrí k tomu. Keby som jazdil len po mojich obľúbených trasách, asi by sa mi to prejedlo a prestalo by ma to baviť.
K tomu bodu 2: prečo sa bikeri vracajú z FS na HT?
K bodu 3: no momentálne si musím vystačiť s rovinkou, keďže najbližší kopec je Devín a potom ten kopec s ihlanovou vežičkou. V Karpatoch som nebol, neviem aký je tam terén.
K bodu 4: nečakám že budem rýchlejší, sľubujem si vyššie pohodlie a prejazdnosť. Váha mi nevadí. Doteraz som trasenie riešil tak, že mám obuté 2,3 a 2,35" plášte, v ktorých som v teréne znížil tlak, aby trošku tlmili.
K bodu 5: čo znamená "funkčnejšie"?
Čo sa týka nastavovania, tak toho sa nebojím. Rád sa hrabem v technike. V podstate si na
biku okrem centrovania robím všetko sám (výmena komponentov a servis). Za taký môj doterajší vrchol techno-bikerskeho umu považujem opravu môjho XT radenia. Doteraz neviem prečo mi vyskočila pružinka ktorá vracia páčku (radenie proti pružine prehadzovačky - strieborná páčka). Radenie som rozobral, dal vyrobiť nový "hlavný čap" a poskladal to tak, že funguje bez problémov.
to Jezus:
Znova vďaka za vysvetlenie ohľadom tlmičov. Presne to som chcel počuť.
Čo sa týka alternatív či kúpiť nový bike, alebo ho kupovať po častiach, tak je to komplikovanejšie. Určite nemám peňazí na rozhadzovanie a je mi jasné že nový
bike je lacnejší ako skladaný. Z časti mi ide o to, že si ho chcem poskladať sám (príjemný pocit, že som niečo dal do kopy). Starý
rám a vidlu si chcem nechať (keby niečo) a možno z toho časom bude bike pre priateľku. Nový rám si chcem kúpiť teraz, resp. po vianociach (uvidíme či budú prémie a ostane aj na vidlu).Ak na vidlicu neostane, tak ju kúpim niekedy v jari, keď zima pominie.
Ohľadom ostatných komponentov: chcem použiť všetko okrem vidlice, rámu a sedla (sedlo ma zelenú farbu). Komponenty sú dva roky staré (mix Deore a XT), som s nimi spokojný a nevidím dôvod ich meniť (jedine, že by boli nekompatibilné s novým rámom).
S tými obchodmi tuna v BA a požičaním si biku na vyskúšanie, ste mi dali chrobáka o hlavy