Sezona 2010 ukazala ze +/- 900g MTB ramy su naozaj len zavodne s obmedzeniami a tzv na chvilu... viac nemozem...
08.12.2010 - 21:41:29
00
Scale 10 bude mat tesne pod 1kg. 900g hranica nehrozi, ta je vyarendovana pre Scale 899.
Inak suhlas.
08.12.2010 - 21:44:14
00
problém skladania je že to máš presne ako chceš.. jedna vec je výber rámu.. principiálne ale napr v komponentoch ritchey, fsa, easton, raceface moc nieje, je to o tom čo sa ti páči a komu fandíš.. taktiež shimano vs sram, brzdy shimano, avid, formula, magura.. kolesá zapletené, ručne vypletené (aké náby, ráfky, UST?)
pri kompletke vyberieš a buď pomeníš alebo proste jazdíš, pri skladačke to dáš tak ako chceš a to presne..
záleží či si ideš plniť sny a predstavy alebo chceš proste jazdiť.. a hlavne či máš predstavu ako má tvoj bike vypadať
08.12.2010 - 23:05:21
00
neverim vlastnym ociam, ze su ludia, ktori pri takejto sume uvazuju o Hai :tmi:
09.12.2010 - 07:00:36
00
scotik je sice o par chlpov lahsi , len aby mu to aj vydrzalo.... nie ze hodi 1 kabelu a ma po rame...predsa len je to robene pre chrtov zavodnikov co ich po roku menia,a mnozstvo materialo neoj...s :wasntme:
09.12.2010 - 07:12:47
00
No ja chcem ram bajku na dlhsie, skor na cely zivot, ako len na rok! Cize si mam radsej zobrat tazsi ram od haibike, lebo ten bude pevnejsi??
To by si na ofic. strankach a v katalogu dovolili pisat vahu 9,3, ak to ma napr. az 9,5 kg? Kurna, tak to by ma teda riadne nasralo, keby som az doma na vahe zistil, ze mam o 20 dekov tazsi bike, ako maju oficialne uvedene!
Nemozem najst na stranke hai udaj vahy ramu na ten karbonovy greed. Kde ste to tam nasli? Ak si do svojej tabulky nahodim hmotnost ramu 1360g, vychadza mi potom celkova vaha greeda RC bez pedalov az okolo 9,5kg. Tych 1360g na karbonovy ram sa mi zda byt strasne moc - nie je to nahodou vaha skor nejakeho hlinika?
Len tak na okraj, nukaju mi este Ghosta (tiez je to nemec), takze predpokladam, ze Ghost a Hai bude asi za jedno..
09.12.2010 - 17:25:44
00
Hmotnosti udávané výrobcami sú zavádzajúce, lebo často ide o hmotnosť bez pedálov, v najmenšej veľkosti (prípadne bez laku, bez vazelíny, vzduchu,...).
Ad karbónový rám od Haibike: 1. odkaz cez Google - http://www.haibike.de/index.shtml?rahmenkits. A prečo je taký ťažký? No preto, lebo ľuďom často stačí "lacný karbón na XTR", no ako bolo spomenuté, nie je karbón (alebo iný matroš rámu) ako karbón... Tam sa taktiež ukrýva časť sumy navyše.
09.12.2010 - 17:49:25
00
tak tak nieje všetko len XTR.. ale ak chceš bike "na celý život" vyhol by som sa práve lacným karbónom, možno sú všetky detaily doriešené aj tam ale nejak tomu neverím.. alebo choď do lacného katalógového karbónu a obmeníš ho 2x.. či dáš za lacný rám 3x500€ alebo drahý 1500€ máš skoro jedno.. dalšia otázka sú ale jazdné vlastnosti..
09.12.2010 - 18:14:05
00
tmax,
nebude to skor ten 1220g, bez toho "plus"? Lebo ak je to ten 1360g, ten bike mi vychadza az cez 9,6kg, co je tera uz sakra rozdiel a to mozem ist radsej rovno do scale 20 (9,7kg) a budem to mat este lacnejsie jak hai! Casom uz len mozno vymenim tie "olovene" kolesa a budem spoko..
Musim asi oslovit priamo nejakeho vlastnika hai, ci tie vahy sedia, lebo toto by ma teda dost vytocilo! Nema tu niekto hai?:) Sakra, je v tom bordel..
09.12.2010 - 18:16:08
00
Sekol som sa, 1360g je s integrovanou sedlovkou. 1220g je správne. Ale tiež si nemysli, že hmotnosť u Scotta bude sedieť. Jednoducho tieto hmotnosti ber s rezervou!
09.12.2010 - 18:41:39
00
1.760g u Canyonu Lux MR je v skutočnosti 2.220g (jo, bez tlmiča, sedlovej objímky, držiakov bovdenov, pätky, hlavového zloženia, a pod. detailov by udávaná hmotnosť mohla zodpovedať). Ja len tak na okraj témy.
09.12.2010 - 18:46:10
00
tým katalógovým váham sa fakt moc veriť nedá.. často je to oklamané S velkoštou, absenciou pedálov prípadne ultralite plášťami prilepenými bez duše ktoré vydržia tak vystavovanie vo vitrínke.. rátal by som tak minimálne +0,5kg a potom bol radšej milo prekvapený
09.12.2010 - 19:02:51
00
co sa tyka vah tak spoliehat sa na vahy na nete je velmi "nebezpecne"..napriklad taky cannondale pise na svojom webe ze vahy uvadzat nebude pretoze ostatni vyrobcovia casto zavadzaju a ked zakaznik chce zistit kolko co vazi ma sa zobrat do obchodu a odvazit si to...tolko k vahe...
...kazdopadne zacinam mat pocit ze to moc riesis :) nevravim ze netreba zvazovat kam umiestnis 3500 eur kazdopadne tak ako som pisal...na tomto fore ti ludia velmi dobre poradia...avsak ked prekrocis urcitu hranicu tak ostanes na mrtvom bode alebo sa zacnes tocit stale dookola...skus si sam na to sadnut...povedz si uplne jasne co chces...vyber sa do obchodu si to "ohmatat" (ak mas tu moznost) a rozhodni sa...ver mi ze aj tak najviac bude zalezat kolko km na tom presedis...a tych 200 ci 300 gramov +/- urcite ako amater mozes hodit za hlavu...
09.12.2010 - 19:23:21
00
Zvlastne, ale moj stary Lapierre XC 20 vazil presne tolko, kolko bolo uvedene vyrobcom v katalogu (12,9kg). To bola ale kategoria biku uplne inde a je mozne, ze vyrobcovia u svojich najnizsich modelov nemaju v zaujme zavadzat.
Riesim to uz moc chalani, to je pravda, ale nestoji to par korun, treba na to sporit velmi dlho a tak to budem radsej o tyzden-dva dlhsie konzultovat, ako potom plakat, ze som sa osral, lebo tieto biky nie je moznost len tak v obchode vyskusat, tak nech je aspon teoria ako taka..
09.12.2010 - 20:08:14
00
tak stačí si pozrieť napr váhy plášťov.. vlani som vozil NN 2,1" a jeden mal 496 a druhý 448g! moje XTR kluky vážia 804g, výrobca dáva tuším 780 na nete sú okolo 790 väčšina.. takto to je gram ku gramu a váha slušne lieta..
okrem toho keď som si spočítal tabulku komponentov vyšlo mi cca o 200-300g menej než reál na váhe (vzduch, vazelína, nálepky proti odretiu, paranormálne sily..) čiže nieje problém mať vedla seba totožné biky s rozdielom 300-400g len vďaka toleranciám :)

u lacných bikov je váha ukradnutá väčšinou, či to má 13 alebo 13,4 už moc nerozhoduje.. v prvom rade si ale vyber geometriu biku, renomé značky (ako riešia reklamačky, medzinárodnú záruku atď), vidlicu, kolesá a potom na záver kukaj na komponenty ktoré sa aj tak menia opotrebovaním, prípadne nieje problém zmeny na predajni..

napr. spomínal si cobalty, pekné kolesá ale atyp a u nás zatial rarita, takže zváž možnosti servisu a dostupnosť náhradných dielov v tvojom okolí, aby si pol leta kvôli špici nepresedel doma :)
09.12.2010 - 20:40:02
00
keyboard_arrow_up