no, to kazi aj tvoju teroriu, ze rodiel nebude zasadny.
bude!
1) nemas zaradenu vobec malu placku - mensia paka na retaz 2) mas menej zaradenu dokonca aj malu plaku pri dvojplacke- mensia paka na retaz
3) retaz sa teda menej krizi - dlhsie vydrzi

takze dvojplacka predlzi zivotnost retaze ci uz na 9 alebo 10 kazete.
unavam ale, ze kazdy sme iny, a co jednemu vydrzi ledva 1000km, moze inemu vydrzat aj 6000km.
04.01.2011 - 10:48:39
01
Malu placku som uz spominal - nejazdi sa na nej tolko % trasy, aby to zasadne (desiatky %) ovplyvnilo zivotnost. A to hlavne co sa riesilo uz v teme o prechode z troj na dvojprevodnik - paka s tym nic nema, dolezity je uhol zakrivenia a teda trenie na ohybe, nie nejaka paka. A krizenie do toho neplet uz vobec, to je uplne zly argument, ktory vyvracia to co pises a nie podporuje. ;) Nikto s rozumom na 3x9 nejazdi 27 prevodov, takze krizenie na 3x9 je v konecnom dosledku mensie ako na 2x10. Neviem co ste vlastne zohladnovali pri vypoctoch, ale nezda sa mi, ze ma zmysel sa tym dalej zaoberat - autor temy dostal viac nez ocakaval a nema to zmysel dalej rozvadzat...
04.01.2011 - 11:13:41
01
zaver teda je ze je to jedno, zivotnost je rovnaka ... akurat dva prevodniky su lacnejsie na pripadnu vymenu ako tri
04.01.2011 - 14:37:49
00
Malu placku som uz spominal - nejazdi sa na nej tolko % trasy, aby to zasadne (desiatky %) ovplyvnilo zivotnost. A to hlavne co sa riesilo uz v teme o prechode z troj na dvojprevodnik - paka s tym nic nema, dolezity je uhol zakrivenia a teda trenie na ohybe, nie nejaka paka. A krizenie do toho neplet uz vobec, to je uplne zly argument, ktory vyvracia to co pises a nie podporuje. ;) Nikto s rozumom na 3x9 nejazdi 27 prevodov, takze krizenie na 3x9 je v konecnom dosledku mensie ako na 2x10. Neviem co ste vlastne zohladnovali pri vypoctoch, ale nezda sa mi, ze ma zmysel sa tym dalej zaoberat - autor temy dostal viac nez ocakaval a nema to zmysel dalej rozvadzat...


- kolko % trasy sa jazdi na malu hadam zavisi od toho aky teren. chcem vidiet toho co strednu toci napr. z Rivy az na Tremalzo (netvrdim ze sa neda ale z ohladom na realneho bezneho jazdca...)
- dost podstatny rozdiel je ze najlahsie prevody sa obvykle radia do prudkych a rozbitych stupani -> priebeh zatazenia ma obvykle vysoke spicky napati a tym sa rozdiel medzi malym prevodnikom u 3xcokolvek a 2xcokolvek este znasobi (samozrejme v neprospech 3xcokolvek)
- neviem preco sa to tu zase toci... :)
04.01.2011 - 15:09:06
01
Ja vlastne tiez neviem. :) Kazdy nech si nahodi co chce a je vybavene.
04.01.2011 - 15:17:46
00
Ja vlastne tiez neviem. :) Kazdy nech si nahodi co chce a je vybavene.


wow...konecne mudre slovo :clap: :clap:
04.01.2011 - 20:44:21
00
Neviem ci to chapem spravne, ale ved nikto netvrdil, ze by jeden abo druhy system bol zly. :)
04.01.2011 - 21:43:19
00
Moj nazor k veci je, ze 1x10 viac berie ako dava. Spravil som k tomu, kvoli chalanom na ridemonkey, tabulku z ktorej vychadza ze na 1x10 bude retaz pod vacsim pnutim do strany napravo od idealnej retazovej linky. Kedze zadna linka je asi o 10mm napravo od prednej. Nalavo od idealu je horsia 2x9 kombinacia. Taktiez 1x10 nema dobre odstupnovane prevody.

img688.imageshack.us
06.01.2011 - 14:46:08
00
Momentálne premýšľam nad kupov nových prevodnikou a zvazujem ci 2x9 alebo 3x9 a tak ma napadlo ze čo tak prevod 2x9 kde kazeta bude 11-34 a prevodníky 42-28 alebo 44-30?? Mohlo by to byt celkom zaujímavé či nie?
06.01.2011 - 18:50:17
00
Stačí si urobiť v exceli tabuľku s prevodovými pomermi pre jednotlivé alternatívy a súčasnú 3-pílu. Osobne by som volil jednoznačne 42/28 + 11-34. Z dôvodu pílenia do rámu som musel skončiť pri 40-tke...
06.01.2011 - 18:53:03
00
Inak momentálne skúšam prevodníky FRM 42-27 na kazete 11-32 v teréne celkom dobre ale na rýchlych úsekoch a poľných cestách a ceste ten pôvodný prevod 44-32-24 mi trosku chyba.
06.01.2011 - 19:01:38
00
Však prídeš len o najťažší prevod. Jedine že by si patril k tým, ktorí drtia na ceste najťažšie prevody... Vždy je niečo za niečo, treba si ujasniť preferencie. Mne tiež utekajú na rovinkách alebo ceste (no cestu nejazdím, maximálne keď narvú asfalt na maratóne, na čo vždy nadávam), no to mi utekali aj predtým...

Počas minulej sezóny som prišiel na toto:
39(40)/27(28) + 11-34 = ideál na XC,
42/28(29) + 11-32(34) = ideál na XC + MX,
44/32/22 + 11-32 = ideál na MX.

Chvíľu som skúšal aj 44/32 + 11-32, ale v kopcoch som sa natrápil (na Vysočine na XC som nebol poďakovať...).

EDIT: Je to stále dookola, táto debata...
06.01.2011 - 19:21:25
00
8) vcera som si doniesol domov prestavane GTcko, mojho milacika Zaskara z 3x9 na 2x9, mala 24ka Shaman a 38ka Gebhardt.
Postavene na poslednom historickom LXku na MTB 2008 + XT Shadow

Radi to skvele, vyzera to skvele, jazdi to skvele

Musim vsak viac pojazdit v roznych podmienkach pre objektivne zhodnotenie.
15.02.2011 - 09:33:56
00
To máš na FR?

4444 :party:
15.02.2011 - 13:05:44
00
tmax preco by to bolo na freeride?

je to lahsie ako kombinacia 27 / 40 ci 42, co sa mi zda uz silove slapanie na najtazsich prevodoch, ktore zaradis tak dole kopcom abo ked si "hradzar po vetre" a mas 1,95 slick obuty...

Videl som nove Cannondaly Flash 2x10 27/42, katastrofalne retazove linky

Specialized montuje na XC 2011ky pily 24/38 ak sa nemylim, kazety 11 - 36

Ja mam kazetu 11 - 34, a retazova linka dokonala, taku krasnu som ju este nevidel, idem to prerobit aj na zvysne biky.

Jedine co nie je idealne, ze smyk nelicuje vrchnu placku 1 - 2 mm nad ozubenim, obmedzuje to zadna stavba, teoreticky staci zmenit smyk kde objimka je vyssie ako ramienko. uvidime co to bude takto robit, medzera je tam vacsia, nabehy a rychlost + presnost su vyborne.
15.02.2011 - 13:33:51
00
keyboard_arrow_up