Keď ti to vyhovuje... Ja vozím 40/27 a menej by som teda naozaj nechcel, toto je pre mňa maximálny kompromis kopce/rovina. A nemyslím, že by som točil silovo, skôr sa snažím frekvenčne (priemer 90-100 ot./min.). Hoci teraz (počas nefunkčnosti zimáka) som na jednotke jazdil asfalt (čomu sa inak vyhýbam) a zvykol som si. Okrem jazdy po vetre a z kopca, kedy chalani na cesťákoch do toho šliapli, nebol problém. Každopádne mi to prišlo čudné, tak som sa opýtal. :)
15.02.2011 - 15:49:48
00
no tu kombinaciu vychadzam od Spešlu, s kazetou 11 - 36, ja mam 11 -34 (32), tieto velkosti zubov mi poradili 2 obchody, myslim ze su to ludia co sa vyznaju a nie su otvoreny a vo fachu tyzden. uvidime, pojazdime kadeco a nasledne zhodnotime
15.02.2011 - 16:10:53
01
tomáško tých 27-32 vytočíš na pajštún z borinky po červenej?
15.02.2011 - 16:13:01
00
... Videl som nove Cannondaly Flash 2x10 27/42, katastrofalne retazove linky

Specialized montuje na XC 2011ky pily 24/38 ak sa nemylim, kazety 11 - 36

Ja mam kazetu 11 - 34, a retazova linka dokonala, taku krasnu som ju este nevidel, idem to prerobit aj na zvysne biky....


Pocet zubov na prevodnikoch nema ABSOLUTNE nic spolocne s retazovou linkou!
Ak chces vediet co je retazova linka, ako sa meria atd tak www.Google.sk 8)
15.02.2011 - 18:44:47
00
Ja som tiez tu retazovu linku resp. to, ako to mysli yautja, nepochopil.

CraObs, tazky kopcok. Ani nie tak sklonom, ako tou nekonecnostou pri tom sklone, tou sialenou korenovou pasazou hned za cestou (cca v polovicke) a rozbitou stojkou v zavere. Ale tmax by to mohol zvladnut ked dal Schlosberg na 40/32. Musim tam ist niekedy zas pozriet a skusit, aby som si zas potvrdil, ze na to nemam. :D

Inak vratim sa oblukom k teme - neviete aky je maximalny funkcny rozsah zmeny (pocet zubov) z jedneho prevodu na druhy u standardnych 3 speed presmykov? Uvadza sa to niekde? Smerujem k tomu, ze aky najväcsi rozdiel medzi velkou a malou plackou (pri dvojplacke) je mozne funkcne radit s 3 speed presmykom. A prip. by bolo zaujimave ak by ste vedeli aj to, aku kapacitu zmeny maju 2 speed presmyky (XX a neviem ci sa este nejaky bezne predava).
15.02.2011 - 18:58:10
00
pajštún je jeden z mála čo sa dá nazvať MTB kopec v okolí BA. 27 tu nieje problém voziť, trúfol by som si aj ja, ale keď sa dostaneš na ozajstné kopce už to nieje taká frajerina..

inak shimano dáva na SLX tuším kombináciu 24-36-RR alebo možno až 38, nie som si istý takže tento rozdiel by to malo zvládať.. ja mám 24-36+ XTR šmyk a dáva to v pohode.
15.02.2011 - 19:27:26
00
Mam odskusane kluky s prevodnikmi 44/29, cize rozdiel 15 zubov so starym presmykom XTR 971.

Ale ono je to trosku o inom ako len rozdiele v pocte zubov ;-)
A to konkretne o dlzke klietky presmykaca. Nakolko pri presmykaci urcenom na trojprevodnik sa pocita s velkym prevodnikom 44 alebo 42 zubovym. Pri dvojprevodniku s velkym prevodnikom 40/39 zubovym je presmykac tak nizko, ze moze koniec dlhej klietky dojst do kontaktu s retazovou vzperou. Pre ilustraciu prikladam obrazok ;-)
Preto klietka na presmykaci, ktory je urceny pre dvojprevodnik (XTR 986) je kratsia ako na tom pre trojprevodnik (XTR 981).

Samozrejme ku kolizii s ramom pri 40/39z prevodniku nemusi dojst - zalezi na tvare/vyske retazovych vzper. A urcite doporucujem presmykac Down Swing, aby ani objimka presmykaca nedosla do kolizie so stredovym domcekom.

Prílohy:

fd.jpg
fd.jpg 13.43 KiB thumb_up0thumb_down

15.02.2011 - 19:33:39
01
Raver dik. :bow: O tej dlzke klietky a kontakte so zadnou stavbou (hlavne pri prepruzeni) som uz info zachytil a viem ze na to treba davat pozor, ale potesil si ma hlavne tym, ze si potvrdil zvladanie 15z rozdielu (presne 15z som totiz potreboval overit). :) Verim, ze toto pomoze kazdemu, kto bude uvazovat o prestavbe z 3x9 na 2x9. A este samozrejme moze pomoct aj vhodna kazeta (post466285.html#p466285).
15.02.2011 - 19:43:40
00
Problem nemusi byt len na celoperach pri prepruzeni, ale aj u hardtailov. Ako som spominal, dolezita je vyska retazovej vzpery a tiez "BB drop" ;-)
15.02.2011 - 19:57:34
00
1. Pajštún nie je kopec, tam ide len o ten úvod, aby si ho ustál a dal celý stupák na jeden raz. A mám 27-34. Dovolím si tvrdiť, že s trochou hecu, vhodného stavu terénu a počas light výjazdu by to aj na hrubej išlo. Úvod však len s veľkým šťastím... Nasadil si mi chrobáka. :P
2. Schlossberg bol na 44-32. :lol:
15.02.2011 - 20:53:25
00
tmax: chrobak je Konske hlavy 32:18 a podobne chutovky :tmi:
15.02.2011 - 21:11:01
00
Mam odskusane kluky s prevodnikmi 44/29, cize rozdiel 15 zubov so starym presmykom XTR 971.

Ale ono je to trosku o inom ako len rozdiele v pocte zubov ;-)
A to konkretne o dlzke klietky presmykaca. Nakolko pri presmykaci urcenom na trojprevodnik sa pocita s velkym prevodnikom 44 alebo 42 zubovym. Pri dvojprevodniku s velkym prevodnikom 40/39 zubovym je presmykac tak nizko, ze moze koniec dlhej klietky dojst do kontaktu s retazovou vzperou. Pre ilustraciu prikladam obrazok ;-)
Preto klietka na presmykaci, ktory je urceny pre dvojprevodnik (XTR 986) je kratsia ako na tom pre trojprevodnik (XTR 981).

Samozrejme ku kolizii s ramom pri 40/39z prevodniku nemusi dojst - zalezi na tvare/vyske retazovych vzper. A urcite doporucujem presmykac Down Swing, aby ani objimka presmykaca nedosla do kolizie so stredovym domcekom.



No mne tam ostala prave vyssia medzera ozubenie vs ramienko smyku v licovani.
Na Biku je TOP Swing, takze konflikt s opieranim o retazovu vzperu, po domcek by sa miesta naslo. Uvidime co ta medzera spravi v praxi, kazdopadne ked som to skusal radi to skvele tam aj spat, uvidime co spravia silne otrasy v zatazkavajucej praxi.
16.02.2011 - 07:38:59
00
Tak ododnes som aj ja 2x9 pozitiv :-)
Zajtra vyskusam ako sa to sprava. Na stojane zatial vsetko funguje ako ma. Obaval som sa volneho miesta medzi velkou pilou a zadnou stavbou, ale je to v pohode. Snad by tam vosiel aj 42z prevodnik. Zatial 40/28 a 34z. kazeta.
01.06.2011 - 18:49:37
00
Vyzerá to super, časom by som to chcel riešiť veľmi podobne
01.06.2011 - 19:03:33
00
Roman, z vonkajsej strany si nedal pod skrutku nic? Ziadnu podlozku? Nie je to dobre vidiet z foto...
01.06.2011 - 19:04:57
00
keyboard_arrow_up