Inak z toho co napisal Marvin mi logicky vychadza, ze GPS vzdy nameria menej, nez clovek realne najazdil (kedze spaja zaznamenane body priamkami a teda tym skracuje trasu oproti realnemu stavu). Ale to samozrejme len za predpokladu, ze zameriava body spravne. Z toho mi vychadza, ze ked si tmax a ostatni GPS useri myslia, ze presli 1000 km, tak mozno maju v reale napr. aj 1010 km. To je krasne. :clap: :D Tym padom sa domnievam, ze matematicke zaokruhlovanie kazdeho vyjazdu minimalne na cele stovky metrov nahor je v pripade GPS omnoho relevantnejsie nez hranie sa na desiatky metrov (s takou presnostou nemeria ani presne nastaveny tachac).

tmax: kym poriadne nezmerias odchylku toho Tvojho Garmina presne nastavenym tachacom namontovanym na tom istom bajku na ktorom je aj Garmin, tak nevies na com si. ;) Ked sa Ti bude chciet s tym babrat, tak obuj slicky, nabombuj ich pri vonkajsej teplote v ktorej sa uskutocni vyjazd na max. povoleny tlak, zaves na rajdy cca 12 kg zataz (napr. 3 kusy 2 litrovych PET flias naplnenych vodou na kazdu stranu), 3 razy zmeraj s touto zatazou obvod kolesa, spriemeruj vysledok merani, nastav podla priemeru merani tachac, sprav podla tachaca presnych 50 abo 100 km na hradzi bez stupani/klesani, nastupov do pedalov, bez nadhadzovania kolesa, bez prudkeho brzdenia, kluckovania a pod. a presne pri dosiahnuti tych 50 abo 100 km na tachaci stopni zaznam GPS a potom daj vediet, co Ti vyliezlo z GPS. A to este bude presnost GPS za idealnych podmienok kedze sa ani na chvilu nestrati signal. V lese to asi pojde do sraciek...

kiri, ked si sa uz ozval, tak aj Tebe nalozim - Ty mozes uvedeny postup zopakovat tam u vas v tom cistejsom vzduchu :) a tiez nas informovat. Teda ak na to vsetko co som uviedol budes mat nervy. :D

A sorry ze som tu vytvoril take OT, ale uz dlho som sa pozastavoval nad tymi udajmi o vyjazdoch typu 62,824 km a pod. :)
28.02.2011 - 21:16:58
00
V podstate máš asi pravdu, ale pozri si na tých tmaxovych záznamoch ako vyzerajú prejazdy po mostoch ponad Dunaj. Myslím že každý prejazd po moste mu zaráta približne 2x :lol:
28.02.2011 - 21:25:32
00
Nemám probléma, akurát tu nenájdem 50 km roviny (a momentálne hádam ani nezvládnem :sweat: ) ani keď budem chodiť okolo domu. Dnes som šiel asi najrovnejšiu možnú trasu a na 30km to spravilo 140m výškových. Jo a tie formality o priemere kolesa vynechám, myslím si že merať viem a nastavené to mám good.
28.02.2011 - 21:26:39
00
No GPS hlavne zle meria nastupane vyskove :) ak to teda nie je suvisle nicim neprerusovane hodinove stupanie :D

Jezus: presnost na 10m tachac odmeria v pohode, nevidim dovod, preco by nemohol. Pokial to nie je teren, kde skaces polety :lol:
28.02.2011 - 21:32:10
00
V podstate máš asi pravdu, ale pozri si na tých tmaxovych záznamoch ako vyzerajú prejazdy po mostoch ponad Dunaj. Myslím že každý prejazd po moste mu zaráta približne 2x :lol:

To skakanie na tych mostoch je sposobene najazdovou rampou, to je este OK. Ale celkovo su tam dost odchylky pri dvoch prejazdoch. Ak to nezvlada ani spravne zamerat body, tak je to zbytocne vobec porovnavat... :( Preto som aj pisal vyssie "Ale to samozrejme len za predpokladu, ze zameriava body spravne."

kiri, 140 vyskovych je v pohode. A tu ide o vedecky projekt, tak nezlahcuj :rofl: - treba minimalizovat kazdu moznu odchylku vratane teplotnej, inak mozes tou väcsou nepresnostou obvodu plasta a teda naslednou väcsou odhylkou este viac ublizit tomu ubohemu ociernovanemu GPS. :lol:

A aby som teda ukoncil toto OT - tento vikend 90 km a 3,5 hodiny (2 vyjazdy).


Naposledy upravil Jezus dňa 28.02.2011 - 21:40:01, celkovo upravené 1 krát.

28.02.2011 - 21:39:00
00
Prečo by polety mali byť zle namerané, ak nebrzdíš vo vzduchu koloeso?
28.02.2011 - 21:39:51
00
Polet samotny nie je problem, ide o nerovnomernost zatazenia pri naraze/odraze/dopade co meni obvod plasta a teda zhorsuje presnost merania.
28.02.2011 - 21:42:28
00
Počas poletu sa koleso točí rovnako ako počas jazdy. Po dopade sa síce stlačí (zmenší priemer) ale hneď na to sa trochu odľahčí (zväčší priemer). Takže sa to vykompenzuje. Nevidím problém.
28.02.2011 - 21:49:17
00
No GPS hlavne zle meria nastupane vyskove :) ak to teda nie je suvisle nicim neprerusovane hodinove stupanie :D

Na upresnenie: Tmaxove GPS (EDGE 500) má barometrický výškomer (tak ako Garmin EDGE 705, 800).
Ten má tiež svoje chyby, ale nemeria výšku zo satelitov.
Na upresnenie 2: Tmax má merač kadencie a rýchlosti. To znamená, že vzdialenosť prejdená, je meraná podľa otáčok kolesa (to na okraj Jezusovho príspevku). :lol:
28.02.2011 - 22:47:44
00
Polet samotny nie je problem, ide o nerovnomernost zatazenia pri naraze/odraze/dopade co meni obvod plasta a teda zhorsuje presnost merania.

Myslel som asfalt, nie teren, ale ani v terene to neplati, resp. je to tak zanedbatelne, ze az :) .. alebo myslis, ze pneumatika po deformacii o kamen, ci koren si ponecha deformaciu dalsich cely meter ? Oj, nie veru .. a dokonca len malo nerovnosti ma skutocny vplyv na toto meranie. Pokial mas na mysli ale presnot merania v terene, tak ano, v skutocnosti ta vzdialenost nebude pravdepodobne v dostatocnej vzdialenosti presne na deset metrov v porovnani s meracim pasmom, ale pri dokladnom zamysleni sa vyjde najavo, ze to nie je chyba, ale vlastnost. V terene totiz merias naviac aj vzdialenost terennej nerovnosti, a teda .. ak mas dostatocny pocet kamienkov v inej ako zanedbatelnej velkosti, prejdes v podstate vzdialenost naviac o sucet vysky kamienkov (minus teda deformacia pneumatiky, aby sme to mali presne, takze uplne presne to nebude, ale nic ine sa presnostou ani nepriblizi, lebo nemoze). Z toho nam teda plynie, ze 100km v terene po kamienkoch, korienkoch, a LKT kolajach nie je 100km asfaltu. Ako dalsiu dolezitu vec je treba si uvedomit, ze rovnako ako nastava deformacia pneumatiky pri naraze implozna, podobne v niektorych pripadoch nastava aj explozna forma deformacie, a sice ked merana pneumatika sa nadvihne a tym zrusi deformaciu (podla ktorej sa nastavuje presne obvod kolesa).

Ovsem ako spravne poznamenavas, teplotna velicina moze sposobit bajkerovi viac vrasok na cele. Prejazdy dolinami , jazdenie na prudkom slnku alebo drsne jazdenie cez zakrutu, ci nebodaj dlhe a narocne zjazdy s Vbrzdou mozu sposobit citelnejsiu stratu presnosti merania.
No ale najhorsi faktor je prejazd nepevnym podlozim,priznam sa, v tejto chvili ma nenapada ako sa bude chovat meranie na obvode kolesa, pri prejazde blatom, kde sa zabara koleso, piesok, sneh, atd. To bude myslim, nutne podrobnejsie prebadat |(

A a aby som nebol uplne offtopic v priprave na meranie, eee, teda sezonu, tak tak daleko (minusovo) v priprave som este nikdy nebol :P

milsu: to ma novy, ci ho ma odjakziva ?
28.02.2011 - 23:21:26
00
Minulý rok prešiel na EDGE 500 (nový). Nepamätám si presný dátum. :lol:
Nedalo mi po prečítaní Jezusovho obsiahleho príspevku, musel som upresniť niekotré "vstupy" :rofl: :rofl:
28.02.2011 - 23:34:51
00
Ešte jedna poznámka:
Svojho času som chcel nastavovať do cyklocomputera obvod kolesa nie podľa tabuľky, ale podľa doporučeného návodu. To znamená, otočiť koleso na zemi a odmerať vzdialenosť. Trikrát som to urobil a mal som tri výsledky. Čo s tým? No nič.
Vezmite excel, zadajte hodnoty (napríklad podľa tabuľky) a začnite rátať. Najprv tabuľkové hodnoty. Potom zmeňte obvod napríklad o 1 cm.
Vypočítajte rozdiel na 100 km, 1000 km. ...
Rozdiel nebude dôležitý.

Ja som včera išiel s dvoma Garminmi (500 a 800)
Po prejdení 75 km (skoro 5 hodín) bol napríklad rozdiel v čase (asi 20 sekúnd) :D
28.02.2011 - 23:47:56
00
pani vy mate vazny nedostatok minimalne dvoch veci takto dokazat riesit...

:bow:
28.02.2011 - 23:54:00
00
Ito:
Pri pohybe blatom bude nastávať podobný problém ako pri pohybe kolesa vlaku po koľajnici. A to ten, že časť tohto kolesa sa vždy pohybuje v opačnom smere ako zbytok vlaku. Čiže časť kolesa cúva, napriek tomu že celý vlak sa pohybuje vpred. Tento pohyb bude treba pravdepodobne odrátať od prejdenej vzdialenosti. Nakreslil by som to, ale nechce sa mi. :D
28.02.2011 - 23:54:47
00
kua chlapi, ja som si až doteraz myslel, že uhorková sezóna je v lete, ale tento rok asi nie, .ujoviny riešite už teraz :lol: :y:
01.03.2011 - 00:27:18
00
keyboard_arrow_up