Odpor vzrastá so štvorcom rýchlosti. Už si ten vzorec presne nepamätám, určite by sa dal niekde nájsť, ale to nie je teraz podstatné. Podstatné je, že čím ideš rýchlejšie, tým je vyšší odpor na danú plochu. Keď sa ti podarí zmenšiť plochu, odpor klesne, ty pôjdeš rýchlejšie. Fyzika.
Neviem, či to "poskladanie" je tak účinné, nemám odvahu to vyskúšať, akosi sa mi nechce padať v rýchlosti 60+. Ja to zvyknem riešiť tak, že posuniem zadok za
sedadlo a vlastne bruchom naľahnem na sedlo. Akosi mám pocit, že
bike vtedy ešte ako tak ovládam. Myslím, že čelná plocha je taká istá, alebo porovnateľná, ako keby som ľahol na riaditká. Ale zjazdy 90+, ktoré občas vidieť
pri prenosoch, povedzme, z Tour, neviem posúdiť. Asi by mi hodne lepilo...
Už som to aj našiel:
http://sk.wikipedia.org/wiki/Odporov%C3%A1_sila