Zdravim,

potreboval by som radu co sa tyka kompatibility kazety a pily shimano a sram retaze.

Pred vymenou starej retaze shimano (cn-hg53) za novu sram (pc 971) som po googleni dospel k nazoru ze je to ok. To bola toeria - prax ukazalo nieco ine.
Ked mam najvacsiu alebo najmensiu pilu, tak to ako tak ide, az na to ze ked silnejsie zaberiem, tak mam pocit akoby ta retaz obcas preskocila, take trhnutie. Lenze na strednej pile je to uplne nejazdilne, pri slapani take hnusne chrupanie, skrkanie, normalne cyklo peklo.
Povodne komponenty maju za sebou asi 7000km. Nez sa stara retaz roztrhla tak to slapalo bez
najmensieho problemu. A je fakt, ze som mohol tak 3/4 tych km najazdit na strednej pile.
Moze to byt tym, ze kazeta a pila su zodrane na rozdiel od retaze a tak to proste nesedi???
Alebo mozem robit nieco zle???

Dik za rady.
30.03.2011 - 20:43:00
00
áno, môže to byť tým
30.03.2011 - 20:48:04
00
zbytocne novu retaz nenic, rovno kup kazetu a prevodnik, menit budes asi vsetko
zatial si znituj staru retaz
30.03.2011 - 21:07:49
00
Ja som myslel, ze to bude po tych km zrale na vymenu. Problem je, ze sa mi za to nech solit many - predsa len xt nie je najlacnejsie.
No asi je to dobra rada, nahodit staru retaz a kym to bude drzat pohromade tak jazdit na tom :)
30.03.2011 - 21:49:27
00
Sice, tym sa trochu minulo ucinku to, preco som kupoval novu retaz. Mam trochu strach, aby sa ta chuderka stara vytahana nezacala trhat castejsie. No snad sa nebude :tmi:
30.03.2011 - 21:56:34
00
Nová reťaz a zodrané prevody = problém. Doraz to so starou reťazou a našetri na nové prevody, kazetu a štyri reťaze. Tie potom striedaj jednu po druhej po cca 500 alebo 700 km. Interval závisí od teba aký si zvolíš. Takto to vydrží pomerne dlho a nemusíš sa trápiť meraním reťazí, ako na tom sú a podobne. Keď to bude zodrané alebo robiť šarapatu po "čojaviem" 12000 km, tak to opäť všetko vymeň. Ja takúto "metódu" úspešne používam už roky.
30.03.2011 - 22:01:06
01
To s tym striedanim retazi pocujem prvy krat, ale zda sa mi to dobra rada do zivota. Zmysel to dava. Asi skusim.
30.03.2011 - 22:15:12
00
mozes tocit retaze alebo vymen retaz kazdych 1100-1250km vydrziti to podobnu porciu km ako pise Lord Klaymen. Mne pri pravidelnej vymene takto vydrzala kazeta bez strielania cca 16 000 km
30.03.2011 - 23:46:32
00
Povodne komponenty maju za sebou asi 7000km...... Moze to byt tym, ze kazeta a pila su zodrane na rozdiel od retaze a tak to proste nesedi???
Alebo mozem robit nieco zle???
Kilometricky kazeta urcite bude vykazovat urcitu mieru opotrebovania co sa pri nahodeni novej retaze sprava presne ako pises. To iste moze byt aj s prevodnikmi, hoci tie vydrzia viac ako kazeta, ale to zavisi od sposobu akym slapes a aj od prostredia tz. ak jazdis vela v blate tak to odide skor. Ta retaz ti sadne ale len za cenu ze sa skor natiahne. Sposob ktory popisal Lord Klaymen je setrnejsi ku komponentom pretoze sa opotrebuvaju cca v rovnakej miere. Menit retaz po 1200 km a viac je na uvazenien pretoze sa budes stretavat s tvojim problemom. Ja som otocil 7 retazi na 14 000 km. Prve dve boli nahodene vzdy po ich doziti a tie ostane 5 ks som tocil pom 500 km. Kazeta uz je vymenena ale prevodniku su OK. Jazdil som retaze HG 73 v sete SLX.
31.03.2011 - 07:58:34
00
No tak by som temu ukoncil tym, ze dorazim staru retaz, v blizkej dobe vymenim vsetko a skusim tocit retaze.

Vdaka za rady :y:
31.03.2011 - 21:41:57
00
keyboard_arrow_up