Zdravim vas, prajem pekny den.

Chcem sa vas opytat a poziadat o nazory vo veci reklamácie biku.

Kamarat si kupil bike, ma ho nieco cez 6 mesiacov, znacka Ctm Raptor

Po 6 mesiacov mame vsak same problemy. Pustili mu brzdy, zacala z kotucoviek vytekat kvapalina. Isiel ho zreklamovat, pricom mu pri 1. reklamacii nieco popritahovali. Problem sa vsak nestratil, pri 2. reklamacii mu vymenili tesnenia s tym, ze je to v najlepsom poriadku. Samozrejme nebolo, ked sme jazdili, poriadne spadol pri probleme s brzdami. Znovu sme ho isli reklamovat, tento krat ho poslali niekam do vyrobne. Vo vyrobni ho odmietli s tym, ze su poskodene packy na brzdach. Tie sa poskodili koli nedobrej opravene brzd (v povodnej predajni), ktore nebrzdili a padol. Volali sme do predajne, nakoniec to uznali. Avsak, hned po tom boli brzdy sice uz zreklamovane, no zbadali sme, ze je prasknuta vidla, uplne dole (na konci) pri srobiku. Prisli sme do predajne a povedali, ze nie je mozne, aby sa toto dialo s bikom, ktory nebol az tak lacny a s bikom, ktory je urceny na poriadne tvrdy teren, skratka musi to nieco vydrzat, a viacnasobna "oprava" brzd ma poriadne zaskocila. Zaskocilo ma aj vyjadrenie, ze zaruku (ktora by sa mala normalne rozsirit o dobu, co bol bike v oprave) by predlzili o nejaky mesiac. Pritom sa na biku realne nebikovalo nejake 3 mesiace, nakolko sa s nim muselo neustale chodit k predajcovi a bez brzd sa toho vela nezmoze...na stranke maju dokonca, ze pri vymene sa dlzka zaruky nepredlzuje, ale pokracuje povodna, co je podla mna trosku divne, pretoze, ak mam brzdy mesiac out a bike stoji, ako moze zaruka plynut... Technik povedal, ze bike nie je mozny cely komplet vymenit, pretoze kazdy konponent ma svoju zaruku. Cize, podla toho to vypada tak, ze ak kazdy mesiac odide jeden konponent, bike bude out cely rok (vela k tomu uz nema)...Osobne toto v reklamacnom poriadku ale nevidim...

Zatial by som bol zvedavy na vase nazory, postrehy, pripadne skusenosti.

Co sa tyka predajcu, je dost prosperujuci a znamy, zamerany na vsetko ohladne bikov, nazov vsak zatial neuverejnim.
06.04.2011 - 22:44:07
00
ak ides 3x a viac s tym istym na reklamacku mas pravo na vratenie penazi, ja by som im to oplieskal o hlavu, skus im pripomenut obch. inspekciu, danovakov, financakov a bezpeckov ci hygienu a mozno zacnu jednat :D
06.04.2011 - 22:51:40
00
Dakujem za reakciu.

Oni tvrdili, ze bike skladaju. Aj automobily skladaju, tak ako aj pocitace.

Znenie zakona: http://www.running.sk/docs/reklamacny_poriadok.pdf

Ak ide o vadu, ktoru nemozno odstranit (neodstranitelna vada) a ktora brani tomu, aby sa Tovar mohol riadne uzivat ako Tovar bez vady, ma Kupujuci pravo na vymenu Tovaru alebo ma pravo od zmluvy odstupit. Tie iste prava prisluchaju Kupujucemu, ak ide sice o odstranitelne vady, ak vsak Kupujuci nemoze pre opätovne vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väcsi pocet vad vec riadne uzivat.
06.04.2011 - 23:24:22
00
AKO REKLAMOVAŤ



V prípade, že sa na výrobku vyskytne vada, ktorú ste nezavinili, doporučujeme ho reklamovať.

Zapamätajte si:

1. Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca, ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie.
2. S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik
3. Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
4. Predávajúci alebo ním poverený pracovník by mal o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu).
5. Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)



POZOR: Ak predajca stanoví záručnú dobu dlhšiu, než určuje zákon, môže si tiež stanoviť podmienky a rozsah záruky. Znamená to, že ak je na vec záruka napr. 5 rokov, po uplynutí 24 mesiacov môže obmedziť možnosť uplatnenia reklamácie (napr. požiadavkou predložiť vec v originálnom obale apod.).


a tu mas toho ovela viac ,takze nastuduj a nedaj sa okaslat http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/zakon-o-ochrane-spotrebitela/zarucna-doba-a-reklamacia/
06.04.2011 - 23:24:54
00
spekulanti.. kraviny si vymyslaju.. naco ti je bike ked sa na nom neda jazdit? presne tak ako citujes, opakovana porucha ktora brani pouzivaniu, tam sa neni o com bavit, na predajni maju mat podla nejakej vyhlasky ten reklamacny poriadok aj vyveseny tak mu tam tych par riadkov ukaz ak ich este necital
06.04.2011 - 23:34:20
00
mne islo o to jeho "tvrdenie", ze to skladaju, ak su tu nejaki predajcovia, rad by som pocul nazory. Podla vas by to bolo najlepsie ako. Pockat tuto reklamaciu na vyreklamovanie prasknutej vidly alebo mu zavolat, ze skratka chceme odstupit od reklamacie a zmluvy? Moc sa mi nepaci, ak by takto zavadzal, co mam pocit, ze trosku zavadzal, ale na druhej strane, mam u nich kupeny bike aj ja a vyhoveli mi po vsetkych strankach pri kupe.

Zakon budem kazdopadne najblizsiu dobu studovat.
06.04.2011 - 23:42:32
00
teba nezaujíma či to skladajú alebo nie.. ty si kúpil komplet bike, na bločku máš poloku bicykel XY a nie výpis jednotlivých komponentov.. takže vec ktorú si kúpil je nefunkčná.. televízor tiež reklamuješ komplet nie po tlačítkach a rezistoroch..
07.04.2011 - 08:41:51
00
tak si tipneme...bol to Kubica či VS? :$ ale keďže vo VS asi ťažko niečo skladajú tak som za prvú možnosť :P
07.04.2011 - 08:48:19
00
viem, ze je to blbost po kuskoch, len zhromazdujem informacie.

Katko ak by to bola eventualne prva moznost, mas s nim nejake skusenosti?
07.04.2011 - 09:49:31
00
nie...ja som u Kubicu v živote nebol :$ ale asi som uhádol keď sa pýtaš :P
07.04.2011 - 09:55:13
00
nechcelo sa mi to citat cele :D ale tiez mi tiekla brzda ale nevyreklamovali mi to no nauctovali 20e za postu a ze zistili co je pokazene.

k tej vidlici: tie duro fr20 praskaju ked ich silno dotiahnes alebo dotiahnes sroby v zlom poradi (ako napriklad jezka)
07.04.2011 - 11:49:03
00
mohol som sa opytat medzi recou, mohlo sa stat x veci dobrych/zlych pomimo tento pripad, alebo len tak...nic som nepotvrdil ani nevyvratil, cize irelevantne.

mironfs, to si kupoval odnekial pomimo, ked si mu to tam posielal ?

Co viem, nic nepritahoval ani nerozoberal, a ak praskne, je to chyba vidly, aspon v tomto pripade.
07.04.2011 - 17:42:27
00
nechcelo sa mi to citat cele :D ale tiez mi tiekla brzda ale nevyreklamovali mi to no nauctovali 20e za postu a ze zistili co je pokazene.

k tej vidlici: tie duro fr20 praskaju ked ich silno dotiahnes alebo dotiahnes sroby v zlom poradi (ako napriklad jezka)


ked sa to hlupo zatahuje "co to da" tak sa nediv, ze to praskne
07.04.2011 - 23:10:46
00
macroo> ja sa nedivim ja som napisal vlastne to iste co ty :!:
09.04.2011 - 15:03:20
00
darghton

netreba sa vzdávať, práva spotrebiteľa v našej krajine sú stavané tak, aby vo väčšine prípadov
neuspel predajca.

Ja som mal rovnaký problém, riešil som to aj tu na fóre.

Nový bike, po mesiaci používania začalo zadné prasa prepúšťať na kotúč

prvá reklamácia - vyčistenie brzdových platničiek a kotúča u predajcu, ich servis tvrdil že je to OK

druhá reklamácia - servisáci predajcu skúšali bike 4 dni a všetko sa im zdalo v poriadku

nezávislý posudok v inom bikovom servise - zistený únik brzd. kvapaliny pod lavým piestom, dokonca mi aj hned oznámil že je to výrobná vada a že ani výmena tesnení nepomôže (zrejme zle vyfrézovaná diera pre piest)

tretia reklamácia opakovaný problém - brzdy boli odňaté a poslané dodávatelovi brzd, tam povedali že to servisný technik skúšal tlakom (neviem čo sa dá zistiť tlakom a ako sa to dá vôbec skúšať) závada sa neprejavila, brzdy opäť nebrzdili....

štvrtá reklamácia - opäť zaslanie dodávateľovi brzd, opäť sa nič neprejavilo... kontaktoval som ho osobne šéf strediska mi vynadal že ako si dovolujem spochybňovať ich činnosť, opäť závada trvala

piata reklamácia - zaslanie celého bicykla dodávateľovi bŕzd, aby si odskúšal čo to robí... nakoniec sa na tom sám šéf previezol a hrubo sa ospravedlňoval že nevie ako je to možné že zlyhal jeho technik a podobne, reklamácia uznaná, brzdy vymenené, ALE keďže bicykel bol ladený do biela a brzdy dali čierne šedé vyzeralo to brutálne, toto som odmietol prevziať a naďalej sa naťahoval s predajcom ktorý bol neústupčivý

nakoniec to vyvrcholilo tým, že predajca sa chcel so mnou všeliak dohodnúť vymeniť polovicu komponentov na biku po sezóne za lepšie len aby som netrval na vrátení peňazí za celý bike.

Nakoľko som ale celú sezónu mal bike v servise alebo hazardoval so svojim životom len s jednou funkčnou brzdou, neustúpil som a po dohode že sa stretneme na súde (ktorú navrhol predajca), nakoniec predajca zlomil svoju bariéru a všetky peniaze vrátil...

Je mi jasné že ten bike už stratil za tú dobu dosť na hodnote, ale nie je to môj problém, ak by mi celý čas netvrdili že si to vymýšľam, možno by som sa zachoval inak.

prial by som všetkým bikerom aby sa im nikdy nič také nestalo, aby sa museli naťahovať takú dobu s predajcom
10.04.2011 - 15:25:41
00
keyboard_arrow_up