Podla mna je vyhoda Nokonov v ich bezudrzbovosti. Jazdil som ich sice iba 1 sezonu, ale ich fungovanie je stale perfektne - rovnako ako za nova. Klasicke bowdeny mi zvykli po lejakoch zahrdzaviet a branili hladkemu chodu a presnemu radeniu. Nie ze by som vyhladaval lejaky, ale niekedy sa proste nevyhnes.

Zdar!
23.02.2007 - 12:17:50
00
Zahrdzaviet co konretne?
23.02.2007 - 12:19:46
00
To busic OK, nie je dovod vykopavat vojnovu sekeru, ani som nic take nemal v umysle (vid. to prepac...).

Takze k veci: vsimol som si, ze poskodene (tak to nazyvajme) su presne 4 clanky v ohybe (dalsie uz nie) v blizkosti (asi) zadnej stavby pri brzde (dobre som identifikoval foto?). Logicka otazka znie, preco prave tieto a nie aj ostatne. Skus si nasimulovat, ca sa deje pocas prevdzky, ako sa moze bowden ohybat a coho sa moze dotykat. Na vsetky potencialne miesta treba nalepit ochrannu foliu, osvedcili sa mi 3M od EXU (Shaman). Priesvitnu foliu na rame skoro vobec nie je vidiet (prezradi ju len lesk pod uhlom). Pred navlecenim originalnych ochrannych hadiciek je vhodne clanky masivne natriet/nastriekat silikonovym olejom v mieste hadicky: hadicka sa lahko navlecie; medzi clankami neostane vzduch = zabrani sa vniku a trvalemu posobeniu vlhkosti, t.j. pripadnej korozii; hadicka ziska "sklovity" look, co vyzera cool.
Mam uz bowdeny dost dlho (v porovnani s tym, co citam na fore; vobec z prvych, co boli dovezene do SR), su cierne a eloxovane. Teraz mam aj nove cervene, kde su paradoxne koncovky a gulicky strieborne. Vsetko vyzera na elox.
Objektivne musim povedat, ze ak by clanky boli povrchovo lakovane (t.j. nie eloxovane), mohlo by sa stat, ze sa lak v klbe oderom narusi a mohol by sa odlupovat.

15 min. neskor:
Pre max. objektivitu som sa skusil poobzerat po svete (Google <nokon> <peeling>) a nasiel som 2 odkazy v tomto zmysle, kde spominali chrome (asi mysleli strieborny) a zlaty, takze nakoniec sa mozem mylit ja, kedze mam skusenosti len s ciernymi eloxovanymi. Prepac. Vyssie uvedeny popis ochrany vsak plati a text uz tiez menit spatne nebudem, aspon vidno sled myslienok.

suhlasim ten nokon sa nemoze otlct pri obcasnom kontakte s ramom.To co mas ty je olupany povrch.ja ked som ho kupoval a pytal som sa na toto olupovanie tam mi povedal,ze to uz robia s povrchovou upravou eloxovanim a to ani neobuchas.

Ak sa suchaju 2 povrchy, vzdy sa meksi z nich osucha (napr. lak na rame), pricom spina/prach posobi tiez ako abrazivum. Aky to je obcasny kontakt? Kolkokrat pocas jazdy? Vsetky miesta potencialneho kontaktu je vhodne podlepit. Paradoxne ich nie je vela (pre radiace bowdeny): krk ramu v mieste max otocenia riaditok; okolie/spodna miska hl. zlozenia, ked je bowden v odradenom stave (volny), miesto pri navarku na ram. trubke, kde sa bowden opiera. Dufam, zo som na nic nezabudol, nemam bike na ociach.
23.02.2007 - 12:19:49
00
Root,ale tvoje reakcie su o urazenosti.Ved ty si sem prisiel a napisal,ze nokon je *****.Ked sa ta marecej opytal ,ze preco.Tak tvoja odpoved:nebud trapny.Porozmyslaj nad svojim spravanim.
23.02.2007 - 12:21:26
00
Mal by si citat lepsie....
23.02.2007 - 12:22:49
00
20. lanka a bovdeny: obyčajné (119 g)

ty si skusal, ked mas obycajne?

Mna by zase zaujimalo co je na nich vynimocne.... za tu cenu... oblepovat ram, aby sa neosuchali, davat na ne nejake gumy, oblepovat ich paskou, aby necinkali? Dakujeeeem...


sa chytis kazdej blbosti
mam ich tyzden tak to neni aktualizovane
urcite na ne nenadavam preto ze by som za ne daval 3 litre,nedal som za ne ani korunu lebo som ich vyhral,ale to je druha vec.

najvacsia vyhoda nokonu je, ze su bezkompresne, to znamena ze ked zatiahnes za paku tak sa ten bovden nezmrstuje a nemas nechutny spongiovy pocit na brzdovej pake, v pripade radenia je potom vyhoda presnost
23.02.2007 - 12:22:49
00
Ved poriadku, tak sa vam potom ospravedlnujem, ze som Nokona takto 15 rokov prehliadal a jazdil s nepresnym radenim...

Utekam si ich objednat... POtom sa s vami podelim o skusenosti....
23.02.2007 - 12:24:44
00
Ak sa suchaju 2 povrchy, vzdy sa meksi z nich osucha (napr. lak na rame), pricom spina/prach posobi tiez ako abrazivum. Aky to je obcasny kontakt? Kolkokrat pocas jazdy? Vsetky miesta potencialneho kontaktu je vhodne podlepit. Paradoxne ich nie je vela (pre radiace bowdeny): krk ramu v mieste max otocenia riaditok; okolie/spodna miska hl. zlozenia, ked je bowden v odradenom stave (volny), miesto pri navarku na ram. trubke, kde sa bowden opiera. Dufam, zo som na nic nezabudol, nemam bike na ociach.

On to mal olupane pri prechode z hornej trubky smerom k zadnej stavbe.Ja tam mam ten nokon uplne narovnany takze o ram sa to nema ako obuchat.Co sa tyka oblasti okolo hlavovej trubky tak ano tam je dobre dat nejake priesvitne nalepky to je dobra vec tam ti to moze casom osuchat lak na rame.Nemam teraz doma digital ked to odfotim poslem ti foto ako to mam vyriesene na riaditkach.
23.02.2007 - 12:30:06
00
BTW, co mam robit, ked potrebujem bowden v kuse od paky az k prehadzovacke?
23.02.2007 - 12:38:07
00
Mna by zase zaujimalo co je na nich vynimocne.... za tu cenu...
oblepovat ram, aby sa neosuchali, davat na ne nejake gumy, oblepovat ich paskou, aby necinkali? Dakujeeeem...


Toto sa uz preberalo niekedy davnejsie, ale zopakujem: vnutorna tefl. hadicka je fakticky v kuse (+ mazacie spojky) od radenia az po salter, takze nehrdzavie a nedostava sa don spina. Tot hlavna vyhoda. Hmotnost a design nechame bokom. Mal si niekedy spodne vedenie radenia popod stred (Specialized FSR, ...)? To by si potom pochopil, co je hrdzavenie koncov klasic. bowdenu a spina v nich.

Ram podlepujem bez ohladu na typ pouziteho bowdenu. Uz som videl ramy vysuchanu hlboko do hlinika od klasickeho bowdenu. Ked po par rokoch predavam svoj ram (zatial som nevydrzal dlhsie s jednym ramom ako 3 roky), vyzera ko novy...

Ale verim, ze kazdy kto vyhodil 3 litre za dva bowdeny na ne nebude nadavat...

Preco nie? Nadavam aj na drahsie veci, ak nefunguju. To je vec povahy (pokrytectva). A preco 3 litre? Nechcel som to tu povodne rozvadzat, ale Nokony sa daju kupit aj v lepsej cene, ako uz tu spominane alternativne Aligatory, len sa treba snazit.
23.02.2007 - 12:38:51
00
Mal si niekedy spodne vedenie radenia popod stred (Specialized FSR, ...)?

Toto je jedina pricina (ak by som mal spodne vedenie), pri ktorej by som o nokonoch uvazoval...
23.02.2007 - 12:43:52
00
Ak sa suchaju 2 povrchy, ...

On to mal olupane pri prechode z hornej trubky smerom k zadnej stavbe...

To bola len reakcia na to Tvoj nazor na obcasny kontakt, nie na busicove bowdeny, tie som uzavrel ospravedlnenim odstavec predtym.

Co sa tyka oblasti okolo hlavovej trubky tak ano tam je dobre dat nejake priesvitne nalepky to je dobra vec tam ti to moze casom osuchat lak na rame.Nemam teraz doma digital ked to odfotim poslem ti foto ako to mam vyriesene na riaditkach.

Posli pre zaujimavost, ale s tym problemy nemam a mam to zvladnute. Este podlepujem aj hrubou karbonovou foliou (EXU) celu spodnu ramovu trubku a stred proti odletujucim kamenom. Takze ak niekedy uvidis taky ram jazdit v BA (cerveny Spec Epic S-Works), tak je povodom odo mna :wink:
23.02.2007 - 12:49:04
00
tu spodnu ramovku mam aj ja podlepenu shmanom imitacia karbon ono je to aj koli retazi.okolo tej hlavovej to nemam podlepene mam totiz strieborny ram a musim pozhanat nieco priehladne.
23.02.2007 - 12:55:25
00
... okolo tej hlavovej to nemam podlepene mam totiz strieborny ram a musim pozhanat nieco priehladne.

Priesvitna EXU/Shaman 3M povodne urcena pod lanka na hornu ramovu trubku. Nastrihas na kusky podla potreby. Je vynikajuca, "gumovita" a vyborne drzi. Pouzivam tiez aj na kluky, aby sa neosuchali od tretier. Nahriat fenom/teplovzdus. pistolou a krasne sa tvaruje. Uplne nevhodne su hrube folie Scott (sada nalepiek), pretoze staci aj velky radius a odlepuju sa. Na cierne alebo karbonove komponenty (ram, vidlica) je vhodna sada BBB (drobne nalepky + pod lankova). Pre spravny matny karbonovy look je vsak z nej treba stiahnut vrchnu tenku priesvitnu vrstvu (ta sa zacina aj sama odlepovat na ohyboch).
23.02.2007 - 13:13:10
00
BTW, co mam robit, ked potrebujem bowden v kuse od paky az k prehadzovacke?

Ja to myslim vazne....
23.02.2007 - 13:39:02
00
keyboard_arrow_up