Zdravim Vas.Kupil som si teda novy bicykel a na vidlici je okrem lockoutu dalsia vec ze "preload" . Je to nejake nastavenie , mozno uplna blbost pre vas , no ja neviem co konkretne s tym regulujem , tipujem ze asi tvrdost ? Ak nie tak mi teda povedzte prosim.
A este jedna vec , ze kedy sa vlastne oplati zamknut vidlicu ? Ci na rovine alebo ked idem do kopca ? Dakujem
22.08.2009 - 20:40:11
00
preload je z anglickeho predpetie... cize nastavujes predpetie pruziny... dalo by sa povedat ze tvrdost .. zamknut vidlu sa oplati pri slapani do kopca na asfaltke napriklad...
22.08.2009 - 20:57:56
01
co je to za vidlu?,ak je to RST tak to sa nevyplati zamykat,ona zamyka natvrdo a potom si ti to rychlo znici...
22.08.2009 - 21:00:30
00
Rock shox Tora....Aj po zamknuti je tam take trosku pruzenie , ak myslis to , ze "natvrdo" , ze uplne tam nieje vola , tak toto nieje ten pripad.A teda ten Preload , to mam akoze zatiahnut alebo uvolnit ? naozaj neviem ani logika mi to neda ...
23.08.2009 - 01:26:15
00
preload -> predpetie pružiny -> tvrdosť vidlice,

čiže to slúži na optimálne nastavenie SAGu a to je každého osobná vec. Väčšinou to býva tak 20-25%, čím bude táto hodnota vyššia, tým bude vidlica citlivejšia a častejšie pôjde na doraz, zatiaľ čo pri menšej hodnote bude vidlica tvrdšia.

SAG : zanorenie vidlice pri zaťažení biku jazdcom bez iných rušivých vplyvov, takže keď je bike v kľude, sadni naň a vidlica by sa mala zanoriť na tých 20-25% zdvihu, pokiaľ nie tak sa môžeš pohrať s preloadom.
23.08.2009 - 10:03:29
00
Predpätím pružiny sa nemení jej celková tvrdosť, len počiatočná tvrdosť. Doraz pomocou predpätia upraviť nepôjde, prečo by potom bola na vidliciach high speed kompresia? Samozrejme necitlivú vidlicu typu lacných RST zvýšené nastavenie predpätia spraví ešte necitlivejšou a nemá prakticky význam. Význam má u kvalitnejších vidlíc a u nich sa prejaví aj "nemennosť dorazu" vidlice pri zvýšení predpätia pružiny.
23.08.2009 - 10:40:36
00
co je to za vidlu?,ak je to RST tak to sa nevyplati zamykat,ona zamyka natvrdo a potom si ti to rychlo znici...


preco sa to skorej znici ak by sa zamkla vidla natvrdo? lebo do kopca na asfaltke to zamykam...
23.08.2009 - 14:01:13
00
Predpätím pružiny sa nemení jej celková tvrdosť, len počiatočná tvrdosť.


osobne, ale to nemám ničím podložené, si myslím že predpätím pružiny sa zmení travel vidlice po zaťažení konštantnou silou, takže vlastne celková tvrdosť vidlice. Do odpruženia ale určite nevidím toľko čo ty a roman, takže sa veľmi rád nechám poučiť.

Doraz pomocou predpätia upraviť nepôjde, prečo by potom bola na vidliciach high speed kompresia?

pod tým dorazom som si skôr predstavoval silu potrebnú na absolútne možné zanorenie vidlice, ktoré myslím záleží od pozitívnej pružiny (ako tuhosti tak predpätí), takže sa do zdvihu určite dostane rýchlejšie pri mäkšej pružine

inak z manuálu
PReloaD aDJusTmenT
Turning the adjuster clockwise increases spring preload (i.e., stiffening the spring), decreasing sag.
Turning the adjuster counterclockwise decreases spring preload, increasing sag.

takže to s tým sagom stále platí

= ale ako som už písal, do odpruženia moc nevidím, takže je dosť možné, že to čo tu píšem vôbec neplatí, nakoniec som Toru nemal ani v rukách :-)
23.08.2009 - 14:46:34
00
Musíš si uvedomiť jednu podstatnú vec: predpätím pružiny jej celkovú tvrdosť nezmeníš. Predpätie môže mať na celkovú tvrdosť len minimálny vplyv.

K tomu dorazu: samozrejme vplýva pozitívna pružina/komora, no keď zvýšiš tlak prípadne vymeníš pružinu za tvrdšiu zmení sa celý chod vidlice už od začiatku. Preto sa to rieši high speed kompresiou, ktorá po zmene nastavenia upravuje len koniec zdvihu. Keď dávaš veľké dropy a podobne nastavíš ju na vyššiu úroveň a dorazy budu zas ťažšie dosiahnuteľné. Samozrejme nemení sa priebeh pružiny, kompresiu spôsobuje tlmič.
23.08.2009 - 14:56:30
00
Predpetim pruziny sa len sroubuju zavity tej pruziny, len sa posuva bod odtrhu, nic ine.
23.08.2009 - 17:52:50
00
Ahojte, potreboval by som aj ja poradiť, nakoľko som sa to nedočítal v návode ani pri jednom biku.
Jedna vidla je Suntour XCR a druhá RST Neon.
Na vidlách je koliesko pre nastavenie predpätia so šípkami + a -. Logicky by to malo byť tak že otáčaním v smere + by sa malo zväčšovať predpätie, ale nejak sa mi to zdá ako keby to bolo opačne.
Vie niekto ako to vlastne je ?
Za info dopredu ďakujem.
21.04.2011 - 12:34:10
00
keyboard_arrow_up