Caute vsetci,
zaujimalo by ma ake mate skusenosti po vymene kolies za lahsie, okrem lepsieho zrychlenia a jazdnych vlastnosti, ci sa to prejavilo aj na rychlosti pri plynulejsej jazde, napr. o pol kila lahsie kolesa = o 15 min lepsi cas na 100 km maratone :-)
Ci sa mi to oplati vobec menit, lebo tie "stare" su este nove a okrem toho ze su tazke tak su ok.
Este trochu sa obavam ci s lahsimi kolesami ked uz teraz je bike skor zivsi nebude uz prilis labilny.
03.05.2011 - 23:57:07
00
Si nemysli, že po nahodení ľahších kolies pôjdeš rýchlejšie, to by bolo príliš jednoduché. Rozdiel poznáš najmä v zrýchlení, prípadne tuhosti (ak si vypletieš mäkký set).
04.05.2011 - 08:30:02
00
Tak,tak, ako pise tmax .. prva vec je tuhost kolesa,vypletu, vlastne este dolezitejsie je ake mas pneumatiky. Inak samozjrejme pol kila nieco znamena na dlhom maratone, hocikde, aj voda v cameli. V samotnom kolese ak ide o rotacnu hmotu, ktoru zrejme myslis, tak naboj mozes zanedbat, spice viac-menej tiez, niple tak tazke nie su, takze zostane rafik , paska do rafku, dusa a .. plast :lol:
04.05.2011 - 08:59:16
00
nebude to taky skok ako keby si namiesto plastov 2,2" nahodil slicky :) ale aspon ja som to pocitil to na dlhych rovinkach na asfalte a hlavne v stupaniach ten bike ide o poznanie inak...ale naozaj, tak ako hovoria chalani je dolezita tuhost, hmotnost naboja na rotacnej hmotnosti az taku rolu nehra (skor na celkovej vahe biku), treba sa fakt zamerat na kvalitny a lahky vyplet a rafik+paska+dusa+plast...
04.05.2011 - 10:28:38
00
... a nezabudni na kvalitný náboj, kľudne ťažší. :)
04.05.2011 - 10:31:53
00
"Si nemysli, že po nahodení ľahších kolies pôjdeš rýchlejšie, to by bolo príliš jednoduché. Rozdiel poznáš najmä v zrýchlení, prípadne tuhosti (ak si vypletieš mäkký set)."

Vsak prave ze clovek ked vela cita diskusie tak lahko podlahne pokuseniu :-), zaujima ma nakolko je ten efekt vyrazny v praxi (5min na 100km mi nestoji za to , 15 min uz asi hej:-)
Zrychlenie mi je ukradnute, tuhost staci dostatocna na 65-70kg, ide mi len o to ci je clovek celkovo rychlejsi na 60+km s 2000m+ prevysenim.

Trochu ma metie ze napr. niekto koli tomu jazdi rafky pod 350g (mozno na ukor zivotnosti) co je uspora cca 50-100g s tym ze to ide neporovnatelne lepsie a napr. aj profi pretekari dokazu uspesne jazdit (sice nejaky prehlad nemam ale videl som take cosi) na UST 700g plastoch.
Ze ci to je len taky pocit z toho zrychlenia(to nepochybne bude neporovnatelne ), alebo sa to prejavi aj celkovo na priemernej rychlosti.
04.05.2011 - 10:45:29
00
v terene kazdu chvilu zrychlujes a spomalujes pri prejazde technickych pasazi.... tam to bude asi najvyraznejsie...
04.05.2011 - 10:49:30
00
Žiješ v omyle (15 min na 100 km je celkom výrazné zlepšenie, na ktoré treba trénovať - hoci neviem, ako je to pri časoch "na konci poľa"), ľahší bike ti síce pomôže, ale stále je to len a len o jazdcovi. Ja som absolútne neskúmal, koľko minút ušetrím na koľkých km na pretekoch. Jednoducho som si kúpil nové kolesá a neriešil. Nad takýmito počtami sa musím smiať. :rofl: A aby som ti spravil úplný guláš - na o vyše 1,5 kg ťažšom biku, ktorý má o skoro 600 g ťažšie kolesá, som na určitých trasách rýchlejší. :)

PS: O tých 700 g plášťoch dosť pochybujem. A "bezduše" majú výhody inde, ako v hmotnosti.
PS2: Ale áno, na terajšom setupe budeš pri rovnakých podmienkach a rovnakej kondičke o niečo pomalší ako s ľahším wheelsetom.
PS3: K tomu čo napísal žihadlo - najviac sa to prejaví na XC.

EDIT: Keď sme už pritom, koľko vážia súčasné?
04.05.2011 - 10:54:35
00
mali by mat papierovo cca 1910g bez upinakov+pasky Rubena 2 x cca40g + tmel 2 x ccz 90ml + plaste NN a RR 2,25

Inac tych 15 min na 100 km to je napr zvysenie zhruba priemerky z 20 na 21km/h co sa mi nezda zas tak nerealne

V podstate vsetko co tu bolo povedane mi je jasne aj s inych diskusii aj z fyziky, ale samozrejme vdaka za kazdy prispevok, celkom ma to zaujima, ale prave som si myslel ze niekto ma aj nejaku skusenost konkretne z praxe aj pripadne po roku na lahsich kolesach ta ista trasa, lahsie menej tuhe vs. tazsie tuhsie a vsetko co sa toho tyka

Je mi jasne ze okrem kondicky je to este aj o chuti ap. ale zas ked mas 9 kg alebo 12 kg bike tak to asi bude rozdiel len ma zaujima ze asi aky:-)
04.05.2011 - 12:54:28
00
:lol: to mas jak ja akurat, ze na miesto tmelu a pasky vozim dusu130g....
a nestazujem si.....radsej odolne s vacsou zivotnostou ;)
mne sa zda nerealne priemerka 20 na 100km maratone s prevysenim 3000+ :lol:
to by som bol asi na bednach :$


Naposledy upravil zihadlo 5 dňa 04.05.2011 - 13:14:34, celkovo upravené 1 krát.

04.05.2011 - 12:58:59
00
Nie som žiadny fyzik, ale uzavrel by som to tak, že aj keby si nahodil 1200-gramové kolesá, získaš rádovo pár minút. Jednotiek minút. Zadarmo svoju bájnu štvrť hodinku na 100 km takto nezískaš. :shake: Prečo mi vždy pri písaní slova "minút" hlási gramatický preklep? To mám písať "minútov"? :D

PS: To zlepšenie záleží od uhlu pohľadu. Mne príde medziročné zlepšenie o 15 min ako úplne skvelé. Samozrejme nie na konci štartového poľa, tam sa dá zlepšiť aj o 2 h. :lol:
04.05.2011 - 13:14:19
00
otoB... riešiš kokocinu. Nikdy nebudeš mať rovnaké podmienky, pokaždé bude ten terén, teplota, vlhkosť,vietor, kvalita ovzdušia :lol: , kondícia iná...
04.05.2011 - 13:16:44
00
dolu kopcom budú lepšie ťažšie :D
04.05.2011 - 13:46:49
00
No ak mas 20km priemerku na 100km maratone, tak si tie lahke kolesa kup. Samozrejme ale s prilusne lahkymi plastami. S takou priemerkou je iste miesto v TOP10 :)
Alebo ked nie, tak si nahod 2.1" plaste a budes mat tentoi efekt hned :)
04.05.2011 - 14:46:20
00
Je mi jasne ze okrem kondicky je to este aj o chuti ap. ale zas ked mas 9 kg alebo 12 kg bike tak to asi bude rozdiel len ma zaujima ze asi aky:-)

VELKY. presne z tejto vahovej kategorie som prebehol z 12kg na 9kg potom si po pol roku sadol opat na 12kg a siel som sa zblaznit ako to ide tazko... (ano bolo to z fulla na ht ale ten full bol celkom funkcny)
04.05.2011 - 15:36:11
00
keyboard_arrow_up