Ahojte. Veľmi by ma potešilo, keby ste mi poradili s výberom komponentov. Mám bike Merida Matts Drifter z roku 2003: http://kepfeltoltes.hu/100810/DSC01522_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (nie moja fotka) a je už na čase, aby som investoval do nových komponentov. Nový nechcem, lebo tento mi nejak prirástol za tú dobu k srdcu. Minimálne vidla to má už za sebou (doslova): SR Suntour XCR. Tá mi po všetkých stránkach nevyhovovala. Má trhaný chod, na môj vkus troška tvrdá. Takže... chcel by som vidlu "all mountain" do 300€ (strop). Jazdím po cestách, spevnených poľných cestách (šotolina), kamenných nespevnených (jazdím neagresívne) ak idem downhill, tak vyhľadávam rozbité horské cesty a chodníky bez toho, aby som skákal. Radšej pribrzdím. :) Zdvih by som chcel 100mm a viac. Pruženie stredne mäkké (kvôli koreňom a podobnej hávedi nech to tlmí nárazy). Na značke mi nezáleží. Rád si nechám poradiť ktorá je dobrá. Čo sa týka bŕzd, tak mám klasické V-čka, ale chcem prejsť na kotúče. Tieto síce dobre brzdia, ale problém nastáva po daždi (veľmi rád vyhľadávam kaluže, blato a bystriny cez ktoré to rýpem v plnej rýchlosti - moja úchylka :D), lebo vtedy zle reagujú. Tam by som nechcel investovať do jedneho kusu viac ako 90€ (200€ strop za pár). Bol by som rád, keby ste mi poradili aké priemery kotúčov použiť vpredu a vzadu na môj typ jazdenia. Nemám popravde ani tušenia či je dobré ísť do hydrauliky, alebo to ponechať "lankám". V tomto som lama... Ďalej chcem kúpiť kevlarové plášte. Doteraz som mal 1.95, ale chcem ísť do väčšieho priemeru (2.0, 2.1). Je dobré kúpiť dopredu agresívnejší dezén, alebo ako to vlastne je? Chcem s ním jazdiť aj po cestách, preto mi bude trošku vadiť ak budu dávať väčší odpor (traktor). Takú nejakú zlatú strednú cestu. Ďakujem za rady...
20.06.2011 - 17:47:21
00
často používaná a odporúčaná kombinácia je dopredu plášť čo lepšie drží (ten agresívnejší dezén a môže byť aj širší) a dozadu nejaký čo dobre ide. V tomto prípade by som dal aj dopredu aj dozadu nejaké dobré "balóny", nech to máš pohodlnejšie :D Napríklad Continental x-king racesport 2.2 sú veľmi ľahké a rýchle plášte, ktoré sú v pohode aj do terénu...

Brzdové kotúče - dopredu sa hodí tých 180mm, vzadu stačí 160mm na bežný xc bike...
Brzdy - osobne preferujem hydraulické kotúčovky... Poriadne mechanické asi len Avid BB7, konkrétny typ hydraulických by sa dal odporučiť podľa toho aké preferuješ - či "kusavé" alebo "hubovité" :)

Máš náboje určené pre kotúčové brzdy?

Vidlica - pozri suntour epicon na stránke tuning-test.cz ... Zdvih na ten rám by som dal max. 120mm.
20.06.2011 - 18:11:36
00
Takze postupne. Naboje sa budu samozrejme menit. Na to uz mam cloveka, ktory to vsetko vymeni. Len nechcem dat na jeho rady, lebo nema v tom az taky prehlad. Je to cestny bajker. Bicykel si budem sam rozoberat, lebo ram budem striekat airbrushom. K tym brzdam. Ak som to spravne pochopil, tak mam rad agresivnejsie brzdenie.
A co hovoris na znacku Marzocchi?
Dik, zatial mi to vsetko velmi pomohlo. ;)


Naposledy upravil haffen dňa 20.06.2011 - 18:44:53, celkovo upravené 1 krát.

20.06.2011 - 18:41:08
00
Marzocchi nemá snáď žiadnu výhodnú vidlicu :)
Lepšiu vidlicu (ak máš rád pohodlie) ako suntour epicon z tuning-testu do tej ceny nekúpiš... Nízka hmotnosť, chod super, cena v pohode :)
20.06.2011 - 18:44:20
00
Trocha som zostal zarazeny ze ako ponuku som dostal Suntour s ktorym som neni spokojny. Ale samozrejme je to moja blbost, pretoze mam low end z cias davno zabudnutych a toto je o niecom inom. Test si pozriem ako budem na pc.
20.06.2011 - 18:52:47
00
heh no, stará xcr-ka sa nemôže rovnať novému úpravenému epiconu :) Ak by si sa veľmi chcel vyhnúť značke suntour tak je možnosť napríklad Rock Shox Reba, alebo Recon, alebo aj Revelation. Ale ten Epicon ponúkne za nižšiu cenu viac :) Za ušetrené by si mohol vylepšiť aj nejakú inú časť biku, napríklad ráfiky a výplet...
20.06.2011 - 18:56:04
00
To je tiež pravda. Na tej stránke sú dve verzie LOD a RLD.
20.06.2011 - 19:12:37
00
LOD má zamykanie na korunke vidlice a RLD má na riaditkách. Inak tam rozdiel nie je.
20.06.2011 - 19:15:56
00
Epicon nemusi byt z TT je az priliz citlivy a chodi zbytocne do zdvihu. Staci aj obycajny...
20.06.2011 - 19:25:23
00
Takže v podstate keď si priplatím, tak to mám pohodlnejšie ak sa nemýlim. :P
20.06.2011 - 19:26:13
00
Epicon nemusi byt z TT je az priliz citlivy a chodi zbytocne do zdvihu. Staci aj obycajny...

a to je zlé? :D Pokiaľ nepreteká tak citlivosť a plné využívanie zdvihu bude len a len výhodou, navyše v chladnejšom počasí bude sériová verzia chodiť dosť biedne...
20.06.2011 - 19:29:37
00
Hoši, takto... tá vidla na tom tuning-test.cz je iná než čo je predávaná po iných shopoch? Či je to len tým, že sa dá upraviť presne na moju váhu?
Na bajku určite nepretekám. Som skôr taký rekreačný "downhiller"


Naposledy upravil haffen dňa 20.06.2011 - 19:35:23, celkovo upravené 1 krát.

20.06.2011 - 19:33:55
00
tak ak nepotrebuješ moc citlivosť tak pohoda. Ale ako píšeš máš rád jazdy rýchlejšie a nie skoky (samozrejme na tomto biku sa to moc nedá, teda hlavne pre to že je to XC :) ) Ja by som volil tuneného. práve že ide o tú citlivosť pri vidliach! :) A ako píše PatrikL nie si pretekár...

Mimochodom ja pretekám a tú citlivosť stále len uvítam :) keď nechcem aby vidla pružila, jednoducho locknem :).
20.06.2011 - 19:35:10
00
tak tak, upravený prinesie výrazne väčší komfort - a to sa oplatí :lol: Ten rozdiel v cene nie je až taký veľký.
20.06.2011 - 19:38:52
00
No rozdiel... našiel som shop, kde ju majú aj za 7500Kč. :D
Inak dosť sa mi pozdáva aj o niečo drahší model Axon. Čo je ešte na hranici 300€.
20.06.2011 - 19:43:46
00
keyboard_arrow_up