Caute majitelia Trance-u, napiste pls vase postrehy, ako ste sa vyjazdili s bajkom, ako ste s nim spokojny/nespokojny, ake muchy ste nasli? Ja rozmyslam, ze by som presiel z mojho ht na fulla, tak idem na to postupne, co sa zdvihu tyka, 100 celopero nema pre mna zmysel, takze akurat mam treti den testovacku modelu Trance, vo vybave X3, nevidim zmysel kupovat X2, ale to uz je kazdeho rozhodnutie. Dobre, ale teraz k mojim pocitom. Po troch dnoch testovania, som sa celkom zivo s bajkom vyhral a dal mu aj poriadne zabrat. Niektore veci ma milo prekvapili a niektore zaskocili. Co sa tyka samotneho odpruzenia, utvrdil som sa vtom, ze pre moje potreby mi bude zdvih 120/120, teda v tomto pripade papierovych 125/125 plne postacovat.

Co sa tyka tlmica, jazdil som ho len v rezime propedal, nakolko som pocas zjazdov nepocitoval vacsi vykon pri uplnom otvoreni a nechcelo sa mi ho stale otvarat po vyjazde. Vo vyslape je to citelne, ze bajk sa menej hupe s propedalom, ako bez. S otvorenym tlmicom je to hojdacka a propedal je citelne lepsi, aj ked na niektorych usekoch sa jemne bajk podhupne, alebo teda odpruzi drobne nerovnosti ;) vsetko zalezi akym terenom stupate, niekedy to bolo dobre, ze to odpruzilo nerovnosti aj pocas stupania a niekedy mi to vadilo, nakolko som tie nerovnosti nepotreboval odpruzit a stratilo sa to vo vykone, predsa len, nie je to pevna zadna stavba, ale toto by som bol ochotny akceptovat a zmierit sa s tym a vsimol som si, ze trochu treba upravit aj techniku slapania vo vyjazde, aby si jazdec vlastne sam nerozhupal bajk. Co je vsak nevyhoda, ked potrebujete ist do stoja, ako je toho naozaj minimum co slapem na stojaka, ale tu hranice koncia a zacina cykloturistika. Napr. take konske hlavy som nebol schopny vyslapat, nakolko za stredom toho useku som citil, ze sa mi zacina dvihat predok, tak som to chcel skusit, ze co to spravi, ale zadok uplne zmakol a zbytok som vytlacil. Tak isto ked sa clovek potrebuje rozbehnut uz v strmosm terene, je tu problem, ze po nasadnuti sa bajk uplne rozhupe a kym sa rozbehne a zladi pruzenie, chce to cas aj nejaku tu energiu navyse. Pohupovanie je neprijemne napr. aj pri rozbiehani sa na rovnej ceste a rychlom nasadnuti do sedla, prechody krizovatkou, prechody cez cestu a podobne, nic prijemne a miestami pri nasadani a zmaknuti zadku sucha retaz o presmykac, co je neprijemne.

Dalej som si vsimol, ze miestami v rychlejsich zjazdoch pri brzdeni aj zadnou brzdou ma zadna stavba tendenciu trpnut a miestami az odskakovat od nerovnosti, co je dost neprijemne.

Co sa tyka vidlice, nemam ziadny velke vyhrady v zjazdoch, akurat co by malo byt lepsie, ze ked ide clovek po lesnej rovnejsej ceste, zdala sa mi dost tvrda a vsetko odfiltrovaval tlmic a predok vylozene trpol, sag som si najprv dal na 25% a tlak cca 70 psi, a neskor som ho dal na 20% a cca 60-65 psi, moja vaha 70kg, ale bez citelnejsej zmeny. Mozno je to len otazka lepsieho nastavenia.

Co mi vsak trochu vadi aj prekaza je samotne ulozenie tlmica a nasledne pripevnenie zadnej stavby z hladiska udrzby. Na to, ze mame celkom sucho, som sa domov vracal kazdy den so zasratym tlmicom, ktory nachytal necistoty od zadneho kolesa a a tak isto aj hromadenie spiny v okoli stredu a ulozenia tlmica a aj priamo v jamke kde je tlmic uchyteny smerom k prednej stavbe nad stredom. K tomuto samotnemu ulozenie a prevedeniu este dva neprijemne zazitky, podarilo sa mi chytit kamen medzi vahadla(alebo neviem ako to inak nazvat) iduce k zadnej stavbe a stred, nebol to moc prijemny zvuk, len tak chruplo, stalo sa to uz niekomu z Vas? A ked sme pri tych kamenoch, tak isto som asi 15 minut vysprtaval kamen z dutiny kde je ulozeny tlmic na prednej stavbe, su tam sice po obidvoch stranach otvorili, ale tie tak akurat pre vodu su uzitocne, ale co sa tyka drobnej spiny, kamienkov, strku, to sa tam drzi jedna radost. Takze toto ma trochu hneva, ze po kazdom vyjazde treba zakladnu udrzbu a tie priestory okolo tlmica za necistia dobre :( Preco som chcel najprv vykusat bajky s takymto alebo obdobnym ulozenim tlmica je, ze stale ostava priestor pre kosik a flasu. Aj ked napriklad v pripade Trancu, treba kosik ktory sa hned od ramu rozsiruje, nakolko vrchom dolnej ramovej trubky je vedena hadica zadnej brzdy a tak isto aj lanko prehadzovaca. drziak na pumpu sa mi uz nepodarilo dat pod kosik. Toto je pre mna zaujimave, nakolko nie vzdy sa mi chce brat mensi batoh len s rezervoarom, niekedy mi je flasa plne postacujuca.

Takze aktualne pocity su zmiesane, vsak chcem este co to vyskusat aj z inych znaciek. Takze ak mate skusenosti priamo s tymto modelom, sem s nimi!
30.06.2011 - 09:29:30
00
moje skusenosti su zasa take ze s fullom vyslapem obtiaznejsie pasaze (postojacky neslapem nikdy) ako s HT, podla tvojho popisu to skor vyzera tak ze full ti je zbytocny.. respektive ta bude obmedzovat pohupovanim. maestro je jeden z menej hupavych stavieb.
30.06.2011 - 13:13:49
00
Dovod preco chcem ist do fullu je uplne ina geometria ako mavaju ht xc bajky, posed sa mi velmi paci a vyhovuje a tak isto sa neda porovnat ako si clovek oddychne a vychutna uz aj viacej technickejsie zjazdy so 120/120 odpruzenim. Co sa tyka chuti stupania, nemozem povedat, ze by som vylozene citil, alebo mi vadilo pohupovanie sa, ono je to moj prvy full, takze aj si musim utriedit presne coho som ochotny vzdat sa a co mi zase naopak vyhovuje a prevysuje nejake tie negativne pocity. A celkovo konske hlavy su take specifikum, ktore nie vzdy sa podari vyst aj na ht bajku, takze na zaklade tohto to nemozem rozhodnut. Ako som uz pisal, s fullom treba mat uplne inu techniku stupania do kopca, dost citlivo to reaguje na akukolvek zmenu kadencie. Skorej mi prekaza servisna narocnost tlmica, myslel som, ze to bude o nieco lepsie. Ono to je dane asi aj plastami - kenda nevegal, nie je to vylozene zly plast ale po troch dlhsich vyletoch, stacilo :whew: a cistiaca vlastnost dezenu je uplne na hovno, tak sa to vie krasne nabalovat ... taky traktorak, neviem si na tom predstavit jazdit dlhsie vylety viac dni za sebov, ale plast vymenit je to najmenej. Ty jazdis ake plaste? Pripadne ake mas skusenosti so spinou v priestore uchytenia tlmica, Neobtazuje ta to. Je mi jasne, ze vsetko co sa pouziva, si vyzaduje udrzbu, ale je aj rozdiel kolko casu clovek stravi tou udrzbou, inak chcel by som vidiet creva toho tlmica po odjazdeni 1000km :) lebo je to pekny lapac necistout.

A co ma zaujima, podarilo sa uz niekomu z Vas chytit nejake kamene, medzi spodne vahadlo a stred, pripadne do miesta kde je uchytena spodna cast tlmica? Ktovie ako prax overi tuhost vahadla, ale moze sa to stat kedykolvek, je to nahoda, ale ta sanca tam vzdy je.

Akurat som docital aj recenziu na http://mtbs.cz/clanek/giant-trance-x-3-test/kategorie/testy-recenze/rubrika/bike-technika, len nejak dokopy tam nic je, asi zabudli pridat PR clanok 8)
30.06.2011 - 13:53:22
00
Tiez mam dojem ze podla toho co pises ta full ako taky moc nezobral. Tiez jazdim tento ram (model 2008), v designe sa ale v zasade skoro nic nezmenilo. Co sa tyka hupavosti podla mna to nie je take strasne, aspon v porovnani s inymi systemami. VPP (aj tato odnoz - maestro) patri skor k tomu lepsiemu. Ja napr. propedal pouzivam len ak slapem po spevnenej ceste (asfaltke), V terene aj pri vyslapoch je to skor kontraproduktivne. Treba si uvedomit ze aj pri vyslape ak funguje zadna stavba tak je kolo v lepsom kontakte s terenom. Clovek zvyknuty na HT to vsak moze vidiet trosku inak, na HT k tomuto treba dobru techniku slapania a prace s taziskom, pri fulle ju az tak netreba, full to robi za teba. Co sa tyka zadrbavania tlmica vobec to nevidim tak tragicky, su ovela horsie sytemy co sa tohto tyka (vid. Cube napr.). V priestore pod tlmicom sa nikdy nehormadi nejak vela bordelu a kamienky uz vobec nie, neviem ako jazdis :-) Mne sa tlmic nezadrbava viac jak vidla. Co sa tyka zaseknutia kamenov medzi stred a dolne vahadlo tiez sa mi nieco podobne nikdy nestalo. Inak k tym kenda nevegal gumam, tie su cele zle podla mna (tazke a strasne traktorky. Jazdim NN 2.25 a ziadny problem.

Co sa tyka vyslapu na konske hlavy nemyslim ze by to bolo na HT nejak ovela lepsie, kedze teren je tam rozbity. Je to skor o sile a vydrzi. Ja napr. do stojky idem len zriedka a len na kratkych usekoch, hentam to napr. pre mna nema zmysel. Vyslapatelne to ale urcite je. Len na okraj ale dodavam ze na taketo vysplapy si ja znizujem vidlu na 100mm.
30.06.2011 - 22:20:50
00
džízis... človek ktorý sa vyjadril negatívne k Giantu ? :o

Nehovorte chalanovi že full je pre neho zbytočný ...skôr by som povedal že treba skúsiť pojazdiť aj na inom fullovi, vyskúšať iný systém pruženia a potom nech sa chlapec rozhodne či je schopný akceptovať to, že sa mu pod zadkom niečo húpe alebo zostane u HT .. a myslím si že určite s HT skončí ;) Len treba nájsť niečo čo mu bude vyhovovať... výber je neskutočný.
01.07.2011 - 07:24:53
00
Hosi, vobec nekritizujem giant ako taky, len pisem moje dojmy, proste kazde celopero bude mat nieco pre a proti a neviem preco by som sa mal nechat unasat vlnou GIANT \o/. Chcel som pocut, nazory ludi, co jazdia celopera na 120/120 zdvihoch na to s cim som sa ja stretol prvy krat. Presne tak, chcem skusit aj ine fully, nech to viem porovnat. Vcera som si opat buchol Smolenice - BA, aj som skusal po trase rozne nastavenia zadneho tlmica, ale nejak bez propedalu si to neviem predstavit, nepodarilo sa mi najst stav kedy by to bolo akceptovatelne vo vyslape, s aktivnym propedalom sa mi zda zadna stavba dostatocne otvorena na odfiltrovanie nerovnosti nakolko aj tu si vyberam optimalnejsiu stopu, nejdem hlava nehlava. V zjazde to naozaj neviem posudit, alebo osobne nevidim rozdiel v uplne otvorenom tlmici aktivnym propedalom. S kupou sa nejdem vobec ponahlat, prinajhorsom to vidim na buducorocny testfet made in CZ :)
01.07.2011 - 08:17:49
00
Tak uz som o nieco mudrejsi, preluskal som forum a temy ohladom zadnej stavby, modelov tlmicov fox float az po RP23. Uz len ostava toho co najviac vyskuat a porovnat. Na co som zabudol a celkom ma to usmernilo bolo opatovne sadnutie na moje htcko ;) urcite chcem fulla, co si budeme nahovarat.
02.07.2011 - 11:35:48
00
trance nemozes posudzovat len podla pohupovania do kopca, pretoze tento bike ma nekonecne moznosti a jeho potencial sa ukazuje v prvom rade v zjazdoch, singeltrackoch a technickych pasazach kde zehli tak ako by uz ostatne preskakovali a nie je to v ziadnom pripade vykonnostny chrt ani HT, ked uz tak tak si mohol siahnut po niektorom z radu Anthem tam by to bolo trosku o inom...maestro je jeden z najlepsich zadnych systemov na trhu a potvrdi a neda dopustit na tuto pravdu nejeden biker...sam len mozem potvrdit z vlastnej skusenosti :rock:
03.07.2011 - 00:26:04
00
Nerozmyslal si nad nejakym Scottom? Pohodlny Twinloc by bol asi pre teba kedze chces nieco ako full premenitelny na "hardtail". Sudiac odla toho co som precitala v tvojom clanku o Trance tak je ti na nom jeho Maestro system vsade NEPRIJEMNy ci uz na prejazde krizovatkou :^) alebo v terene pri stupani aj klesani a brzdeni. Este jeden postreh ohladom tvojej negativnej skusenosti s Trance-om a kamienkami a blatom: "kto sa boji spiny nech nechodi do lesa" 8) vela stastia pri vybere
03.07.2011 - 12:25:00
00
ja vlastnim X3 2010 , ktorá ma iba zakladny tlmič Fox Float R bez nastavovania propedalu :) zo začiatku som mal takisto obavy lebo som prechadzal z HT no nakoniec som si zvykol a už len občas prifuknem tlmič a vidlu ak idem na čisto výšlapy a žiadny extra terén, to je jedna z nevýhod môjho modelu + uzamykaniu vidlice ktore by som raz za čas použil...
tu 1 nevyhodu R tlmiča rieši tlmič RP23 kde si to páčkou jednoducho nastavíš ... :D

škoda že tento rok giant pomenil krivky pôvodného rámu ktorému podľa mna nič nechýbalo ...
Odporučam tento bike zažiješ snim veľa srandy.
03.07.2011 - 12:30:28
00
Co bol pre mna zo zaciatku hlavny problem testovania, ze som mal vzite stereotypy z jazdenia s mojim ht bajkom a stale som to porovnaval s ht. Takze chvilu mi trvalo kym som si to uvedomil, kedze sa to porovnavat neda. Takze po 3 dnoch s Trancom som si zjednotil naroky a utriedil pocity z jazdy. Teraz uz len skusit este nieco ine z danej cenovej kategorie pre lepsie porovnanie jednotlivych systemov, ale celkovo to hodnotim ako pozitivnu skusenost. Este k tym verziam zadnych tlmicov, skoda, ze nie je testovacka z kazdej vybavy ;) chcel by som poznat na vlastnej kozi rozdiel medzi R RP2 a RP23.
03.07.2011 - 13:33:21
00
Tak v zasade by to nemal byt problem porovnat aj bez realneho pojazdenia na kazdom tlmici. Float R ma nastavenie rebound a nema propedal, RP2 ma propedal, ktory ma vsak jednu nenastavitelnu citlivost ked je zapnuty (myslim ze sa to rovna strednej citlivosti pri RP23) no a RP23 ma propedal natsavitelny v troch urovniach. Cize kedze pises ze si mal na testovanie bike s propedalom tak R-kovy tlmic bude jazdit tak, ako keby si propedal vobec nemal (t.j. ako keby si ho mal vypnuty) a medzi RP2 a 23 to bude len o moznosti nastavit si citlivost propedalu. Ja osobne, aj ked propedal vyuzivam velmi zriedka, ho mam nastaveny na ten stredny mod.
03.07.2011 - 18:42:20
00
len stručne-mal som cca pol roka Trance X vyskladaný na ráme Trance X 0 model 2008 (kúpený aj predaný tu cez bazár)

http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/nase-biky/detail-10057.html

a hoci tam bol tlmič RP 23,po nejakom čase som ho už nezamykal-je to zbytočné,systém Maestro funguje,stačí sa trocha sústrediť na šlapanie do kruhu.Jazdil som aj iné systémy-prepákovaný jednočap (Merida OneTwenty 120/120mm),štvorčap(Spešl FSR 120/120mm) tie sa bez zamykania pohupovali citelne-ak sa ti podarí nejaký tento systém odskúšať,zistíš ten rozdiel ...
03.07.2011 - 19:15:18
00
Nasiel som celkom zaujimavu ponuku, ide sice o vypredajovy model z roku 2009, ale nemuselo by to byt zle http://www2.giant-bicycles.com/cs-CZ/bikes/mountain/530/34295/?collections_id=4 za 1800 sa mi zda celkom dobra kupa, nakolko nova X3 stoji 2079 a vyzera, ze geometria je uplne taka ista, akurat teraz su nejak viacej mohutnejsie ramove trubky a tak ci tak, nejak rychlo sa vypredali tohto rocne Mka.
15.07.2011 - 13:54:44
00
Nasiel som celkom zaujimavu ponuku, ide sice o vypredajovy model z roku 2009, ale nemuselo by to byt zle http://www2.giant-bicycles.com/cs-CZ/bikes/mountain/530/34295/?collections_id=4 za 1800 sa mi zda celkom dobra kupa, nakolko nova X3 stoji 2079 a vyzera, ze geometria je uplne taka ista, akurat teraz su nejak viacej mohutnejsie ramove trubky a tak ci tak, nejak rychlo sa vypredali tohto rocne Mka.
včera som prezeral v obchode tu X3 novy model a nepači sa mi oproti mojmu modelu 2010 celkovo trubky zmocneli ako vravis. neurobiš zle ked zoberieš vypredajovy model aj tak časom pomeniš kolesa a ine blbosti ako ja podla seba
15.07.2011 - 14:15:32
00
keyboard_arrow_up