Zdravím,

mám takýto problém - opravujem jeden starší bicykel, má ešte staré ráfikové brzdy (cantilever). Kúpil som nové brzdové klátiky, vycentroval kolesá, nastavil čeluste, no výsledokom je, že brzdy stále takmer absolútne nebrzdia. Pripisujem to materiálu rafíkov, je to nejaká zliatina hliníka a keďže hliník je mazľavý kov výsledok je, aký je.

Stretol som sa s tým už kedysi na bicykli mojej sestry, vtedy som to riešil výmenov ráfikov za oceľové.

Neviete niekto o nejakom šikovnejšom riešení, napr. nejakej povrchovej úprave plôch ráfiku alebo niečom podobnom?

Vďaka.
01.07.2011 - 16:01:24
00
Chce to hydry :devil: :devil:
01.07.2011 - 16:09:26
00
cantilevre nikdy moc nebrzdili.... mozno si kupil tvrde gumicky..musia byt make a najlepsie 3 zmesove so vzorkom a dlhe mtb,aby co to ubrzdili alebo vymen za V-brake brzdy ..tie su ucinnostou vyrazne lepsie..
01.07.2011 - 16:32:20
00
material rafu je OK, pouziva sa a da sa na nom brzdit...
stare cant. brzdy dobre brzdit nebudu, ale nie je mozne aby nebrzdili vobec, nedavno som menil kamoske spalky, dal som najlacnejsie ake som zohnal a ako tak to brzdi nemenil si nahodou packy? (na vecka maju inu dlzku chodu)
01.07.2011 - 16:40:28
00
Nesúhlasim celkom, cantilever brzdy máme doma na viacerých bicykloch a keď sú dobre nastavené, tak brzdia super, dá sa s nimi zastať aj na prednom kolese bez dopomáhania...

A gumičky mám z jednej zmesi, ide o to, že presne tie isté gumičky mám na 2 bicykloch, na jednom brzdia perfektne, na druhom takmer vôbec. Na tom jednom, keď zmačknem naplno brzdu dokážem pootočiť rukou koleso, čo fakt nie je normálne. Páčky som nemenil, sú pôvodné.

Tak isto mám na oboch bicykloch ráfiky zo zliatiny hlíniku, ale zjavne nejde o identickú zliatinu, fakt neviem, čo s tým...
02.07.2011 - 01:51:52
00
Čeľuste dokážu vyvinúť dostatočnú silu?
Materiály určené pre brzdný účinok musia túto funkciu spĺňať.Viac,či menej to záleží od kvality. Ale nemôžu brzdiť vôbec,či skoro vôbec.
Nemôže byť,že Ti niečo pruží? Úchyt koncovky bovdenu?
Stretol som sa so všelijakými šmejdovinami,ale vždy bicyklík dokázal ubrzdiť.
02.07.2011 - 06:46:15
00
pri nastavovaní bŕzd sa snaž aby ten trojuholník(kde sa spajaju hlavné a prepojovacie lanko) bol čo najnižie teda pri plášti(ak su blatniký tak na doraz) a čeluste čo najdalej od seba teda klátiky treba vysunúť čo najviac, vtedy by to malo trochu lepšie brzdiť
a ked si sa pýtal na povrchovú upravu rafikov, tak trialisti použivaju asfalt, počkaj ked bude teplo a svietiť slnko a naškráb z cesty trochu tej makej smoly(bez kamienkov:)) a tým nababri brzdnú plochu!(normalne za studena to ide)
02.07.2011 - 07:48:20
00
Tak isto mám na oboch bicykloch ráfiky zo zliatiny hlíniku, ale zjavne nejde o identickú zliatinu, fakt neviem, čo s tým...


Nemas tam DT Swiss XR 4.1 (tusim tak su oznacene) .. tie vyzeraju ako na Vcka, ale su na kotuce :D (maju bok rafka, kde Vcko ide dat, ale su pokryte farbou) .. to asi nie, len srandujem. Keramicke asi tiez nemas, ale to by brzdilo aj s normalnymi spalkami. Hmm, ze by si mal nieco extra spesl ? Co su to za rafky ? Fotku ? Voci hliniku to musi spalik brzdit jak dabel , aj cantilever. Neprepruzuje nic, predpokladam, ze by sa stracala sila (myslim packa, alebo bowden).
02.07.2011 - 10:45:49
00
Skus mierne obrusit povrch klatikov ,niektore maju na sebe od vyroby taky hladky povlak.. Ked to nepomoze.. skus odmastit rafik ,mohlo sa stat ze nejaky expert ho polial/postriekal olejom..

Dalej bowdeny..menil si ich? ak su tam este povodne ,pravdepodobne budu KO.. tam sa moze stracat polovica brzdneho ucinku..
02.07.2011 - 13:15:13
00
Hm, vďaka za rady, ten trojuholník laniek je práveže dosť vysoko, možno, že tým to bude, ak nič nepôjde, tak skúsim ten asfalt. Bowdeny sú síce pôvodné, ale keďže páka brzdy ide zmačknúť len do polovice a ďalej ani za nič, takže pružiť asi nebude nič...
03.07.2011 - 01:58:41
00
... cantilever brzdy máme doma na viacerých bicykloch ...

Vymeň kolesá a tým budeš vedieť,či je chyba v brzdách,či ráfkoch.
03.07.2011 - 05:19:26
00
keyboard_arrow_up