Zdravím chcel by som sa opýtať alebo sa svami skúsenejšími poradiť ako rozobrať túto vidlu.... čosi som počul že má otvorený olejový systém... tak sa bojím toho že ked dám dole vonkajšie nohy tak že sa mi vyleje olej.... a potom nebudem vedieť koľko ho doliať... Chcem to rozobrať z toho dôvodu lebo mi vidlica krúžkuje... domievam sa že je v nej veľa oleja... alebo že sú zlé guferá alebo tesnenia.... lebo mi vidlica doslova grcká olej von... pri dlhšom jazdení mi olej vteká až do prasiatka na brzde... :( viete mi poradiť detailnejši návod ako ju rozobrať? alebo aspom povedať koľko tam ide oleja?... ďakujem za každú odpoveď :)
20.07.2011 - 19:29:20
00
Noo, ak ti tecie na prasa, tak olejove tesnenia su na vymenu .. ak teda nie su zodrane este aj nohy. Ale to hadam nie :lol:

Ak das vonkajsie nohy von, tak olej urcite vytecie :P (ak to nedas hore kopytom a nevyfucis) .. mnozstvo oleja http://www.marzocchi.com/Template/contenuto.asp?LN=UK&idC=-1&IdFolder=777 .. nepises zdvih, ale podla tabulky to iste 160 aj 180 .. 200ml do kazdej nohy.

Rozobrat by to malo ist takto .. vyfucat, dole odtocis sroub tusim 17tka (bud gola, alebo predlzeny nastrckovy, mozno bude treba obruseny nastrckovy). Ked to odtocis, malo by ist vybrat vonakjsie nohy (olej vytecie len ak to neotocis hore kopytom, ale vidlu treba aj tak zatlacit na doraz, a cast oleja zostane vo vonkajsich). Pre rozobratie dalsie treba hore gola kluc tusim 24, a dole segerkovy vyberac. Lepsie je to ak budes menit gufera, cele rozobrat a vycistit a dat novy olej. Olej mozes pouzit nejaky motorovy 5W.
20.07.2011 - 19:39:20
00
nohy sú zodrané neni :) ja chcem dať hlavne dole vonkajšie nohy... tak to mám pravrátiť hore kopytami... a vyfučať a stlačiť vidlu na doraz? potom vyliať olej a potom to klasicky vyčistím dám nohy a cez dierku na spodu nôh tam kde sú šrobky dám olej... tak? :)
20.07.2011 - 19:44:54
00
No .. neviem teraz ti zarucit, ze sa ti olej nevyleje. On ten olej je vo vonkajsich nohach a cez ventil preteka do vnutornych. Ale tesnenia tak ci tak bude treba vymenit, a olej asi nebude velmi v pohode, ked su tesnenia takto chytene. Len to pekne cele rozober a nespekuluj :!: Potrebujes 2 kluce a segerku das nejak dole tiez. Nic komplikovane to nie je. Len spinava robota je to :tmi:
Cez tie diery dole sa sice olej da doliat, ale to je tiez take divne riesenie :D
20.07.2011 - 19:51:50
00
nevadí mi že to je špinavá robota :) tak uvidím keď to rozoberem.... ešte otázka... tie matice čo sú na korunke tie mám tiež odmontovať? ? lebo tam je neaký takýto klúč... velosprint.sk a taký nemám... .
20.07.2011 - 20:00:19
00
Jaaaj .. aha, no niektore MZ vidlice nemaju gola matku ale taku vnutornu, na ktoru by mal pasovat kluc na kazetu (Corsa to ma napr.) .. ano, to co je s ventilkom. Ale tych verzii je plno .. ked tak mozes odfotit ako to mas ? A hlavne odfuknut pred rozoberanim :lol: .. aj ked, velky tlak tam nebude, ale predsa, olej na dlazke nic moc :D
20.07.2011 - 23:39:30
00
je tam to neak takto www.marzocchi.com len ventil netrčí von ale je schovaný vnútri ;)
21.07.2011 - 11:19:43
00
Oba su takto , ci len jedna noha ? Je to tak, kluc na kazetu treba :nod:
21.07.2011 - 12:06:19
00
sú oba tak... dnes so mto rozobral... a zistil som že tie šroby neni treba vôbec vymontovať... k ním sa dostanem zo spodu keď dám tie segerky a dostal som sa tam :) tak som to vyčistil všetko dolial olej a fakčí :) ale musím zohnať nové tesnenia... lebo mi krúžkuje :(
21.07.2011 - 17:05:41
00
keyboard_arrow_up