Jezus: dik za link, k podobnej veci som sa dopracoval aj ja akurat take cosi neviem najst v anglictine...
Napisal som do dartmooru, ze ako to teda je s tou zarukou, ked vsetky krajiny zapojene do tohto "obchodu" su v EU a ze mam pravo na 24mesacnu zarucnu lehotu.
ODPOVED
As a reply to your email, I would like to ask you to send your complaints to the seller who, on the basis of appropriate legal regulations, is responsible for investigating your complaints and estimating whether they are justified or not.

pride mi to ako keby mi nepriamo povedali "ANO, mas pravo na 24mesacnu zaruku" ale nepriamo mi nestaci... mam pocit, ze chlapci v Lytve to maju nejak pomiesane a nie ja :^)
22.07.2011 - 13:21:39
00
Ja by som mal jednu otázku ohľadom reklamácii. Ak si človek kúpi tovar. Tovar sa poškodí, vymenia mu ho za nový, tak platí zvyšok záruky odo dňa kúpi, alebo znova 2 roky odo dňa dodania nového (vymeneného) tovaru. Alebo sa len záruka predĺži o dobu trvania reklamácie.


Urcite viem, ze pokial sa tovar alebo jeho cast vymeni za novy kus, zaruka sa len predlzi o dobu servisu a pokracuje povodna zaruka. Urcite nie je nova 2 rocna. To by potom kazdy mohol vzdy pred skoncenim zaruky nieco "pokazit", vyreklamovat a mat znova 2r zaruku. To by bola blbost. Uz som riesil X reklamaci, hlavne ale okolo pocitacov. Vzdy zaruka pokracovala podla povodneho zarucneho listu.

Ine je samozrejme ked ti za reklamovany tovar vratia peniaze, a ty si kupis znova to iste. V tom pripade mas novy tovar s plnou zarukou.
22.07.2011 - 13:26:56
00
na jednej strane pravda co pises, na strane druhej mi dovozca napisal do vyjadrenia pri reklamacke ze na novy komponent mam zas dva roky.. tak sa potom mozno osrali chlapci - ale mne to neva :lol:

pravda je to s tym " nieco pred koncom zaruky pokazit " .. u mna slo ale o zavadu o ktorej vyrobca vie a uznal to na vela bikoch takze mozno aj preto to vyriesili tak ako to vyriesili
22.07.2011 - 14:07:06
00
Repeating, our distribution provides warranty, they say "1 year". For all frames are 1 year warranty, i had ns frame, octane frame, duncon frame, dartmoor frame - for all of them - 1 YEAR WARRANTY. never be 2 year warranty. We do not make this rules, it made by our distributor and manufactory. No other option. These EU condition about 2 year is based on electronic products, not for this kind of products. i suggest you to read again EU reglaments:

Effective from 1st January 2002, the EU Directive to extend warranty on consumer products from 1- to 2- years, came into effect. This directive only impacts EU member state countries and will be phased in as the EU member states implement the directive. As of 1st January 2002 the following EU member states have implemented this EU Directive: Austria, Belgium, Denmark, Finland, Germany The Netherlands, Norway, Italy and Sweden.

manufacturer choose - 1 or 2. and the countries which implemented this , you really see. For now, i do not understand what you really want from us :)
I never had heard about 2 years warranty for such products as mtb frame.

it is really confusing.


docela ma nezaujima ze je to prenho confusing a dost ma to vytocilo... cele sa mi to nezda s tou zarukou hoci aj NS ma naozaj 1 rok zaruky na ramy... no nemam pocit, ze by si mohli vyberat a ze 24mesacna zarucna doba je len na elekroniku... ale asi to bude vhodnejsie riesit az ked sa tomu nedajboze nieco stane (v co dufam, ze sa nestane)
22.07.2011 - 17:11:47
00
Urcite viem, ze pokial sa tovar alebo jeho cast vymeni za novy kus, zaruka sa len predlzi o dobu servisu a pokracuje povodna zaruka.

Nie je dolezite co urcite vies, ale co hovori zakon. Nemas pravdu.
Zakon sa mi nechce hladat, ale spomina sa to napr. tu:
http://www.pravaspotrebitela.sk/files/brochure_9_reklamacie.pdf
Citujem:
Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti,
začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú
časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti).
22.07.2011 - 19:15:29
00
Hmm, zaujimave, o tomto som nevedel a predajcovia to asi velmi radi zneuzivaju. Ale aj tak mi to nedava logiku, preco by to tak malo byt. Potom sa da naozaj robit taka vec, ze kazde dva roky mozes mat zadarmo novy tovar s plnou zarukou. (pokial sa da pokazit takym sposobom, ze ti to nasledne vyreklamuju). Doteraz cokolvek co com reklamoval, zaruka pokracovala z povodneho nakupu.
22.07.2011 - 23:04:36
00
Nie všetky krajiny EÚ majú 24 mesačnú záruku napr. UK ma Len 12 mesačnú. Záruka platí vždy podľa krajiny kde je tovar zakupeny.
22.07.2011 - 23:28:28
00
Cistou nahodou som sa vcera bavil s jednym kamaratom servisakom (autorizovany servis elektroniky) a naozaj plati to, ze na novy kus je opat 2 rocna zaruka, ale ze ziadny servis/predajca sa k tomu nepriznava. Takze odteraz sa o to budem vzdy bit :)
24.07.2011 - 19:47:04
00
ano v UK je 12 mesiacov a myslim ze su v EU... videl som napriklad viac telefonov Iphone ktore to mali aj na samotnom blocku z pokladne vyrazene...

co sa tyka oprav, ja si ten zakon presne nepamatam ale viem ze napriklad ked sa ti nieco pokazi reklamujes to a oni ti to opravia na zaruku, tak ta sa predlzuje o dobu kedy si podal reklamaciu az do jej vybavenia. Vybavenie je upovedomenie zakaznika o vysledku, telefonicky, osobne, alebo ked sa zakos zdraha prist posielam mu doporuceny list. Aby som mal pre pripadnu SOI doklad o tom ze zakaznika som informoval o vybaveni jeho reklamacie v zakonnej dobe 30dni.

Palo TT tu napisal:

Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti,
začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú
časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti).

ked to premietnem do nasej problematiky: ked ti praskne ram a daju ti novy kus, znova mas nan zaruku 2 roky. Ak ti praskne napriklad vahadlo ako Bobovi, da sa to lahko a rychlo riesit vymenou vahadla, kedze vahadlo je novy diel na samotne bahadlo ti bezia nove 2 roky ale na zbytok biku nie, tam sa zaruka predlzi len o dobu kolko trvalo reklamacne konanie. Dalej treba davat pozor na veci ktore podliehaju opotrebeniu napr. baterky u mobilov, brzdove dosticky a podobne. Na baterku aj u noveho mobilu je zaruka len 6 mesiacov rovnako tie dosticky vela vyrobcov vylucuje zo zaruky uplne.

K tej Litve: je zrejme ze tato krajina tuto smernicu EU neprijala takze tam skutocne zaruka moze byt len 1 rok.

Dalej by som chcel povedat ze o tom ci reklamacia bude vybavena kladne alebo zaporne rozhoduje len a len PREDAJCA u ktoreho ste si vyrobok zakupili. Ziaden dovozca vyrobku alebo vyrobca pozor na to. V pripade ze nesuhlasite s vysledkom mozete poziadat SOI o presetrenie. Pokial reklamujete v prvom roku zaruky je predajca povinny predlozit SOI (nie vam) nieco na zaklade coho rozhodol tak ako rozhodol. Tym niecim by malo rozhodne byt vyjadrenie a teraz uz neviem presne to znenie ale bud autorizovanej, certifikovanej alebo uz neviem akej osoby. Tou moze byt napriklad autorizovany servis, dovozca tovaru povereny vyrobcom zabezpecovanim servisnej podpory pre dany vyrobok v danej krajine, sudny znalec v obore a podobne. Najvacsia sranda ale je ze toto dokladovanie zo strany predajcu naozaj plati len pokial reklamujete v prvom roku zarucnej doby, pokial reklamujete v druhom a protestujete, je toto dokazovanie na vas !!!


Dalej by som chcel pripadnym zaujemcom o kupu cohokolvek drahsieho zo zahraniacia v nasom pripade sa to tyka najma ramov povedat aby si to dobre zvazili ci im za to stoji kupit nieco co tu sice nikto nema ale potom byt nemilo prekvapeny z riesenia reklamacie.

Jeden priklad za vsetky:

Dotycny si kupil ram nemenovanej u nas pomerne exotickej znacky v nedalekom zahranici. Po roku aj daco sa objavila na rame prasklina napriek tomu ze dotycny pouziva ram v sulade so vsetkymi odporucaniami vyrobcu, ma vybornu techniku jazdy a malu hmotnost. Ked to chcel reklamovat, zistil ze predajca u ktoreho si ram zakupil uz nejestvuje ale prebrala to po nom ina firma ta ovsem tiez uz nejestvuje. Zakupeny ram bol novy i ked starsi modelovy rocnik a pri skumani situacie na internete sa zistilo ze tieto ramy praskaju v uvedenom mieste pomerne casto, skoda len ze vyrobca dalsie 3 roky na to nedokazal reagovat a i nadalej vyrabal ramy s touto de facto vyrobno-konstrukcnu vadou.

Nastastie sucasny dovozca uvedenej znacky ramov sa k tomu postavil velmi dobre a prijal reklamaciu ramu hoci ho sam nepredal. Na zaklade fotografickeho materialu vadneho ramu resp. celeho biku sa rozhodli reklamaciu uznat a vymenit mu resp. iba dodat mu novy ram, aktualny modelovy rocnik ktory uz ma urcite vylepsenia a konecne odstranenu uvedenu vadu novym dizajnom problematickeho miesta. Cele toto riesenie uz trva snad 3 tyzdne a konecne sa to pohlo, slubili mu novy ram do 2 tyzdnov. Ci dojde k naplneniu slubov uvidime nakolko dalsim setrenim na internete sa zistilo ze tieto ramy modeloveho roku 2011 aj napriek tomu ze uz je koniec Jula este skoro nikto nevidel okrem par zavodnikov ktori na nich udajne jazdili na nejakych pretekoch niekde inde v Europe... cas bezi a dotycny sa ma o dva tyzdne zucastnit dlho planovanej bikerskej tyzdnovej dovolenky ovsem zatial to vyzera ze asi len ako chodec ;(

takze niekedy je ozaj lepsie vsadit na etablovanu aj ked tuctovu znacku s dobrym servisnym zazemim ako riesit exotiku a potom si tlct hlavu o stenu, to je moj osobny nazor.
24.07.2011 - 21:27:44
00
o tom ci reklamacia bude vybavena kladne alebo zaporne rozhoduje len a len PREDAJCA u ktoreho ste si vyrobok zakupili

ropak - o tomto by som sa hadal..

samotni predajcovia vedia mnoho x ho*no o tom co predavaju ( zasobujem cele slovensko a pol ciech tovarom tak za toto tvrdenie dam ruku do ohna )..

tym padom by sa ti mohlo stat ze na predajni chytis predajcu co sa zle vyspal a zamietne ti nieco co by vyrobca vyreklamoval automaticky ( nejaka vyrobna vada )..

alebo opacny pripad - vyreklamuje ti nieco co by dovozca / vyrobca zamietol a okradol sa o peniaze..

ze o tom rozhoduje predajca je hlupost :shake:

edit - o tom mojom vahadle som rozpraval s typkom z progresscycles ( cize DOVOZCOM ) a ak sa mi ho este podari zlomit tak to nemusim nosit do velosprintu ( predajca ) ale riesit to rovno s nimi ( co mi usetri tak polku casu ) .. cize ake nerozhoduje dovozca? ;)


Naposledy upravil bobo_mt dňa 24.07.2011 - 21:54:12, celkovo upravené 2 krát.

24.07.2011 - 21:42:54
00
ano niekedy je to skutocne hlupost ako pises ale naozaj o uznani alebo zamietnuti reklamacie skutocne v SR rozhoduje predajca. Precitaj si zakon na ochranu spotrebitela alebo kde sa o tom pise.

Okrem toho nechapem preco to vytrhavas z kontextu ved bezna prax je tam predsa v dalsich riadkoch vysvetlena.
24.07.2011 - 21:52:15
00
Ropa diky za info o tom rozdieli medzi prvym a druhym rokom, to je pre mna novinka.
http://www.economy.gov.sk/legislativa-sr-5856/127541s
Hned na vrchu je zakon o ochrane spotrebitela.
Je to v paragrafe 18.
Je tam aj povodna verzia 2007 , kde sa este nebolo a v novelizacii 2008 to uz pribudlo.

Len doplnim zo zakona:
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po
12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba,
ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade
o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ
zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný
na odborné posúdenie určenej osobe, náklady
odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia.



Reklamaciu naozaj moze riesit aj tretia osoba a nie predajca. Napr. tlmice FOX sa posielaju primo Slovkolexu a nie predajcovi.
Vyplyva to aj (aj ked trosku skryto) aj z clanku 1 a 2 spominaneho zakona.
24.07.2011 - 22:26:44
00
s tými značkami to je tak nejak individuálne.. kopec "overených" značiek robí problémy pri reklamáciách a popri tom to pre nich niesú v podstate žiadne náklady.. naopak pre niektoré značky je meno velmi doležité a ctia si zákazníka..
25.07.2011 - 08:15:01
00
ROpa :bow: pekne si sa rozpisal, vdaka :y:

k tej reklamacii 3tou osobou... da sa to obist aj tak, ze ram poslem vyrobcovi a obidem tym reklamaciu predajcom? V mojom pripade ak by to bolo nutne riesit, tak by to bolo finance aj komunikacne jednoduchsie
25.07.2011 - 17:55:12
00
Myslim ze vzdy sa da ist reklamovat priamo dovozcovi alebo do autorizovaneho servisu. Je to kopeckrat rychlejsie. Pri nakupe cez eshopy to predajcovia vyslovene odporucaju, aj ked mali by mat povinnost vziat na rma aj oni pokial to zakaznik tak chce.
26.07.2011 - 11:13:12
00
keyboard_arrow_up